Dordogne kentindeki bir ortaokulda 25 Türk öğrenciyi ayrı bir sınıfta topladılar
Fransa'da başkent Paris'te ve taşradaki birçok okulda etnik ayrımcılık yapıldığı, Dordogne bölgesindeki bir ortaokulda ise 25 Türk öğrencinin Fransızlardan ayrılarak "Türkler sınıfı" adı verilen ayrı bir dershanede "
eğitim" verildiği ortaya çıktı.
Devlet okulları üzerinde araştırma yapan Öğrenci Velileri Sendikası ve ırkçılıkla mücadele eden sivil toplum kuruluşları, başta Paris olmak üzere birçok taşra okulunda, "etnik ayrımcılık" yapıldığını ve göçmen çocuklar ile Fransız öğrencilerin etnik kökenlerine göre sınıflara ayrıldığını ortaya çıkardı.
Araştırmaya göre, Fransa'nın Dordogne bölgesinde adı açıklanmayan bir ortaokulda, 25 Türk işçi çocuğu "Türkler Sınıfı" diye adlandırılan ayrı bir sınıfta kendi aralarında ders görürken, aynı yaş ve eğitim düzeyindeki Fransız ya da Avrupa vatandaşı öğrenciler, "Önde Gelenler Sınıfı" adı verilen bir sınıfta öğrenim yapıyor.
Başkent Paris'teki Lancry lisesinde ise, tüm Çinli, Arap ve Afrikalı göçmen çocuklarının bir araya konulduğu sınıfların yanı sıra, yalnızca beyaz ırktan ve Fransız öğrencilerin bulunduğu sınıflar düzenlendiği anlaşıldı.
Bu okullarda, yabancı göçmen çocuklarının yerleştirildiği "düşük düzeyli" sınıflara seçmeli ders olarak futbol, İngilizce, İspanyolca gibi dersler konulurken; "Avrupalılar'dan oluşan sınıflarda ise Almanca, Latince, eski diller ve sanat dersleri öğretiliyor.
Fransız Eğitim Bakanlığı ise, olayı duymadıklarını ve söz konusu uygulamanın tümüyle
okul müdürleri ve öğretmenler tarafından yapılmış olabileceğini, bakanlık olarak bu tür ayrımcılığa karşı olduklarını açıklamakla yetindi.
Araştırmayı yapan Öğrenci Velileri Sendikası ve ırkçılığa karşı mücadele eden sivil toplum örgütleri, okul yönetimlerinin; göçmenlerin çoğunlukta olduğu semtlerden kaçan "Avrupalı beyaz aile çocuklarını", yani iyi konuşan, yazan ve çalışan öğrencileri yitirmemek, okulun başarı ya da başarısızlık hanesine yazılan ortalama not düzeyini düşürmemek için bu yola başvurduklarını vurguluyor. Ancak söz konusu uygulama, Fransız Anayasasına aykırı ve eğitimde fırsat eşitliği prensibine ters düşüyor.