Geri Dön

Ramazan ayında nasıl beslenmek gerekir?

Ramazan ayında nasıl beslenmek gerekir sorusu, oruç tutanlar için oldukça önemlidir. Peki ramazan ayında nasıl beslenmek gerekir? Bu önemli sorunun cevabını Diyetisyen Büşra Söylemez açıkladı. İşte ramazan ayında beslenmeye dair önemli bilgiler.

Ramazan ayında nasıl beslenmek gerekir?

Ramazan ayının gelmesiyle beraber beslenme ve yaşam tarzımızda bazı değişiklikler meydana gelmektedir. Bunların başında; uyku düzenindeki bozukluk, sıvı tüketiminin kısıtlanması, fiziksel aktivitede azalma ve uzun süre açlığa bağlı olarak yaşanan metabolizma yavaşlamasıdır.Metabolizmanın yavaşlamasıyla vücut kilo almaya meyilli hale gelir.

Peki bu kilo artışından korunmak ve sağlıklı bir ramazan geçirmek için neler yapabilirim?

Sahur en önemli öğün!

-Gün içerisinde yaklaşık 17 saat aç kalan vücut sahura kalkmayarak daha uzun süre açlık yaşamış olur. Vücuda uzun süre besin alınmamasıyla beraber metabolizma kendini korumaya alır ve yavaşlamaya başlar.Sahur yaparak aç kaldığımız süreyi olabildiğince kısaltmamız gerekir. Sağlıklı beslenme’nin en önemli etmeni dengeli beslenmedir.

-Sahurda tercih edeceğimiz besinler de bizim için büyük öneme sahip. Özellikle kalorisi düşük, uzun süreli tok tutan besinleri beslenme stilimizde ilk tercihimiz olmalıdır. Örnek vermek gerekirse, süt ve süt ürünleri, yağlı tohumlar ve yumurta olabilir.

Sıvı tüketimine dikkat!

-Havaların ısınmasıyla beraber artan sıvı ihtiyacımızı karşılamak için kısıtlı bi’ süremiz bulunmakta. Su ne kadar hızlı içilirse vücuttan kaybı o kadar hızlı olacağından en sağlıklı tüketim şekli 2-2,5 lt suyu iftar ve sahur arasında küçük miktarlar halinde tüketmektir.

-Bunun haricinde sıvı ihtiyacımızın bir kısmını karpuz gibi su içeriği yüksek sebze ve meyvelerden karşılayabiliriz. Günde 1 şişe içeceğim sade bir soda ise gün içinde kaybettiğimiz mineralleri vücudumuza geri kazandırmamıza yardımcı olacaktır.

-Gün içerisinde içtiğimiz çay-kahve sıvı ihtiyacımızı karşılamadığı gibi diüretik etkisinden dolayı vücuttan su kaybetmemize neden olur. Ramazan boyunca çay-kahve tüketiminde dikkatli davranmak gerekmektedir. “ Zayıflatan ramazan diyeti, oruç diyet listesi, oruç tutarken diyet listesi “ adı altında bir çok liste İnternet üzerinde yer alsada her metebolizma farklı olacağı için diyetisyenden ramazan diyeti veya beslenme önerisi almanız oldukça önemlidir.


İftarda sakin kal!

-Uzun süre açlıktan kaynaklı kan şekerinin aşırı düşmesiyle iftarda kontrolsüz yeme sık görülen bir durumdur. İftarı 1 bardak suyun yanında tüketeceğimiz kuru bir meyveyle açarak kan şekerimizi yükselttikten sonra üstüne içeceğimiz çorbayla midemizi bastırıp, tokluk sinyalleri beyne ulaşana kadar bir müddet beklemekte faydalı olacaktır. Bu sayede iştahımı daha iyi kontrol edip gereksiz kalori alımından kaçınabilirim.

-İftarda yemeklerimi olabildiğince hafif seçmek gerekmektedir. Aksi takdirde vücuduma aşırı yük bindirip, halsizlik, yorgunluk, uyku hali gibi durumlarla karşı karşıya kalabilirim.

-İftardan sonra yapacağım egzersiz ramazanda yavaşlayan metabolizmamızın hareketlenmesine yardımcı olacaktır. Beslenme stilinizi aktif spor hayatınızla dengeleyebilirsiniz.


Günümüz şartlarında insanların bir arada olmaya hasret kaldığı bir dönemdeyken, bütün ailenin aynı sofrada ezanı bekleme heyecanıyla,

Tiramisu tarifi21 Mart Dünya Tiramisu Günü için Kurukahveci Mehmet Efendi ile efsane bir tiramisu tarifi hazırladık! (Sponsorlu İçerik)

Astroloji

KOÇ
BOĞA
İKİZLER
YENGEÇ
ASLAN
BAŞAK
TERAZİ
AKREP
YAY
OĞLAK
SAKA (KOVA)
BALIK
Bugün

Ailevi konuların hassasiyet oluşturacağı bir gündesiniz. Gün içinde babanızı koruma isteği içinde olabilirsiniz. İlgilendiğiniz konulara yön vermek isteyebilirsiniz. Ev hayatınızla ilgili konularda çaba sarf etmeniz gereken koşullar oluşabilir. Akşam saatlerinde sanatsal aktivitelerde bulunmak için planlar yapabilirsiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

İletişimle ilgili konularda hassasiyet oluşabilir. Yakın çevrenizdekileri koruma isteği içinde olabilirsiniz. Kardeşlerinizle ilgili konular gündeme gelebilir. İş hayatınızda sorumlu olduğunuz konularda ilerleme isteği içinde olacağınız zamanlar var. Akşam saatlerinde keyif aldığınız insanlarla birlikte organizasyonlara katılabilirsiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Maddi kaynaklarınızla ilgili mücadeleci tavrınızı ortaya koyabilirsiniz. Elinizde olan kaynakları korumak için yeteneklerinizi kullanabilirsiniz. İş hayatınızda kendinizi göstermek için çaba sarf edeceğiniz zamanlar var. Engelleri aşmak için kendinizi ortaya koyabilirsiniz. Akşam saatlerinde kendinizi daha hayalperest hissedeceğiniz zamanlar var.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Bugün başlayacağınız işlerinizde sezgilerinizi kullanabilirsiniz. Kişisel hassasiyet gösterdiğiniz işlerinizi korumak isteyebilirsiniz. Sorumlu olduğunuz işlerinizi ilerletmek isteyeceğiniz zamanlar var. Gün içinde imaj değişikliği yapabilirsiniz. Beslenmenize dikkat etmelisiniz. Akşam için keyifli organizasyonlar düzenleyebilirsiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Elinizde olmayan nedenlerden dolayı kayıplar yaşayabilirsiniz. Bu durum kişisel hassasiyet oluşturabilir. Sahip olduklarınızı korumak için daha çok çaba sarf edeceğiniz bir gündesiniz. Gün içinde kendi iç dünyanızla ilgili konular gündeme gelebilir. Akşam saatlerinde ilgilendiğiniz konularda hayal gücünüzü kullanabilirsiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Gelecek beklentileriniz konusunda hassas olduğunuz bir gündesiniz. Yapmak istediğiniz yolculuklar üzerinde daha fazla düşünebilirsiniz. Sorumlu olduğunuz konular üzerine daha fazla düşebilir, koruma içgüdüsüyle yaklaşabilirsiniz. Uğraştığınız konuları netleştirmek isteyebilirsiniz. Akşam için arkadaşlarınızla sosyal ortamlarda vakit geçirmek isteyebilirsiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

İş hayatınızda ilgilendiğiniz konulara daha sezgisel yaklaşacağınız bir gündesiniz. Hedeflediğiniz yerlere ulaşmak için çaba sarf edebilirsiniz.  Üstlerinizde ilişkilerinizde daha hassas olacağınız bir dönemdesiniz. Annenizle ilgili konuları ihmal etmemeye özen göstermelisiniz. Akşam saatleri daha rahat geçebilir.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Akademik konular gündeminizi meşgul edebilir. Bugün yeni ufuklara açılmak için kendinizi hazır hissedebilirsiniz. Gün içinde fikirlerinizi paylaşmak için sosyal ortamlarda olmayı tercih edebilirsiniz. İnsanlarla ilişkilerinizde sezgilerinizi ön plana çıkarabilirsiniz. Akşam saatlerinde sanatsal aktiviteler için uygun zamanlar var.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Hassasiyetiniz olan konularda endişe duyabilirsiniz. Bu konulara daha sezgisel yaklaşabilirsiniz. Ortaklı para konuları gündeminizi meşgul edebilir. Yenilenmek istediğiniz bir sürece girebilirsiniz. Parasal olaylarınıza yön kazandırabilirsiniz. Sorumlu olduğunuz konularda daha fazla emek harcayabilirsiniz. İlerleyen saatlerde daha akıcı koşullar söz konusu.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Eşinizle ilgili konularda daha fazla hassasiyetiniz oluşabilir. İkili ilişkilerinizde dengeyi korumak isteyebilirsiniz. Sezgilerinizle hareket etmek isteyeceğiniz zamanlar var. Yaşanacak uyumsuzluklara karşı dikkatli olmalısınız. İş hayatınızdaki yönünüzü netleştirmek isteyebilirsiniz. Sorumlu olduğunuz işleri korumak isteyeceksiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Çalışma arkadaşlarınızı koruma isteği içinde olabilirsiniz. Hassasiyetinizin arttığı durumlarda sorumluluklarınızda artabilir. Sizi yoran ve yıpratan koşullara karşı dikkatli olmanız gereken bir gündesiniz. Sağlığınızla ilgili sıkıntıları ihmal etmeyin. Gündelik programlarınız sizi rahatlatacaktır. Akşam daha akıcı koşullar söz konusu.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Bugün keyif aldığınız hobilerinize yönlenebilirsiniz. Aşk hayatınızda hassasiyetler oluşabilir. Sezgilerinizle hareket etmeniz işinizi kolaylaştıracaktır. Aşırı korumacı tavrınız karşınızdakini rahatsız edebilir. Dengeli olmaya özen göstermelisiniz. Zevk aldığınız şeyler için harcama yapacağınız bir gündesiniz. Akşam saatlerinde hayalci tarafınız ön plana çıkabilir.Devamını Oku

Devamını Oku
Hafta Hafta Gebelik

Gebeliğinizin kaçıncı haftasındasınız?

Günün Yazıları

İlginizi Çekebilecek Diğer Haberler

Sıradaki Haber

Türkiye’nin haber yaşam platformu Milliyet Dijital yenilendi!

Uygulama ile devam et, gündemi kaçırma!

Şimdi DeğilHemen Keşfet