Geri Dön

Sağlıklı beslenme nasıl olur?

Sağlıklı ve kaliteli bir yaşam sürmede, doğru beslenme oldukça önemli bir rol oynar. Vücudun yaşamsal faaliyetlerini sürdürebilmesi adına gerekli besin ögelerini yeterli ve dengeli bir şekilde almak, yaşam kalitesinde olumlu bir değişim sağlayabiliyor. Konuyla ilgili Diyetisyen Nevra Demirel bilgilendiriyor;

Sağlıklı beslenme nasıl olur?

Yaşam tarzınızı düzenleyerek günlük beslenmenizde dikkat etmeniz gereken adımlar:

•Öğünlerinizi düzenleyin.

Düzenli saatlerde öğün atlamadan beslenmek, metabolizmanızın hızlı çalışmasına destek olarak kilo kontrolünüzü kolaylaştırır ve günlük besin ihtiyaçlarınızı çok yönlü karşılamayı sağlar. Bu nedenle 4-6 öğün şeklinde beslenme planınızı oluşturmak uygun olacaktır.

•Beslenmenizde çeşitlilik sağlayın.

Öğünlerinizde farklı besin gruplarına yer vermeye gayret edin. Örneğin tabağınızı dört yapraklı bir yoncaya benzetip, dörtte birlik kısmına bir protein kaynağı (et, tavuk, balık gibi), dörtte birine sebze grubu (buharda sebze veya salata), diğer kısımlara da doğru bir karbonhidrat kaynağı (bulgur, kahverengi pirinç, tam tahıllı ürünler vb.) ve süt ürünlerinden yoğurt, kefir, ayran gibi seçimleri yerleştirirseniz oldukça dengeli bir ana öğün yapmış olursunuz.

•Doğru yağlar tercih edin.

Doymamış yağlar yönünden (özellikle zeytinyağı) zengin bir diyet, kalp damar hastalıklarına yakalanma riskini azalır. Günlük beslenmenizde doymuş yağları sınırlayın. Beslenmenizde fazla miktar ve sıklıkta yağlı etler, tam yağlı süt ürünleri, kaymak, krema, trans yağlar içeren paketlenmiş ürünler, fast food besinler, cipsler gibi tercihlerden uzak durun. Yiyecekleri kızartma tekniği kullanmayın. Kuruyemişlerden faydalanın ancak yağlı tohumlar yüksek kalori içerdiğinden kararında tüketin.

•Posa tüketiminizi artırın.

Günlük 4-5 porsiyon sebze-meyve tüketimi, tahıllar, bakliyatlar, kuruyemişler ortalama 25 g olan lif ihtiyacınızı karşılayarak metabolizmayı ve sindirimi destekler. Kan şekeri dengesinin sağlanması ve kolesterolün düşürülmesinde de etkilidir.

•Bol bol su için.

Vücut ısı dengesinin kontrolü, sindirimin ve doygunluğun sağlanması, metabolizmanın hızlanması ve vücuttaki pek çok reaksiyonda yer almasından dolayı günde en az 8-10 bardak su içmeye özen gösterin.

•Yemek saatlerine dikkat edin.

Güne mutlaka kahvaltı ile başlayıp, yatmadan 2-3 saat öncesinde yiyecek tüketimini kesin.

•Baharatlardan yararlanın, tuz tüketimini azaltın.

Yemeklerinizde acı biber, kimyon, zerdeçal, karabiber, zencefil gibi baharatları kullanmak metabolizmanız üzerinde az da olsa artışa yol açarak metabolizmanızı destekler. Ancak fazla tuz tüketimi kan basıncını yükseltir, kemik erimesi riskini ve böbrek yükünü artırarak sağlığı olumsuz etkiler. Günlük 5-6 gr ile sınırlandırılmalıdır.

•Daha güçlü bir bağışıklık için demir, çinko, selenyum ve magnezyum içeren besinleri ihmal etmeyin.

Kırmızı et, yumurta, yeşil yapraklı sebzeler, baklagiller, tahıllar, süt ürünleri, kuruyemişlerden yararlanın.

•Kandaki D vitamini seviyenizi kontrol edin.

Eksiklik durumunda gerekli dozda takviye alın. Güneşten yararlanın, beslenmenizde balık, yumurta sarısı, süt ürünleri gibi kaynakları ihmal etmeyin.

 

Eda İle Ne Konuştuk? - Sibil ÇetinkayaSempatik tavırları ve giyim tarzı ile birçok kişinin beğenisini kazanan Sibil Çetinkaya, Eda Özdemir'in bu haftaki konuğu oldu.
Astroloji
KOÇ
BOĞA
İKİZLER
YENGEÇ
ASLAN
BAŞAK
TERAZİ
AKREP
YAY
OĞLAK
SAKA (KOVA)
BALIK
Bugün

Bugün kazançlı olabilecek işler yapabilir ve başkalarından destek bulabilirsiniz. Yeteneklerinizi daha iyi kullanabilirsiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Bugün Ay burcunuzda Venüs ile birleşirken hayatın pozitif yönlerine daha çok yönelebilirsiniz. Aşkta ve arkadaşlıklarda daha mutlu olabilirsiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Bugün düşüncelerinizi toparlamaya bakmalısınız. Maddi konular ve ihtiyaçlar üzerinde daha kararsız kalabilirsiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Bugün arkadaşlarla bir arada olmak ya da gelecek yönünde düşünmek için uygun koşullar var. Kendinizi daha pozitif hissedebilirsiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Bugün hedeflerinize oldukça odaklısınız ve dikkat çekebilirsiniz. Ancak yaklaşımınızda biraz daha esnek olmayı da unutmayın.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Bugün kendinizi geliştirmek adına çok şey yapabilirsiniz. Eğitsel işler ve uzaklarla görüşmeler dikkat çekebilir.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Başkalarından destek bulabileceğiniz bir gündesiniz. Ortaklaşa bir konuda ya da eşinizle ilgili bir uğraşı içinde yapabileceğiniz çok şey var.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Karşılıklı konularda ve ilişkilerinizde daha istikrarlı olabileceğiniz bir gündesiniz. Olumlu duygular üzerine odaklanmalısınız.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Bugün daha pratik ve sabırlı olmanız gerekebilir. İşle ya da beraber çalıştığınız kişilerle daha çok ilgilenebilirsiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Hayatın güzel yönlerine daha çok zaman ayırabileceğiniz bir gündesiniz. Sevdiklerinizle bir arada olmak mutlu edecek.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Bugün evde ya da ailevi konularda daha olumlu koşullar ve destekler söz konusu. Ancak biraz daha esnek olmaya da özen göstermelisiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Bugün yakın çevrenizdekiler, kardeşler ya da komşularla daha olumlu ilişkiler kurabilirsiniz. Düşüncelerinizde yaratıcı olmak daha kolay.Devamını Oku

Devamını Oku
Hafta Hafta Gebelik

Gebeliğinizin kaçıncı haftasındasınız?

Günün Yazıları

İlginizi Çekebilecek Diğer Haberler

Sıradaki Haber