Geri Dön

Çocuğunuzun bağışıklık sistemini güçlendirin

Kış aylarında hem fazla kiloyu önlemek hem de bağışıklık sistemini güçlü tutmak için dikkat edilmesi gerekenleri Memorial Hizmet Hastanesi Beslenme ve Diyet Bölümü’nden Dyt. Aysu Aydın anlattı.

Çocuğunuzun bağışıklık sistemini güçlendirin

Çocukları kış hastalıklarından korumak için dengeli beslenmelerine özen göstermek gerekiyor. Özellikle havaların soğuması ile daha az hareket eden çocuklarda yemek isteği artıyor. Dengesiz beslenme de kilo alımının kapısını aralıyor. Kış aylarında hem fazla kiloyu önlemek hem de bağışıklık sistemini güçlü tutmak için dikkat edilmesi gerekenleri Memorial Hizmet Hastanesi Beslenme ve Diyet Bölümü’nden Dyt. Aysu Aydın anlattı.

Günde 5 porsiyon sebze meyve kuralına uyun

Beslenme tarzını dört yapraklı yonca gibi düşünmek gerekmektedir. Her gün süt, et, sebze meyve ve tahıl grubundan (ekmek, bulgur, makarna, pirinç) dengeli bir şekilde beslenilmelidir. Çocuğunuz gün içerisinde 2-3 su bardağı kadar süt ve süt ürünleri, 5 porsiyon sebze meyve, ince dilim peynir, 1 yumurta tüketmelidir. Genellikle de 3 ana 2 ara öğün yapılmasında fayda vardır.

Kahvaltı yapmayan çocukların zihinsel ve fiziksel performansı düşüyor

Kahvaltı günün en önemli öğünüdür. Bütün günün enerji dağılımını düzenler. Kahvaltı yapmayanların zihinsel ve fiziksel performansları ise düşük olur. Çocuklar genellikle sabah kahvaltı yapmak istemezler. Bu durum, bir önceki akşam gereğinden fazla kalori almasına yol açan besinler tüketmesinden kaynaklanmaktadır. Sabah tok uyandığı için de kahvaltıyı istemez. Bu nedenle akşam yemeğinde daha hafif beslenilmelidir.

Ara öğünlerde çocuklara bisküvi ya da hamur işi verilmemeli

Ana öğünleri iştahsız karşılayan çocukların ara öğün saatlerine dikkat edilmelidir. Ana öğünlere yakın zamanlarda çocuklara açlıklarını bastırmak için hamur işi ya da bisküvi gibi enerjisi yüksek yiyecekler vermemek gerekmektedir. Bunun yerine ana öğünlerden en az 2 saat öncesinde meyve - süt, peynir – ekmek ya da kuruyemiş verilmesinde fayda vardır. Bu yiyecekler çocukların kan şekerini dengeleyip, ana öğüne kadar idare etmelerini ve ana öğünlerini daha iştahlı yemelerini sağlar.

Kış sebzeleri vitamin ve mineral deposu

Kış aylarında savunma sistemini güçlendirmek için sebze meyve tüketimi büyük önem taşımaktadır. Havuç, karnabahar, bal kabağı, ıspanak, yer elması, brüksel lahanası, pazı, kereviz, pırasa, brokoli, turp kış sebzeleri; elma, mandalina, portakal, ayva, nar, greyfurt, muz ve kivi ise kış meyveleridir. Kışın çocuğunuzun özellikle tüketmesi gereken besinler:

Bal kabağı; A vitamini, beta-karoten, demir, potasyum, sodyum, fosfor, kalsiyum ve magnezyumdan zengindir. Çocuklarda sağlıklı kemik gelişimine katkıda bulunur. Kabızlık sorununa çok iyi gelmektedir. Bal kabağını alırken soyulmamış şekilde alın ve mutlaka siz soyun. Bu şekilde besin değerini kaybetmez. Çok pişirmemeye dikkat edin aksi takdirde besin değeri düşer. Bal kabağını yemeklerinizde kullanabilir ve çorbasını yapabilirsiniz.

Pırasa; A, C, K ve B6 vitaminlerinden zengindir. Yalnız yüksek oranda sodyum içerdiğinden çok fazla tüketilmemesi gerekir. Kemik ve doku gelişimine katkıda bulunur.

Yer elması; Demir, C vitamini, fosfor ve potasyumdan zengindir. Vücut direncini arttırıcı etkisi vardır. İçerisindeki inülin adındaki maddeden dolayı bağırsaklar için çok faydalıdır.

Pazı;İştah açıcı, hazmı kolaylaştırıcı ve öksürüğe karşı olumlu etkileri bulunmaktadır.

Kereviz ;İçeriğindeki A vitamini, folik asit, B6, B1, B2, C, E, K vitaminleri ve kalsiyum, potasyum, fosfor, çinko ve demir içermektedir. Zihinsel ve fiziksel performansı arttırıcı etkisi bulunmaktadır.

Çocuklara sebzeyi sevdirmenin yolları

Genellikle çocuklar sebze tüketimini pek sevmezler. Klasik pişirme yöntemleri dışında, farklı sunumlarla çocuklara bu sebzeler sevdirilebilir. Eğer çocuk diğer sebzeleri yiyor ve 1-2 sebzeyi ısrarla yemek istemiyorsa zorlamamakta fayda vardır.

Geleneksel pişirme tekniklerinin dışına çıkın

Ispanak sevmeyenler için ıspanaklı krep, börek veya yumurtalı ıspanak yapılabilir. Kereviz, havuçla birlikte yoğurda rendelenip, cevizle birlikte sunulabilir veya kerevizli çorba tercih edilebilir. Pırasa, barbunya ile pişirilebilir veya az yağda kavurup yumurtalı yapılabilir. Brokoli peynirle birlikte salatalarda kullanılabilir veya çorbası yapılabilir. Geleneksel pişirme tekniklerinin dışına çıkıp, çocuğun sevdiği tarzda yemek pişirmek önemlidir.

Meyve tüketiminde ise çocukların tek tip meyve yemesinden kaçınılmalıdır. Her meyve gün içerisinde dengeli bir şekilde verilmelidir. Taze sıkılmış meyve suyu yerine meyvenin kendisini yemesine özen gösterilmelidir. Eğer meyve suyu içmek isterse de besin değeri kaybı olmaması için meyveler sıkıldıktan hemen sonra içilmelidir.

Eda İle Ne Konuştuk? - Sibil ÇetinkayaSempatik tavırları ve giyim tarzı ile birçok kişinin beğenisini kazanan Sibil Çetinkaya, Eda Özdemir'in bu haftaki konuğu oldu.
Astroloji
KOÇ
BOĞA
İKİZLER
YENGEÇ
ASLAN
BAŞAK
TERAZİ
AKREP
YAY
OĞLAK
SAKA (KOVA)
BALIK
Bugün

Bugün düşünce dünyanızda hareketlisiniz ve bolca konuşma olabilir. Kendinizi zihinsel açıdan daha güçlü hissedebileceğiniz bir gündesiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Bugün eşinizin ya da başkalarının kaynaklarından yararlanabilirsiniz. Maddi konular, kaynaklar üzerinde daha çok durabilirsiniz. Elinizdekileri israf etmemeye bakmalısınız.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Bugün Ay burcunuzda ilerlerken çok şey yapabilir ve kendinizi duygusal açıdan güçlü hissedebilirsiniz. Yeni başlangıçlar, yeni istekler içerisindesiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Bugün biraz daha temkinli olmanızda fayda var. Aşırı riskli durumlara ya da gizli kalmış durumlara bulaşabilirsiniz. Kendi duygularınızı anlamaya bakın.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Bugün beklentilerinizde daha kararlı ve mücadeleci olabilirsiniz. Gelecek yönünde işe yönelik planlar da mümkün. Kendinizi meşgul etmeniz zor değil.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Bugün ailevi konularda ve ilişkilerinizde daha dengeli ve esnek olmaya özen göstermelisiniz. Ortaklaşa konulara anlayışla yaklaşmak gerekebilir.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Bugün sevdiklerinizle daha mutlu olabilirsiniz. Ödüllendirici imkanlar, eğlenceli uğraşlar gündeme gelebilir. Yaratıcı uğraşlar var. Tembellik de güzel.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Bugün ortaklaşa imkanlar bulmanız mümkün. Eşinizin ya da başkalarının imkanlarından da yararlanabilirsiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Bugün eşinizle ilgili konularda olumlu gelişmeler mümkün. Aynı zamanda başkalarından gelen destekler ve haberler alabilirsiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Hafta sonu olmasına karşın bugün çok uğraşı gerektiren bir durum olabilir. Ne yapıyor iseniz daha kararlı ve başarılı olabileceğiniz bir gündesiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Bugün yaratıcı uğraşlar ve sevdiklerinizle ilgili konularda daha tutkulu ve isteklisiniz. Pek çok alanda kararlılık göstererek kendinizi gösterebilirsiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Bugün ailevi işlere odaklanabilir ve evle daha çok ilgilenebilirsiniz. Ancak zevklerinizde aşırılıklara gitmeniz de mümkün. Evde çok hareket var.Devamını Oku

Devamını Oku
Hafta Hafta Gebelik

Gebeliğinizin kaçıncı haftasındasınız?

Günün Yazıları

İlginizi Çekebilecek Diğer Haberler

Sıradaki Haber

Türkiye’nin haber yaşam platformu Milliyet Dijital yenilendi!

Uygulama ile devam et, gündemi kaçırma!

Şimdi DeğilHemen Keşfet