Geri Dön

Diyet yapanlar için Ramazan'da beslenme önerileri

Ramazan ayında öğün sayısı azaldığından diyet yapan kişilerin beslenme düzeni de değişebilir.

Diyet yapanlar için Ramazan'da beslenme önerileri

Sabri Ülker Vakfı Bilim Kurulu Üyesi Prof. Halit Tanju Besler diyet yapanlar için Ramazan ayında beslenme önerilerini paylaştı.

Ramazan ayında öğün sayısı azaldığından diyet yapan kişilerin beslenme düzeni de değişebilir. Öğün sayısı ve düzeni değişse de, günlük alınması gereken karbonhidrat, yağ, protein, vitamin ve mineraller mutlaka alınmalıdır. Diyet yapanlar, tüketmeleri gereken besinleri sahur, iftar ve aradaki zamana en uygun şekilde bölüştürülerek diyet programlarını yeniden düzenleyebilir ancak Ramazan ayında vücut ağırlığı kaybetmektense korumaya odaklanmak daha uygun olabilir.

1. Diyet yapanlar oruç tutarken sahur yapmalı mı?

Ramazanda da yeterli ve dengeli beslenmek için sahur, kesinlikle atlanmamalıdır. Sahur vücudun metabolik düzeni ve oruç süresince kan şekerinin kontrol altında tutulması açısından son derece önemlidir.

Sahurda yağ ve tuz içeriği yüksek besinler tercih edilmemeli, az tuzlu peynir ve zeytinler, domates, salatalık gibi su içeriği yüksek sebzeler, süt ve süt ürünleri ile tam tahıllı ekmekler tüketilebilir. Bu besinlerde birlikte sahurda mutlaka yeterli miktarda su da tüketilmelidir. Sıvı ihtiyacının karşılanmasında suyun yanında kefir, az tuzlu ayrandan da yararlanılabilir.

2. Diyet yapanlar iftarda nelere dikkat etmeli?

Hurma, karbonhidrat, protein, doymamış yağ asitleri, mineraller ve lif bakımından dengeli bir içeriğe sahip olduğu ve dolayısıyla kan şekeri düzeyindeki artışı da düzenleyebildiği için orucu açmak için oldukça uygun bir seçenektir. İftara hurma, az tuzlu siyah veya yeşil zeytin ve çok soğuk olmayan suyla başlanabilir ve kişiler diyet programlarına göre 1 veya 2 hurma tüketebilirler.

Ardından bir kâse çorba ile devam edilebilir ve çorba sonrasında yemeğe 15-30 dakikalık, kısa bir ara verilebilir. Yemeğe kısa süreli ara vermek, yemeklerin porsiyon kontrolünü sağlamaya yardımcı olabilir ve uzun açlık sonrası hızlı besin alımı ile görülebilecek ani kan şekeri ve kan basıncı artışını da öneleyebilir. İftarda çorba sonrasında, ızgara ya da haşlama kırmızı veya beyaz etler, balıklar, zeytinyağlılar, yoğurt-cacık veya ayran, salata ve tam tahıllı ekmeklere, küçük miktarlarda da tercihen bulgur pilavı olmak üzere, pilav ve makanalara da yer verilebilir.

İftardan sahura kadar olan sürede ise az tuzlu peynir ve meyveler ile ara öğün yapılabilir. Tatlı tüketmek isteyen bireyler de haftada 2-3 kez sütlü, meyveli tatlıları veya dondurmaları tercih edebilir. İftardan sahura kadar geçen sürede günlük sıvı ihtiyacını karşılayabilmek için en az 2 litre su mutlaka içilmelidir. Unutmamalı ki diyet programı kişinin genel sağlık durumu, yaşı, cinsiyeti ve yaşam biçimine göre belirlenmeli mutlaka bir hekim ve diyetisyen veya sağlıkla ilgili bir sorun varsa mutlaka bir hekim ve diyetisyen kontrolünde yapılmalıdır.

3. Oruç tutarken vücut ağırlığını korumak için ne yapmalıyız?

İftar, sahur ve ikisi arasında tüketilen besinlerin yeterli miktarlarda ve gün sonunda tüm besin gruplarından seçilerek tüketilmesi oldukça önemlidir. Buna ek olarak, yiyecekler yavaş ve çok çiğneneyerek tüketilmelidir.

İftardan 1-2 saat sonrasında, hafif yürüşler, esneme hareketleri veya minder egzersizlerine yer verilerek enerji alımı ve harcaması arasındaki denge korunabilir. Oruç tutarken yapılacak olan hafif egzersizler sindirim ve sinir sitemlerimiz başta olmak üzere diğer vücut sistemlerimizin de sağlıklı çalışmasına katkı verebilecektir.

4. Diyet yapanlar için örnek sahur menüsü

Az tuzlu peynir ve zeytin, haşlanmış yumurta, 1 adet ceviz veya 5-6 adet fındık/badem veya yer fıstığı, süt, taze söğüş sebzeler, meyveler ve tam tahıllı ekmeğe yer verilebilir. Sahurda yeterli miktarda su mutlaka içilmelidir.

5. Diyet yapanlar için örnek iftar menüsü

Bir kâse çorba, haşlama veya ızgara et, balık, tavuk veya hindi, cacık, yoğurt veya ayran, zeytinyağlılar, salatalar , kompostolar, tam tahıllı ekmekler ile meyveden oluşan bir mönü tercih edilebilir.

Eda İle Ne Konuştuk? - Sibil ÇetinkayaSempatik tavırları ve giyim tarzı ile birçok kişinin beğenisini kazanan Sibil Çetinkaya, Eda Özdemir'in bu haftaki konuğu oldu.

Astroloji

KOÇ
BOĞA
İKİZLER
YENGEÇ
ASLAN
BAŞAK
TERAZİ
AKREP
YAY
OĞLAK
SAKA (KOVA)
BALIK
Bugün

Bugün keyif aldığınız konularla ilgilenmek isteyebilirsiniz. Sabah saatlerinde aşk hayatınız gündeminizi etkileyebilir. Hobilerinize zaman ayırmak isteyebilirsiniz. Harcamalarınıza dikkat etmenizde fayda var. Akşam saatlerinde daha dışadönük enerjiniz olabilir. Duygularınızın hepsini biranda ifade etmek isteyebilirsiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Ailevi konular gündeminizi meşgul edebilir. Sabah saatlerinde ev için harcamalar yapabilirsiniz. Kadınlarla ilgili konularda daha fazla mücadele gerektiren durumlar yaşanabilir. Sorumlu olduğunuz konularda çözülme olabilir. Bazı durumları kabullenmek durumunda kalabilirsiniz. Akşam saatlerinde tartışmalı durumlara dikkat edin.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Yakın çevrenizdeki insanların hayatı gündeminizi etkileyebilir. Gün içinde kardeşlerinizle zaman geçirmek isteyebilirsiniz. Sorumlu olduğunuz konularda sıkışma meydana gelebilir. Hareketli zamanlar yaşayabilirsiniz. İletişimden kaynaklı problemlere dikkatli olmanızda fayda var. Akşam saatlerinde farklı şeyler yapmak isteyebilirsiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Gün içinde iş hayatınızda alacağınız destekler sizi rahatlatacaktır. Sorumlu olduğunuz konularda tamamlanma içinde olabilirsiniz. Sosyal konular daha fazla ilginizi çekebilir. Bazı konular sabırlı olmanızı gerektirecektir. Akşam saatlerinde duygularınızı daha farklı ifade etmek isteyebilirsiniz. Daha kolay risk alacaksınız.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Bugün kişisel konuda önem verdiğiniz işlerinizle ilgilenebilirsiniz. Yeni başlangıçlar yapmak isteyebilirsiniz. İlişkileriniz ön plana çıkacaktır. Beslenmenize dikkat edin. İmaj değişikliği için uygun bir gün. Kendinize zaman ayırın. Akşam saatlerinde daha faklı şeylerle ilgilenmek isteyebilirsiniz. Sevdiklerinize sürpriz yapın.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Gün içinde bilemediğiniz konular nedeniyle kendinizi sıkışmış hissedebilirsiniz. Elinizde olmayan durumlardan dolayı kontrol kaybı yaşamayın. İçinize döneceğiniz zamanlar var. Sorumlu olduğunuz konularda daha fazla kabullenme içinde olabilirsiniz.  Akşam saatlerinde tartışmalardan kaçının. Akışta kalmaya çalışın.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Bugün sosyal konular daha fazla ilginizi çekebilir. Erken saatlerde arkadaşlarınızla program yapabilirsiniz. Gelecek beklentilerinizle ilgili kararlar almak isteyebilirsiniz. Bazı konularda kabullenme içinde olabilirsiniz. Sorumlu olduğunuz işlerinizdeki sıkıntılar keyfinizi kaçırabilir. Alacağınız desteklerle üstesinden gelebileceksiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

İş hayatınızda hedeflerinizin peşinden gideceğiniz bir gündesiniz. Bazı işlerinizde tamamlanmalar olabilir. Kabullenme içinde olacağınız konular keyfinizi kaçırabilir. Sabırlı olmalısınız. Kadınlardan gelecek kısmetler olabilir. Gün içinde alacağınız destekler sizi rahatlatacaktır. Akşam saatlerinde hareketlilik devam edebilir.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Gün içinde yeni ufuklara açılmak isteyebilirsiniz. Özgürleşme isteği içinde yeni planlar yapacağınız zamanlar var. Hayatınızla ilgili bazı konularda olayları daha net görebileceğiniz bir gündesiniz. Arkadaşlarınızla birlikte zaman geçirmek size iyi gelecektir. Sorumlu olduğunuz işlerinizde sonlanmalar meydana gelebilir.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Sizi krize sokan konulara karşı dikkatli olmanız gereken bir gündesiniz. Ortaklı konular gündeminizi etkileyebilir. Parasal olarak değişik alternatifler üretmeniz gerekebilir. Bazı işlerinizi bitirme noktasına gelebilirsiniz. Sıkışıklıklar oluşabilir. Sakin olmalısınız. Akşam saatlerinde farklı konulara yönelmek isteyebilirsiniz. Riskli konulara yönelmeyin.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Eşinizle ilgili konularda tamamlanma içinde olabilirsiniz. Sorumlu olduğunuz işlerde bitişler olabilir. Sosyal konularla ilgilenmek sizi rahatlatacaktır. İkili ilişkilerinizde denge ve uyum içinde olmak isteyebilirsiniz. Aşk hayatınız gündeminizi etkileyebilir. Akşam saatlerinde daha özgür hissedebilirsiniz. Akışta kalmaya özen gösterin.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Çalışma hayatınızdaki koşullar sizi etkileyebilir. Sorumlu olduğunuz işlerinizde daha fazla kabullenme içinde olacağınız koşullarla karşılaşabilirsiniz. Sabah saatlerinde keyif aldığınız işlerle uğraşmak size iyi gelecektir. Kolektif konulara yönelebilirsiniz. Akşam saatlerinde tartışmalı durumlardan uzak kalmanızda fayda var.Devamını Oku

Devamını Oku
Hafta Hafta Gebelik

Gebeliğinizin kaçıncı haftasındasınız?

Günün Yazıları

İlginizi Çekebilecek Diğer Haberler

Sıradaki Haber

Türkiye’nin haber yaşam platformu Milliyet Dijital yenilendi!

Uygulama ile devam et, gündemi kaçırma!

Şimdi DeğilHemen Keşfet