EkonomiDondurmada yaz şenliği

Dondurmada yaz şenliği

06.04.2008 - 03:19 | Son Güncellenme:

Dondurmacılar hem yatırım hem de çeşit olarak yaz mevsimine sıkı bir şekilde hazırlanıyor. Pazarın lideri Algida 500 milyon euro yatırım yapacak. Üreticiler dondurmaları renklendiriyor, hedef çocuklar

Dondurmada yaz şenliği

Dondurmayı geleneksel Türk tatlılarıyla birleştirip kışın tüketiciye sunan dondurmacılar yazın tekelini kırmayı başardılar. Kışın satışlarını yüzde 15 artıran üreticiler, şimdi de yaz için yeni lezzetler hazırlıyor.
Algida, Selection serisine eklediği 'Cevizlerin Sultanı'yla evlere misafir olmaya hazırlanıyor. Passion Antep Fıstığı Büyüsü de serinin yeni katılımcısı. Magnum ise bu yaz çifte çikolata ve karamel kaplı. Choxx markasıyla ilk atıştırmalık ürünü piyasaya sunan Ülker'in Golf'ü Bravo ve Roko markalarıyla ön plana çıkıyor. 20 farklı dondurma çeşidi bulunan Haagen - Dazs ise dondurmayı Belçika çikolatasıyla kaplayarak 'Ben de varım!' diye sesleniyor.
Türkiye'yi endüstriyel dondurmayla tanıştıran Panda da ürünlerinin içeriğindeki süt miktarını artırarak çocuklara sağlık aşılıyor.
Üreticiler, 3 yılda ikiye katlanarak 160 milyon litreye ulaşan pazarda yeni lezzet keşiflerinin izini sürmeye devam ediyor. 2007'de yüzde 33 büyüyen pazarda Max, Carte d'Or, Cornetto ve Magnum markalarıyla yer alan Algida yüzde 72'lik payla liderliği kimseye bırakmıyor.

Haberin Devamı

Golf yüzde 85 büyüdü
Sektörün büyüme oranını aşarak yüzde 34'lük büyüme yakalayan Algida önümüzdeki 5 yıl içinde 500 milyon euroluk yatırım yapacak.
Algida'nın hemen ardından yüzde geçen sene yüzde 85 oranında büyüyen Ülker'in Golf'ü geliyor. Bu iki büyük oyuncuyu sırasıyla Panda, HaagenDazs, Nestle Schöller, Mc Donald's ve Mado izliyor.

Dondurmada yaz şenliği

Çikolata kaplaması cezbediyor
Dondurmayı tatlı kategorisinde değerlendirmeyen Türk insanı klasik çikolata-kaymak ikilisinden vazgeçmiyor.  Ülker'in yaptığı araştırmaya göre tüketiciler için dondurmanın en cezbedici özelliği çikolata kaplaması. Burada ambalaj tasarımı ön plana çıkıyor. Çünkü, tüketici ambalajda gördüğü çikolata kaplamasının çekiciliğine kapılarak ürünü satın alıyor. Yani sunum, içerik kadar önemli.

Haberin Devamı

Çocuklara rengârenk dondurma
Üreticiler, rengârenk dondurmalarla çocukları sokakta yakalamanın peşinde. Algida, kız ve erkek çocuklar için özel olarak tasarladığı iki farklı çeşidini piyasaya sunuyor. Kızların dondurmasında pembe çikolata kaplaması üzerine kondurulan gümüş şeker topları ilgi çekerken, erkeklere özel dondurmanın su fışkırtmalı çubuğu en popüler oyuncaklardan olacak gibi gözüküyor. Ülker de Maç serisinde yer alan top şeklindeki rengârenk çeşitleriyle dondurma şenliğine ortak oluyor. Golf Kitymilk içeriğindeki süt miktarıyla çocukların kalsiyum ihtiyacını giderirken Mickey Mouse'un sevimli yüzüyle adeta gülücükler dağıtıyor.

Çubuklu ve külahlılar önde
1 milyar dolara ulaşan pazarın 80'i endüstriyel, yüzde 20'si yerel üreticiler ile pastaneler tarafından üretilen ürünlerden oluşuyor. AC Nielsen'in verilerine göre pazarın yüzde 66'sını çubuk ve külah dondurmalar olarak tanımlanan impulse dondurmalar oluşturuyor. Porsiyonluk olarak satılan bu ürünlerin gramajı 35 mililitre ile 160 mililitre arasında değişiyor. Ev tipi denilen 1 litrelik dondurmaların payı ise yüzde 24. 2 yıl önce pazara giren atıştırmalık ürünlerin payı yüzde 5-7'yken diyet dondurmaların payı yüzde 3'lerde.

Kalorisi bir dilim pizzadan az
Türkiye'de dondurma daha çok sokakta ayaküstü olarak olarak tüketiliyor. Mevsimlere bakıldığında ise dondurma tüketiminin yüzde 70'lik bölümü yazın gerçekleşiyor. Algida yetkililerinin verdiği bilgiye göre aralıktaki bir haftalık satış temmuzdaki bir saatlik satışa denk geliyor.
Dondurmanın mevsim meselesinden çıkıp zevk meselesi haline dönüşmesi gerektiğinin altını çizen Algida Genel Müdürü Ahmet Coşar, şu değerlendirmeyi yapıyor: "Kışın tüketilen dondurmada yüzde 15'lik artış oldu. Ancak hâlâ Türk insanı dondurmayı tatlı olarak algılamıyor. Oysa dondurma gelişmiş ülkelerde süt gibi peynir gibi temel gıda maddesi olarak tüketiliyor. Üstelik bir porsiyon dondurmanın kalorisi bir dilim pizzadan bile az."

Haberin Devamı

Dondurmalı kokteyl  nasıl yapılır?
Dondurmalara eklenen meyve ve şeker gibi malzemelerle değişik tatlar yakalamak mümkün. İşte Carte d'Or'un önerilerinden bir tanesi:
Tropika
Malzemeler: 8 top Carte d'Or vanilyalı dondurma, 2 çorba kaşığı şeker, birkaç tane tropikal meyve (mango, kivi, ananas), yarım bardak portakal suyu, 1 şişe soda, birkaç parça buz
Hazırlanışı: Meyveleri soyup blender’da çırpın. Vanilyalı dondurma, şeker, portakal suyu ve buzu ilave ederek çırpmaya devam edin. Üzerine sodayı ekleyip buzlukta soğuttuğunuz bardaklara paylaştırın.

KEŞFETYENİ
Pınar Deniz oğlu Fikret Hakan’ın yüzünü ilk kez gösterdi!
Pınar Deniz oğlu Fikret Hakan’ın yüzünü ilk kez gösterdi!

Cadde | 15.06.2025 - 13:44

Kanal D ekranlarında yayınlanan ve büyük beğeni toplayan Yargı dizisinde canlandırdığı “Ceylin” karakteriyle geniş bir hayran kitlesine ulaşan başarılı oyuncu Pınar Deniz, anne olmanın mutluluğunu yaşıyor.