Geri Dön

B Vitaminin Faydaları Nelerdir? B Vitamini İçeren Besinler Nelerdir, Nelerde Var?

B vitamini; su içerisinde çözünen vitamin grubunun genel ismidir. Kendi içinde B1, B9 ve B12 vitamini gibi değişik gruplara ayrılmaktadır. B vitamini türlerinin insan vücudunda değişik işlevleri vardır. Peki b vitamini nedir? B vitaminin faydaları nelerdir? B vitamini içeren besinler nelerdir? B vitamini nelerde var? İşte B vitaminine dair tüm ayrıntılar.

B Vitaminin Faydaları Nelerdir? B Vitamini İçeren Besinler Nelerdir, Nelerde Var?

B vitamini; su içerisinde çözünen vitamin sınıfı olarak tanımlanabilir. Bu vitaminler, benzer adları paylaşmasına karşın, besinlerde kimyasal açıdan farklı miktarlarda ve çeşitlerde bulunabilir. Genellikle, 8 çeşidini de içeren gıdalar B vitamini kompleksi şeklinde isimlendirilir. B vitaminin her biri ya öncüdür ya da metabolik süreçler adına bir kofaktördür.

B Vitaminin Faydaları Nelerdir?

B vitamini faydaları sırasıyla;

- Tırnakların kırılmasının önüne geçer.
- Sigara, alkol tüketiminde oluşan olumsuzlukları en aza indirger.
- Cildin parlak görünmesine yardımcı olarak yaşlanmayı geciktirir.
- Yağların kolayca hazmedilmesini sağlayarak, ishali önler.
- Enerjiyi arttırır.
- Metabolizmanın düzgün bir şekilde çalışmasına yardımcı olur.
- Çocuklara zekanın gelişmesine destek olarak, öğrenme yeteneğini geliştirir.
- Saç köklerinin güçlenmesine ve parlak bir görünüm kazanmasını sağlar.
- Kırmızı kan hücrelerinin oluşuma destek olur.
- Kadınlarda doğurganlığı arttırır.
- Mide, kalp ve bağırsağın düzenli çalışmasında önemli rol oynar.

B Vitamini İçeren Besinler Nelerdir?

B vitamini türlerinden her biri değişik gıdalardan alınır. Örnek olarak B12 vitamini süt ürünlerinde ve ette bulunurken, B7 ve B9 vitaminleriyse sebze ve meyvelerden alınır. Bununla beraber B vitamini içeren besinler;

- B1 vitamini: Süt, kepekli tahıllar, yumurta, bezelye, koyu yeşil yapraklı sebzeler ve karaciğer bu vitamin bakımından zengin gıdalardır. Yiyeceklerin ısıtılması, suda kaynatılması veya pişirilmesi bu vitaminin yok olmasına sebep olur. B1 vitamini su içerisinde çözündüğünden pişirme suyuna karışır. Kahverengi pirincin, beyaz pirince oranla 10 kat daha fazla B1 vitamini içerdiği belirtilebilir.

- B2 vitamini: Süt ürünleri, kuşkonmaz, yumurta, tahıllar, et, enginar, maydanoz, avokado, arnavut biberi, bezelye, fındık, kuşburnu, yeşil sebzeler, kuş üzümü, mantar, balkabağı ve adaçayı B2 vitamini içerir.

- B3 vitamini: Tavuğun göğüs kısmı, dana ve koyun eti, dananın ciğeri, somon ve ton balığı, mantar, sardalya, ayçekirdeği, bezelye ve tahin B3 vitamini içerir.

- B5 vitamini: Lahana, mantar, brokoli, karalahana, somon, fındık, baklagiller, yumurta, süt, buğday, peynir, soya fasulyesi, yer fıstığı ve pekmez B5 vitamini açısından zengindir.

- B6 vitamini: Somon gibi balık türleri, bütün tahıl türleri, dana kıyması ve patates B6 vitamini açısından zengindir.

- B7 vitamini: Yumurta, peynir, karaciğer, somon en iyi B7 vitamini kaynaklarıdır.

- B9 vitamini: Turunçgiller, kepekli tahıllar, et, baklagiller, balık, pancar, böbrek, karaciğer B9 vitamini açısından zengindir.

- B12 vitamini: Süt, yumurta, peynir, somon, et, kabuklu olan deniz hayvanları, böbrek, karaciğer en önemli B12 vitamini kaynaklarıdır.

B Vitamini Nelerde Var?

B vitamini; arpa, darı gibi tam tahıllarda, kırmızı et içerisinde, balık, beyaz ette, fasulye, mercimek gibi baklagillerde, yumurta ve süt ürünlerinde, fındık ve tohumlarda, koyu yapraklı sebzelerde, avokado, muz, narenciye gibi meyvelerin içerisinde bolca bulunur.

B Vitamini Eksikliğinde Karşılaşılacak Durumlar Nelerdir?

B vitamini eksikliği; özellikle beynin olumsuz etkilenmesine neden olur. Yorgunluk, halsizlik gibi durumlar ortaya çıkar. İştahsızlık, sersemlik, soluk cilt yapısı gibi sağlık problemlerine sebep olur. Bunun dışında karanlıkta görmeme, deri iltihabı gibi zararların da görülmesi olasıdır. B vitamini eksikliğinin yanı sıra fazlasının da olumsuzluklara neden olabileceği unutulmamalıdır.

 

Eda İle Ne Konuştuk? - Sibil ÇetinkayaSempatik tavırları ve giyim tarzı ile birçok kişinin beğenisini kazanan Sibil Çetinkaya, Eda Özdemir'in bu haftaki konuğu oldu.
Astroloji
KOÇ
BOĞA
İKİZLER
YENGEÇ
ASLAN
BAŞAK
TERAZİ
AKREP
YAY
OĞLAK
SAKA (KOVA)
BALIK
Bugün

Bugün eşinizle ya da ailevi konular içinde daha esnek olmaya bakmalısınız. Duygusal alanda bazı zorlayıcı durumlar, farkındalıklar yaşanabilir.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Bugün daha düzenli ve gerçekçi olmaya bakmalısınız. Tamamlanması gereken görevler ve hizmet gerektiren durumlar var.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Yaratıcı konulara, çocuklarla ya da sevdiklerinizle ilgili konulara odaklanabilirsiniz. Ancak aşırı yüksek beklentiler içinde olmamaya bakın.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Bugün evle ilgili konular içinde çaba sarf etmeniz ve sorumluluk almanız gerekebilir. Duygusal alanda bazı sınırlamalarla karşılaşabilirsiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Düşüncelerinizde daha hassas kimi zaman dağınık olabileceğiniz bir gündesiniz. Yakınlarınızla ilgili konular da öne çıkabilir.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Birikimlerinizi daha iyi kullanmaya dikkat etmelisiniz. Koşullar biraz zorluyor olsa da, kişisel alanda destek bulmanız zor olmayacak.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Bugün Ay burcunuzda ilerlerken sizi daha hassas kılıyor. Aynı zamanda ailenizle ya da annenizle ilgili gelişmeler de gündeme gelebilir.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Duygusal açıdan bekleme ya da belirsizlikler öne çıkabilir. Kendinizi kısıtlamamalı ve daha pozitif olmaya bakmalısınız.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Daha olumlu düşünmek ve hazırlıklı olmak işe yarayacak. Duygusal olarak arkadaşlarınızla ya da gruplarla ilgili bir konu üzerinde durabilirsiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Bugün birden çıkan işler ya da sorumluluklar yüzünden kendinizi daha meşgul bulabilirsiniz. Daha dikkatli ve gerçekçi hareket etmelisiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Bugün uzaklarla ilgili görüşmeler ya da düşüncelerinizi daha gerçekçi bir şekilde toparlayabileceğiniz imkanlar gündeme gelebilir.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Gündeme gelen kısıtlamalar yüzünden kendinizi biraz sıkılmış ya da yorgun hissedebilirsiniz. Duygusal açıdan pozitif olmaya çalışmalısınız.Devamını Oku

Devamını Oku
Hafta Hafta Gebelik

Gebeliğinizin kaçıncı haftasındasınız?

Günün Yazıları

İlginizi Çekebilecek Diğer Haberler

Sıradaki Haber

Türkiye’nin haber yaşam platformu Milliyet Dijital yenilendi!

Uygulama ile devam et, gündemi kaçırma!

Şimdi DeğilHemen Keşfet