02.07.2014 - 11:46 | Son Güncellenme:
. Bugün, şirketin yönetimini damadı Olivier Bernheim ve torunları Elie ile Pierre Bernheim yürütmektedir. RaymondWeil’in Kurucusu ve Onursal BaşkanıRaymondWeil’invefatının ardından (Aralık 2013) 2006 yılından şirkete katılan Elie BernheimNisan 2014’de CEO olarak atandı. İsviçre’de en geniş kitleye hitap eden bağımsız saat üreticisi olan RaymondWeil, aynı zamanda hala aile tarafından yönetilen bir marka konumunda.
RaymondWeildünyada 5 kıtada, 80 ülkede, 3 bin 500 mağazada satışa sunuluyor ve bulunduğu her noktada müthiş bir gelişim gösteriyor. Dünyada en önemli pazarları arasında Amerika, İngiltere, Orta Doğu, Asya ve Türkiye yer alıyor. Yıllık satış adedi 200.000’den fazlan olan RaymondWeil, kendi kategorisinde İsviçre saat firmaları arasında ise ilk 5’te yer alıyor. RaymondWeil bugün dünyada ve Türkiye’de 1.700 ile 6.500 TL arasındaki segmentte önemli bir pazar payına sahip.
RaymondWeil Yeni Yapılanma ve 2014 Hedefleri
2009 senesindeki kriz haricinde her sene artan bir satış grafiğine sahip olan RaymondWeil’in ilk hedefleri arasında, bu yıl da satış adedini arttırmak ve fiyat kategorisinde dünyadaki en önemli 2-3 markadan biri olmak yer alıyor. Dünya lüks saat pazarı çok zorlayıcı ve kendini hızla yenileyen bir pazar. RaymondWeil, gelişimini sürdürmek ve bu değişen zamana ayak uydurmak için potansiyelinin olduğu doğru yerlerde pazarı zorlamayı hedefliyor. Bunun yanı sıra 2014 yılında ulaşılabilir lüks saat kategorisinde piyasaya sunduğu Toccata koleksiyonu gibi yeni koleksiyonlarını da tüketiciye sunmayı hedefliyor. Bağımsız bir marka olan RaymondWeil’in stratejisi ise süreklilik, devamlılık, vizyona bağlı kalmak ve durmadan ilerlemek.
Türkiye’de RaymondWeil
1976 yılından bu yana RaymondWeil’in Türkiye distribütörlüğünü yapan Günsal Saat markanın dünyadaki en eski distribütörü unvanına sahip. RaymondWeil saatleri, Türkiye genelinde 80’e yakın seçkin satış noktası aracılığıyla tüketiciye ulaştırılıyor.
2013 yılı ile 2014 yılının ilk yarısını değerlendiren Günsal Saat Genel Müdür’ü Mehmet Salt ‘’ 2013 yılını umduğumuzdan çok iyi şekilde bitirdik. %8 oranında büyüdük. 2014 yılının ilk altı ayını değerlendirecek olursak ise farklı markalarda %30-40 oranlarında düşüş yaşanırken RaymondWeil’ de %7’ye yakın büyüme olduğunu görüyoruz‘’. 2014 yılının ikinci ayrısına ilişkin beklentilerini ise şöyle açıklıyor; ‘’ 2014 yılının ilk altı ayında yaşadığımız %7 oranındaki büyümeyi göz önüne alırsak yıl sonunda yaklaşık %10 poranında büyüme gerçekleştirmeyi hedefliyoruz’’.
Mehmet Salt büyümenin sebebini ise RaymondWeil’in ulaşılabilir lüks saat kategorisinde yeni modelleri piyasaya sunmasına ve farklı ticari kampanyalarına bağlıyor. Salt “Kriz esnasında tüketici ihtiyacına ve talebine göre ürün temin edebilmesi pazar payı açısında çok önemli. Tüketiciye ulaşmamıza çok destek oluyor” diye açıklıyor.
Türkiye pazarını turistik bölge ve iç pazar olarak ayıran Salt ‘’ Turistik bölge bazından en çok satış gerçekleşen bölgelerimiz Akdeniz ve Ege. İç pazarda ise İstanbul, Ankara, İzmir, Bursa, Adana ve Kayseri’de RaymondWeil saatleri tüketiciye sunuluyor. ‘’