Diyetisyen

Diyetisyen

Son dakika diyetisyen haberleri ile ilgili Milliyet'e eklenen tüm haberler bu sayfada yer almaktadır. Geçmişte yaşanan diyetisyen gelişmeleri, bugün yaşanan en flaş gelişmeler ve çok daha fazlası sürekli güncel olan diyetisyen haber sayfamızda...

Diyetisyen

haber başlıkları altta listelenmiştir. Son dakika haberleri de dahil olmak üzere şu ana kadar eklenen toplam 2.794 diyetisyen haberi bulunmuştur.
Selülite karşı beslenme önerileri: Somon, ceviz ve badem yiyin
Selülite karşı beslenme önerileri: Somon, ceviz ve badem yiyinYazın yaklaşmasıyla sık kilo alıp verenler, hareketsiz yaşam sürenler ve sağlıksız beslenenlerin hayatını kâbusa çeviren selülit probleminin toplumda daha görünür hale geldiğini belirten Uzm. Dyt. Anıl Öztürk, “Yanlış beslenme alışkanlıklarınızı düzeltip hayatınıza hareket katarak selülitlerinizden kurtulabilirsiniz" dedi.
Detoks diyetleri sağlıklı mı?
Detoks diyetleri sağlıklı mı?Aslında çok eski geçmişe sahip olan detoks, son günlerde fazlasıyla popüler olan uygulamalarla hızla yaygınlaşmaya devam ediyor. Peki detoks nedir, nasıl yapılır, zararları var mıdır? Detoks yaparken nelere dikkat edilmeli? Diyetisyen Aysima Aksoy konu hakkında bilgiler verdi.
17.05.2022Diyetler
Karpuz ye, cildini koru! Yaz aylarında en çok bu besinleri tüketin
Karpuz ye, cildini koru! Yaz aylarında en çok bu besinleri tüketin"Yaz aylarına özel bir diyet bulunmasa da bazı besinlerin tüketimini artırıp bazı besinlerinkini azaltarak daha rahat ve sağlıklı bir yaz geçirebiliriz." diyen Uzman Diyetisyen Aslıhan Küçük Budak, yaz aylarında beslenmeyle ilgili önemli bilgiler verdi.
Vücuttaki iltihaplanmaya sebep olabilecek 5 besin
Vücuttaki iltihaplanmaya sebep olabilecek 5 besinGünlük olarak tükettiğimiz bazı besinler vücutta iltihaplanmaya sebep olarak hastalıkları da beraberinde getiriyor. Uzman Diyetisyen Zülal Yalçın vücutta iltihaplanmaya sebep olabilecek 5 besini sıraladı.
Zeytinyağı bu hastalıklara karşı en etkili kalkan! Uzmanı tek tek açıkladı
Zeytinyağı bu hastalıklara karşı en etkili kalkan! Uzmanı tek tek açıkladıSon zamanlarda adından sıkça söz ettiren zeytinyağı özellikle de sızma zeytinyağı dünyanın en sağlıklı gıdalarından biri. Peki, Akdeniz diyetinin de bir parçası olan bu yağ hangi hastalıklara kalkan oluyor? Diyetisyen Özden Örkcü, sofralarda önemli bir yeri olan zeytinyağı ile beslenmedeki tüm detaylarıyla anlattı.
Yaza formda girmek için 7 beslenme önerisi
Yaza formda girmek için 7 beslenme önerisiYaza formda ve fit girmek için bazı beslenme önerilerine dikkat edilmesi gerektiğini belirten Beslenme ve Diyet Uzmanı Dyt. Aybüke Açıksöz, “Ödem atıcı besinler tüketin, mutlaka güne kahvaltı ile başlayın, su tüketiminizi artırın, ağır yiyeceklerden uzak durun, şok diyetler yapmayın ve açık hava egzersizlerine vakit ayırın” dedi.
14.05.2022Sağlık
Çocuklarda obezite nedenleri ve önlemenin yolları
Çocuklarda obezite nedenleri ve önlemenin yollarıKovid-19 dönemiyle beraber insanların evlerinde daha çok vakit geçirmek zorunda kalmaları birtakım değişikliklere sebebiyet vermiştir. Bilhassa çocuklar kendilerini hareketsiz bir yaşamın içinde bulmuşlardır. Dolayısıyla kilo almışlardır. Obezite; her yaştan insanın karşısına çıkan önemli sağlık problemlerinden birisidir. Yanlış beslenme alışkanlıkları, spor yapmamak gibi faktörlerin yanı sıra farklı nedenlerden dolayı da ortaya çıkabilir. Genel Cerrahi Uzmanı Op. Dr. Çetin Altunal, çocuklarda obezite hakkında bilgi verdi, önlemenin yollarını anlattı.
Doğru şekilde beslenerek metabolizmayı hızlandırmanın püf noktaları
Doğru şekilde beslenerek metabolizmayı hızlandırmanın püf noktalarıYaza sayılı haftalar kaldığını ve tatile ideal ölçülerde girebilmek için diyete başlamanın tam zamanı olduğunu belirten Diyestiyen Hilal Mutlu Baynıkoğlu, "Öncelikle öğün sayılarını artırmak gerekiyor, 2-3 saatte bir ara öğünlerle gün içerisinde 3 ana 3 ara öğün tüketmeye çalışın. Ne kadar öğün o kadar hızlı metabolizma demek” diyerek metabolizmayı hızlandırmanın formülünü paylaştı.
Selenyum, çinko ve beta glukanlar bağışıklık sistemi için ne kadar önemli?
Selenyum, çinko ve beta glukanlar bağışıklık sistemi için ne kadar önemli?Sıkça duyduğumuz selenyum, çinko ve beta glukanların faydaları nelerdir? Selenyum, çinko ve beta glukanlar hangi besinlerde bulunur? Diyetisyen Elif Bilgin Baş konu hakkında bilgiler verdi.
Bayramı kilo almadan nasıl atlatırız? İşte örnek menü!
Bayramı kilo almadan nasıl atlatırız? İşte örnek menü!Ramazan ayı boyunca normal hayata kıyasla öğün sayısının azalması ve uzun süre aç kalma durumu ile meydana gelen metabolizma hızının yavaşlaması aynı zamanda ramazan bayramı ile birlikte öğün sayısında artış gerçekleşmesi ve daha fazla yemek yeme isteği sonucu ağırlık artışı gerçekleşebilmektedir. Peki bayramı kilo almadan nasıl atlatırız? Diyetisyen Ceren Karahan sağlıklı beslenme önerileri ile birlikte örnek bayram menüsünü paylaştı.
3.05.2022Diyetler
Bayramda çok yemek nelere sebep olur? Bu durumu nasıl engelleriz?
Bayramda çok yemek nelere sebep olur? Bu durumu nasıl engelleriz? Bir ramazan ayının daha sonuna gelirken bayramı normal hayata bir geçiş olarak düşünmeli ve ona göre bir beslenme disiplini benimsememiz gerekmektedir. Ramazan ayında günlük tüketilen öğünlerde ve tüketilen besinlerin içeriğinde azalma meydana gelmektedir. Aynı şekilde beslenme alışkanlıkları da değiştiği için ramazan sonrası bir anda eski alışkanlıklarımıza dönmemiz bizi zorlayacaktır. Diyetisyen Gözde Karaca bayramda çok yemek yemenin sebep olabileceği durumları ve sağlıklı beslenmenin ipuçlarını verdi.
Bayramda su içmeyi ihmal etmeyin!
Bayramda su içmeyi ihmal etmeyin!Ramazanı geride bıraktık. Bu süreçte uzun süre açlığa alışan vücudun normal düzene sağlıklı bir şekilde geçmesi önemli. Oruçtan bayrama geçişte özellikle beslenmemize dikkat etmemiz gerekiyor. Uzman Diyetisyen Melike Çetintaş konu hakkında önemli bilgiler verdi.
Bayram sofrasında aman dikkat! Körlüğe kadar gidebilir
Bayram sofrasında aman dikkat! Körlüğe kadar gidebilirOruç sonrası Ramazan Bayramı'yla birlikte yeme alışkanlıklarının yeniden değişmesi başta sindirim olmak üzere pek çok sorunu da beraberinde getirebiliyor. Bayram süresince kontrolsüzce tüketilen tatlı ve yemeklerin özellikle diyabet, hipertansiyon gibi rahatsızlıkları olanlar için büyük bir tehlike yarattığını söyleyen uzmanlara göre sonuç körlüğe kadar gidebilir!
2.05.2022Gündem
Karın yağlarını eritmek için beslenme önerileri
Karın yağlarını eritmek için beslenme önerileriDiyetisyen Gülçin Işık, karın yağlarını eritmek isteyenlere özel önerilerde bulunurken konu hakkında merak edilenleri tüm ayrıntılarıyla açıkladı.Kilo aldığımız zamanlarda karın veya kalça ve basen bölgesinde olan yağlanmadan rahatsız olabiliyor, bunlardan kurtulmak için farklı yöntemlere başvurabiliyoruz. Nerede kilo problemi yaşıyorsak kilo vermeye başladığımızda o bölgeden kilo veriyor olacağız. Dolayısıyla da bizim için en önemli mesele; genetik. Genetik olarak vücut tipinizde nereden fazla kilo alıyorsanız oradan kilo almanız oldukça normaldir. Bu nedenle kilo vermeye başladığımızda hangi bölgede fazlalık varsa öncelikle o bölgelerden kurtulmuş olacağız. Bunların haricinde kadın ve erkeklerin göbek bölgelerinde farklı durumlar olabiliyor; erkekler anatomik olarak karın bölgesinden yağlanmaya çok müsaitler, kadınlarda ise hormonal olarak armut tipi yağlanmaya müsaitler. Dolayısıyla eğer karın bölgesinde yağlanma varsa diyabet ve hormonal dengesizlikler söz konusu olabilir.
29.04.2022Sağlık
Ramazan bayramında yediklerinize dikkat!
Ramazan bayramında yediklerinize dikkat!Ramazan ayı süresinde, öğün saatleri ve sayılarının etkilenmesiyle beslenme alışkanlıklarında değişiklikler meydana gelir. Bayramın gelişi ile yeniden normal düzene uyum sağlamaya çalışırız. Sağlıklı beslenmeyi tekrar hayatımıza nasıl katarız, bayram kutlaması ve orucun bitmesiyle artan yemek yeme eğiliminin nasıl önüne geçeriz? Doktor Diyetisyen Hande Seven Avuk anlatıyor.
Çam kozalağı pekmezinin sağlığa faydaları nelerdir?
Çam kozalağı pekmezinin sağlığa faydaları nelerdir?Çam kozalağı pekmezi ve reçeli son yıllarda sağlığa faydaları sebebiyle mutfağımızda yerini almaya başladı. Peki çam kozalağı pekmezinin faydaları nelerdir, hangi hastalıklara iyi gelir? Uzman Diyetisyen Aysima Duygu Aksoy konu hakkında bilgiler verdi.
Yorgunluk ve stresin sebebi yedikleriniz olabilir!
Yorgunluk ve stresin sebebi yedikleriniz olabilir!Yetersiz ve dengesiz beslenme, kalitesiz ve yetersiz uyku, hareketsiz bir yaşam yorgun ve stresli hissetmenin en büyük nedenlerindendir. Yorgunluk ve stres beraberinde yaşam kalitesinde düşüş, kızgın ve depresif hal, duygusal yeme ve yeme bozuklukları meydana getirmektedir. Beslenmede yapılan bazı hataları düzeltmek ve beslenmeye bazı besinleri eklemek tüm bu problemlere çözüm getirebilir. Diyetisyen Hülya Çağatay konu hakkında bilgiler verdi.
Süt kilo aldırır mı? Diyette süt içilir mi?
Süt kilo aldırır mı? Diyette süt içilir mi?Süt, binlerce yıldır dünyanın her yerinde tüketilen bir besindir ve kalsiyum, D vitamini ve fosfor gibi kemik sağlığına fayda sağlayan çeşitli besinler içerir. Sütün kemik sağlığı üzerindeki faydalı etkileri iyi bilinse de süt tüketimi konusunda çekinceler mevcuttur. Bu çekincelerden bir tanesi de diyet döneminde süt tüketimidir. Süt diyet süresince tüketilebilir mi? Kilo yönetimi üzerine etkileri nelerdir? Uzman Diyetisyen Aslıhan Küçük Budak konu hakkında bilgiler verdi.
29.04.2022Diyetler
Yutulabilir mide balonu tekniğiyle obezite tedavisi
Yutulabilir mide balonu tekniğiyle obezite tedavisiObezite, tüm dünyada olduğu gibi ülkemizde de en sık görülen hastalıklardan biri olmaya başladı. Sadece dış görünüşü değil sağlığı da olumsuz etkileyen bu hastalıktan kurtulmanın pek çok yöntemi var. Ameliyat olmak istemeyen hastaların yutulabilir mide balonu yöntemini tercih ettiğini söyleyen Genel Cerrahi Uzmanı Doç. Dr. Ali Solmaz, “Mide balonları, midede 6-12 ay gibi uzun bir süre kalabilmektedir. Bu sürede sağlıklı ve düzenli beslenme alışkanlığını edinmek daha kolay bir hale gelmektedir” dedi.
27.04.2022Sağlık
Hızlı zayıflamak için uygulanan popüler diyetlerin zararları
Hızlı zayıflamak için uygulanan popüler diyetlerin zararlarıYaz geliyor ve zayıflama telaşı havaların ısınmasıyla beraber başladı. Ödemden kurtulmak, hızlı kilo vermek amacıyla sıklıkla tercih edilen popüler diyetleri geriye dönüşümü mümkün olmayan sağlık sorunlarına adeta davet çıkarıyor. Diyetisyen Busenur Altıkulaç, hızla zayıflamak uğruna uygulanan popüler diyetlerin taşıdığı sağlık risklerini şu şekilde açıklıyor.
26.04.2022Diyetler
Sağlıklı bir bayram geçirmek için nelere dikkat etmeliyiz?
Sağlıklı bir bayram geçirmek için nelere dikkat etmeliyiz?Ramazan süresince değişen öğün saatlerinin yerini, bayramın ilk günü itibarıyla tekrar eski beslenme düzeni almaya başlıyor. Böyle olunca da belirli bir yeme disiplinine alışmış olan bağırsak ve mide sistemi yoruluyor. Özellikle hipertansiyon, diyabet ve obezite gibi sağlık sorunları olanlarda bayram coşkusu, yerini sıkıntılı günlere bırakabilir. Peki bayramı sağlıklı şekilde geçirmek için nelere dikkat etmeliyiz? Diyetisyen ve Sürdürülebilir Beslenme Uzmanı Deniz Geçkil anlattı.
Yılda sadece 15-20 gün tüketilebiliyor! İşte çağlanın faydaları
Yılda sadece 15-20 gün tüketilebiliyor! İşte çağlanın faydalarıEkşi bir meyve olan çağla, baharın başında hasat edilir ve yılda sadece 15-20 günlük bir süre içerisinde tüketilebilir. Genellikle çiğ veya turşu halinde tüketilen, yemeklere ve salatalara da oldukça yakışan çağla sağlık için de çeşitli faydalara sahiptir. Uzman Diyetisyen Aslıhan Küçük Budak konu hakkında bilgiler verdi. İşte çağlanın faydaları!
Zeytinyağı ve ayçiçek yağının faydaları ve kullanımı
Zeytinyağı ve ayçiçek yağının faydaları ve kullanımıVücudumuz için gerekli olan enerjinin önemli kaynaklarından biri de yağlardır. Diyetisyen Ceren Karahan, en sık kullandığımız yağlardan zeytinyağı ve ayçiçek yağının faydaları ve kullanımına dair önemli bilgiler verdi. Gelin mutfağımızda kullandığımız zeytinyağı ve ayçiçek yağını yakından tanıyalım.
En sağlıklı 5 kuruyemiş
En sağlıklı 5 kuruyemişYeterli ve dengeli beslenmede yağlar önemli bir yere sahiptir. Yeterli ve dengeli beslenmede sedanter birey günlük beslenmesinin %30 unu yağlardan karşılamalıdır. Çoklu doymamış yağ asitlerinin ve tekli doymamış yağ asitlerinin sağlık için birçok faydası bulunmaktadır. "Çoklu doymamış yağ asitlerinin ve tekli doymamış yağ asitlerinden zengin kuruyemişler kavrulmadan çiğ olarak tüketilmelidir." diyen Diyetisyen Yasin Ayyıldız, en sağlıklı beş kuruyemiş ve faydalarını paylaştı.
Ramazanda yeterli şekilde su tüketilmezse ne olur?
Ramazanda yeterli şekilde su tüketilmezse ne olur?Su, bağışıklık sisteminin güçlenmesinde en önemli doğal kaynaklardan biri. Ramazan ayının başlamasıyla özellikle oruçlu kişiler için iftardan sahura kadar geçen sürede sağlıklı, güvenli ve kaliteli su tüketimi büyük önem taşıyor. Peki oruç tutarken yeterli miktarda su tüketmemenin zararları neler? Dr. Diyetisyen Yeter Çelik anlattı.

Benzer Haber Etiketleri

Diyetisyen ile ilgili olan tüm haber başlıklarını şu an bulunduğunuz sayfa üzerinden takip edebilirsiniz. Haberlerin detaylarını okumak isterseniz haber başlıklarına tıklayabilir, daha eski gelişmeleri görmek isterseniz ise sayfanın altında yer alan sayfa numaralarına tıklayabilirsiniz.