Geri Dön

Kemik Erimesine Ne İyi Gelir, Nasıl Geçer? Erimeyi Önleyen Şeyler Nelerdir?

Osteoporoz yani kemik erimesi, kemik kütlesinde azalma ile karakterize genel bir iskelet hastalığıdır. Bizler de sizin için kemik erimesine ne iyi gelir, nasıl geçer? Erimeyi önleyen şeyler nelerdir? Tedavi yöntemleri nelerdir tüm detayları derledik.

Kemik Erimesine Ne İyi Gelir, Nasıl Geçer? Erimeyi Önleyen Şeyler Nelerdir?

 Kemik kütlesindeki azalma, kemik mikro yapısındaki bir değişiklik ile ilişkilidir, bu da kemik kırılganlığında bir artışa ve artan bir kırılma riskine yol açar.

 Kemik Erimesi Nedir?

 Yaşla birlikte protein yapısındaki azalma normal bir fenomendir, iskeletin yaşlanmasına bağlı fizyolojik osteopenidir. Osteoporoz bu fenomenin bir kaçağıdır. Kemik, sürekli yenilenen dinamik bir organdır. Eski kemik periyodik olarak yok edilir ve aynı bölgede yeni kemik materyali yapılırken elimine edilir.

 Kemik yeniden şekillenmesi normal bir şekilde gerçekleşmezse (yetersiz kemik oluşumu), kendini kortikal kemikten daha hızlı yenilemesi gereken süngerimsi kemik, en hızlı şekilde osteoporoz riski altında olacaktır.

 Kemik yıkımı ve oluşum aktiviteleri, kemik matriksinde veya hormonlarda bulunan birçok yerel faktör tarafından hassas düzenleme sayesinde normal olarak dengelenir. Dengeleme olmazsa kemik erimesi oluşur.

 Kemik Erimesine Ne İyi Gelir?

 Osteoporoz, yavaş yavaş kemik kütlesi kaybına yol açan doğal bir süreçtir. Kemikler daha kırılgan hale gelir ve kırılma riski artar. Bu süreci yavaşlatmak ve kemiklerin sağlıklı kalmasını sağlamak için sağlıklı bir diyet benimsemek esastır. Özel osteoporoz diyeti kalsiyum, D vitamini ve antioksidanlar açısından zengin olmalıdır. Aksine, osteoporozu ağırlaştırabilecek bazı gıdalardan kaçınmaya özen gösterilmelidir.

 Osteoporoz diyetinin ana noktaları:

Kalsiyum ve D vitamini alımını artırın

Alkali bir diyet tercih edin

Mineral bakımından zengin bir diyet yediğinizden emin olun

Sodyum içeriği yüksek gıdalardan kaçının

Alkol ve kahve tüketimini sınırlayın.

Kemik erimesine karşı yapılan diyet sayesinde şunlar ortaya çıkar:

Osteoporoz sürecini yavaşlatın

Kemikleri koru

Osteoporozla ilişkili ağrıyı azaltın

Sağlıklı bir kiloya ulaşın ve bunu koruyun

Sağlıklı olmak ve sağlıklı kalmak için besinleri doldurun

Osteoporoz durumunda kaçınılması gereken yiyecekleri nasıl belirleyeceğinizi öğrenin.

Kemik Erimesi Nasıl Geçer?

 Osteoporozun ilerlemesini yavaşlatmak için, her şeyden önce yeterli miktarda kalsiyum tedariki sağlamak gereklidir. Bu alım kesinlikle kalsiyum emilimini destekleyen D vitamini ile birlikte yapılmalıdır. D vitamininin kırıklara karşı koruyucu etkisi iyi gösterilmiştir. Bu etki, kemik metabolizmasındaki rolüyle ve aynı zamanda nöromüsküler işlevi ve dengeyi iyileştirme yeteneği ile açıklanmaktadır.

 Osteoporoz hastasıysanız, uygun bir diyet benimsemek birçok yönden sizin için çok önemli olacaktır. Vücudun kemik sermayesini korumak için ihtiyaç duyduğu besinleri sağlayarak, osteoporoz sürecini yavaşlatmak mümkündür. Aynı zamanda, diyetin optimal etkisi için osteoporoz durumunda kaçınılması gereken yiyecekleri bilmek de gerekli olacaktır.

 Kalsiyum vücudumuzda en bol bulunan mineraldir. Kemiklere% 99 yerleşir. Kalsiyum eksikliği kemikleri gözenekli hale getirir.

 Kemik Erimesini Önleyen Şeyler Nelerdir?

 Kalsiyum takviyelerinin kardiyovasküler sağlık üzerindeki potansiyel riski göz önüne alındığında, diyetle kalsiyum alımını teşvik etmek önemlidir. Ancak diyetle alınan kalsiyum yeterli değilse takviye önerilir ancak mutlaka D3 vitamini ile kombine edilmelidir. Süt, peynir, yoğurt diyetlerde mutlaka olmalı.

 Önerilen D vitamini alımına ulaşmak oldukça zordur, ancak takviye almak istemeyen kişiler için gereklidir. Yağlı balık, somon, alabalık, sardalya, ringa balığı ve istiridyeler tüketilebilir.

 Fazla asitli bir diyet kemik kütlesini zayıflatır. Vücut, fazla asitliği nötralize etmek için ihtiyaç duyduğu mineralleri kemiklerden, dişlerden ve kaslardan alır. Tersine, meyveler, sebzeler ve potasyum gibi alkali mineraller açısından zengin bir diyet, osteoporozun önlenmesinde rol oynar. Vücuttaki asitlik seviyesi düşük olduğunda kemikler daha sağlıklıdır.

 İşte osteoporoz özel diyetine dahil edilecek alkali yiyecekler:

Meyve ve sebzeler

Süt ve kefir

Yağlı tohumlar, baklagiller ve tofu

Yulaf, kinoa, darı, pirinç ve karabuğday

Maden suyu, çay

Meyve suyu

Zeytin, Hindistan cevizi ve morina karaciğeri yağı.

Düşük K vitamini alımına sahip kişilerin de düşük kemik yoğunluğuna sahip olduğunu ve bu da daha yüksek bir kırık riski ile ilişkili olduğunu bulmuştur.

Eda İle Ne Konuştuk? - Sibil ÇetinkayaSempatik tavırları ve giyim tarzı ile birçok kişinin beğenisini kazanan Sibil Çetinkaya, Eda Özdemir'in bu haftaki konuğu oldu.
Astroloji
KOÇ
BOĞA
İKİZLER
YENGEÇ
ASLAN
BAŞAK
TERAZİ
AKREP
YAY
OĞLAK
SAKA (KOVA)
BALIK
Bugün

Bugün iş ve sorumluluk gerektiren koşullar öne çıkabilir. Verimli olabileceğiniz bir gündesiniz. Ancak detaylara dikkat etmek gerekecek.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Yaratıcı konulara zaman ayırabileceğiniz, daha iyimser olabileceğiniz bir gündesiniz. Çocuklarla ilgili konular, uğraşılar gündeme gelebilir.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Bugün evde ve yakın çevrede hareketlilik daha fazla olabilir. Aynı zamanda evde meşgul olabilecek pek çok konu bulabilirsiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Zihinsel uğraşlar, okumalar açısından canlı bir gündesiniz. Çok şey öğrenebilir ve görüşmeler içinde olabilirsiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Parasal konularda yapabileceğiniz çok şey var. Bütçeniz üzerinde yeniden düşünmek de faydalı olabilir.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Bugün Ay sizin burcunuzda ilerlerken kendinizi daha hareketli ama biraz kararsız hissedebilirsiniz. Kişisel konular, hassasiyetler var.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Geçmişle ilgili bir konuya duygusal açıdan fazla takılmanız mümkün. Endişelerinizi dengeye getirmelisiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Bugün görüşmeler ve sosyal konular açısından güzel olanaklar var. Gelecek yönünde daha çok şey düşünebilirsiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Bugün dikkat çekici olabileceğiniz imkanlar var. Kişisel isteklerinizi daha güçlü şekilde ortaya koyabilirsiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Kendinizi daha özgür ve öğrenmeye açık bir gündesiniz. Uzaklarla ilgili konular, eğitsel uğraşlar dikkatinizi çekebilir.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Parasal konularda ve ortaklı işler içinde sizi duygusal açıdan meşgul eden daha çok şey yapabilir. Bugün seçim yapmak durumunda zorlanabilirsiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Bugün karşılıklı konular ve ilişkiler öne çıkıyor. Biraz daha dengeli ve sakin düşünmeye dikkat etmelisiniz. Karşıt görüşler olabilir.Devamını Oku

Devamını Oku
Hafta Hafta Gebelik

Gebeliğinizin kaçıncı haftasındasınız?

Günün Yazıları

İlginizi Çekebilecek Diğer Haberler

Sıradaki Haber

Türkiye’nin haber yaşam platformu Milliyet Dijital yenilendi!

Uygulama ile devam et, gündemi kaçırma!

Şimdi DeğilHemen Keşfet