28.12.2015 - 12:01 | Son Güncellenme:
Ariel ve Downy/Lenor markalarının ürün deneyimlerini sunduğu ve P&G Küresel Moda Danışmanı Giles Deacon'ın tamamen yıkanabilir koleksiyonunu tanıttığı etkinlik benim gibi aldığı kıyafetlerle bağ kuran bir kadın için oldukça inovatif bir deneyimdi.
"P&G Geleceğin Kumaşları" adı altında yapılan sunumlarda 3 adımlı kumaş bakım teknolojisi tanıtıldı. Kıyafetlerin bizim için ne kadar önemli olduğundan spor giyim tarzının yükselen bir trend olduğuna kadar pek çok bilgi paylaşıldı.
Sunumların devamında Ariel ürünleri ve rakip deterjanların kumaş/giysiler üzerindeki etkilerinin sergilendiği bir odaya alınan katılımcılar, her bir ürünün etkilerini kendi gözleriyle görme fırsatı yakaladı.
Halihazırda Ariel ürünleri kullanan biri olsam da gerçekten bu kadar etkileyici bir deneyim olacağını düşünmemiştim. Reklamlardan bir markayla yıkanan ve rakip markayla yıkanan kıyafetlerin karşılaştırılmasına ve elbette reklamı yapılan markanın daha etkili olmasına hepimiz alışkınız. Aslında bu tür reklamlar pek çoğumuzu ikna ediyor diyemem. Lakin 1 metre mesafeden bu işlemi izlediğimde etkilendiğimi belirtmeliyim.
Aynı sıcaklıklarda gözümüzün önünde yıkanan kumaşlardaki lekelerin gerçekten Ariel ile çok daha iyi temizlendiğini görme fırsatımız oldu.
Deneyi gerçekleştiren uzmanlar rakip deterjanın da piyasadaki sayılı markalardan biri olduğunu özellikle vurguladı.Ayrıca esnek kumaşlardaki liflerin Ariel'le yıkandığında deforme olmadığını büyüteç yardımıyla inceledik. Aynı şekilde renk koruma özelliği de bariz bir şekilde kendini ispat eder nitelikteydi.
Gösterimlerdeki ilginç bir deneyim ise P&G ürünlerinin ışığı yansıtan kumaşlardaki etkisiydi. Spor ürünlerde kullanılan reklektif kumaşların ilk günkü özelliklerini koruduğunu gördük.
Bu sunumları P&G laboratuvarlarında çalışan ve daha önce belki de hiç müşteri önüne çıkmamış uzmanların yapması çok hoşuma gitti. Ürünlerin başarısında emeği olan araştırmacıların anlatmasını herhangi bir pazarlama uzmanına tercih ederdim. P&G'nin bu konuda doğru tercih yaptığı aşikar.
Kıyafetler hepimiz için çok önemli. Belirli bir ürünü beğendiğimizde ondan 3-4 tane alabilen biz kadınlar için kıyafetlerimizin bakımı da büyük önem arz ediyor.
Zor beğenerek seçtiğimiz giysilerimizle duygusal bağ kurduğumuzdan ilk yıkamada çekme yapmasını veya rengini kaybetmesini istemiyoruz haliyle. Yalnız şöyle de bir handikap var ki pek çoğumuz hala annelerimizin kullandığı deterjanı kullanmakta ısrarcıyız. Fakat her marka teknolojiyi ürünlerini geliştirmek için efektif bir şekilde kullanamıyor. Teknolojiyi ürünlerine dahil eden markaları denemek için de pek yenilikçi bir tutum sergilemediğimizden elimizdekine tamah eder hale geliyoruz. Peki, markalar kadınları nasıl ikna edecek?
Sanırım bu aşamada pazarlama departmanlarına büyük iş düşüyor. Şahsen benim Ariel ürünlerine geçişim de promosyon ürünler sayesinde olmuştu.
Deneme ürünlerinden sonra çamaşırlarını yıkamak için Ariel Pods ürününe devam eden biri olarak gerçekten memnun kaldığımı belirtmeliyim. Bu etkinlik sayesinde de doğru bir tercih yapmış olduğumu pekiştirme şansım oldu.
Etkinliği gerçekleştiren P&G ailesine ve ısrarla sorularımızı yanıtlayan P&G uzmanlarına teşekkürler...
Gizem Aydoğan
PembeNar İçerik Editörü