26.03.2015 - 15:00 | Son Güncellenme:
Çantanız Kartvizitinizdir…Tarihteki yolculuğu ihtiyaç olarak başladıBir günü içine sığdırabilirsinizHer şey ondadır
Michelle Pfeiffer ve George Clooney’in başrolünü paylaştığı “OneFineDay” filmini izleyenler bilir.Michelle Pfeiffer ‘ın film boyunca omzunda asılı duran çantası adeta kurtarıcısıdır.Kadın ile çanta arasındaki bağ çok başarılı bir üslupla anlatılmıştır.Doğru bir çantanın içinde barındırdıkları ile rolünü asla kimseye kaptırmayacağının en net örneğidir. Tüm şıklığı ile ait olduğu kadın hakkında aslında birçok ipucu verirAksesuar olarak düşünülen çanta kadının sosyal hayatının en önemli parçası ve prestij göstergesidir.Moda akımlarının vazgeçilmez parçası.Sırları taşıdı,Bir parfüm şişesinin kesesi, bir aşk mektubunun sığınağı oldu.Farklı modelleri ile geçmişten geleceğe değişerek, gelişerek yolculuğuna devam ediyor.
Farklı dünyalara ait birçok kadına hitap eden çantalarıyla zamanın özgürlüğünü bazen ağırbaşlı formlarla bazen bohem ama hep şık çizgilerle kadınlara sunan Vovi markasının kurucusu İpek Utlu ile sizin için bir röportaj gerçekleştirdik.
Hayal etmenin yanı sıra bir gün gerçekleşmesini çok dilediğimi ve bunun için evrenden bir çağrı beklediğimi de eklemem gerekKariyerimin son 10 yılında moda perakendesinde marka yönetimi alanında çalıştım; markalar ve ekipler yönettim.Marka yaratmak ve yönetmek “doğru ekibi kurgulamak ve doğru yönetme” meselesi özetle, ama uzun soluklu bir süreç.
Çok fazla değişkeni içinde barındırıyor.Tüketici ihtiyacını ve tercih sebeplerini iyi analiz etmek, doğru bir ajanda kurgulamak gerekiyor. İletişim mesajlarını ve yollarını, satış politikasını da yola çıkmadan belirlemek önemli.Çanta markası yaratmaya karar verdikten sonra, pazarı daha farklı bir gözle inceledim.Tüketicinin mağazalarda suni malzemelerden yapılmış çantalara verdikleri fiyatlara, gerçek deriden ve kaliteli işçilikle çantaların yapılabilme koşullarına baktım.Ve gördüm ki, mağazalardaki çanta fiyatlarının yüksek olmasının, ürün kalitesinden çok, mağaza giderlerinin ürüne yansıtılmasıyla ilgisi var.
Böylece Vovi’nin satış stratejisinin online olmasının rasyoneli şekillendi.Evet gerçek deriden ve çok kaliteli bir işçilikle günümüz trendlerini yansıtan çantalar yapıp, mağazalardaki suni deri çantaların fiyatlarının bile altında akıllı fiyatlarla, online olarak tüketiciyle buluşturabiliyordum.Ve düğmeye bastım
Bir marka yarattığımda isminin Vovi olacağını çok önceden belirlemiştim.O benim çocukluk kahramanım.Bir marka adı olarak benden sonra da yaşamasını arzu ediyorum.
Vovi’nin çantalarını diğer çantalardan ayıran, fark yaratan aktörleri nelerdir?Vovi’nin; sezonun trend ve renkleriyle yaptığı iç yolculuğunun, gerçek deri ve akıllı fiyatlarla harmanlanarak çantada vücut bulması en önemli özelliği.Tüm çantalarının içinin mor olması da markanın alamet-i farikalarından biri.Bereketi simgeleyen bu rengi, Vovi çantalar aracılığıyla kullanıcılarına bolluk getirmesi için seçtim.
Çantalar nerede üretiliyor?Vovi koleksiyonlarında yer alan tüm çantalar Türkiye’de üretiliyor.Türkiye’de üretilen deri kalitesi yabancı tasarımcılar ve premium markalar tarafından tercih ediliyorken, alternatif hiç düşünmedim.Özellikle yerli deri kullanmayı çok önemsiyorum ve Vovi markasının güçlü bir yönü olarak görüyorum
?Çanta; sadece kıyafeti tamamlayan bir son dokunuş değil, kişinin aynası olduğunu düşündüğüm bir aksesuar.Ve bana göre, hakiki deri çanta kullanmak bir prestij göstergesi.Vovi kadını; gardırobuna seçkin parçalarla değer katmayı seven, akıllı tercihler yapan; parasını hak eden ürünleri, hak ettiği rakamlarla satın almayı ilke edinmiş bir kadın. Zarif ama güçlü, değerli olanı fark eden, gusto sahibi, şık ve akıllı bir kadın.
Teşekkür ederim iltifatınız için.Yıllar içinde zihnimde olgunlaşan; birçok sebeple doğru zamanı yaşadığımı hissettiğimde düğmeye bastığım bir girişim.
Türkiye moda perakendesi çok büyüdü, mesafe aldı.Tüketici bilinçlendi, markalar tüketiciyi çok dikkate almak zorunda olduklarını öğrendi.Bu gelişim süreci, Vovi’nin başlangıç ivmesini kazandırdı: ”Bu yeni bilinçli tüketici, kaliteli ve şık bir deri çantayı, mağaza giderleri gibi kendisini hiç ilgilendirmeyen maliyetlere ortak olmadan akıllı bir fiyata almayı ister.Vovi sadece online satılan bir marka olarak, işte tam da bu akıllı tüketicinin beklediği bir marka!” Vovi’nin hedefi; bu stratejinin ışığında deri çanta kullanmanın ayrıcalıklı hissini, marka dostlarına akıllı fiyatlarla yaşatmak.
– Doğal olanZanaatkâr –ErbapAsimetri –BaşkaldırıSinerji-BaşarıNostalji –GüvenGeometri-Analitik bakış