29.12.2014 - 14:52 | Son Güncellenme:
Yılbaşı alışverişini, en çok alışveriş yapılan iki aydan biri olarak değerlendiren perakendeciler; özellikle bakımlı ve fit olmanın altının sıkça çizildiği büyük şehirlerde alışverişin bakımlı olmaya yönelik ürünlere kaydığını ifade ediyor.
Konuyla ilgili görüşlerini aldığımız sektör temsilcileri ekonomide geçen yıla göre küçük bir durgunluk yaşansa da geçen yılki rakamların altında bir ciro beklemiyor.
“Yılbaşı partisi alışverişi için özel ürünler seçiliyor”
Beliz Kozmetik – Firma Sahibi Filiz Binbay: “Büyük kozmetik marketlerde ve eczanelerde I-Envy takma kirpikler, Biopoint Saç bakım ürünleri, Impress takma tırnaklar, White Glo beyazlatıcı diş macunu gibi birçok ürünümüz satılmakta. Yeni yılda ürün satışımız daha çok geceye hazırlık için satın alınacak saç düzleştirici şampuanlar, bakım iksirleri, takma tırnak, takma kirpik gibi ürünler oluyor. Kozmetikte kişiler hediyeden ziyade kendilerini süsleyecek, iyi hissettirecek ürünleri tercih ediyorlar ve Aralık ayında ciddi bir satış artışı yaşıyoruz. Yeni yılın ilk haftası da bu defa kişisel bakımına daha fazla önem verme kararı ile ürünlere ilgi artıyor” diyor.
“Yeni yıla yaş alarak değil gençleşerek girmek istiyoruz”
Türkiye’nin ilk güzellik polikliniği M Onep’in Nişantaşı Şubesi’nden Dermatoloji Uzmanı Dr. Filiz Altıoğlu Çığ; Aralık ayında özellikle yüz ve ellerde anti aging yani gençleştirme uygulamalarının talep gördüğünü belirtiyor. Çığ; Anti aging Yılbaşı yaklaşırken sabır ve süreklilik gerektiren uygulamalar değil ani etkili, çabuk sonuç alınan bakımların öne çıktığını belirtiyor. Bu uygulamalar ise ellerde leke bakımı ve yoğun nem programı, göz çevresinde aydınlatma sağlayan ve yorgunluk izlerini gideren uygulamalar ve uygulanır uygulanmaz derin kırışıklıkları silen dolgu uygulamaları.
“ Sağlığa yatırım her geçen yıl artıyor”
Dünyanın ilk fitness markası ve sektör lideri Life Fitness; Türkiye’de de her geçen yıl büyüyor. Life Fitness, TRX Suspension Training System, Reebok, Peak Pilates gibi fitness ekipmanlarının Türkiye temsilcisi EKS Dış Ticaret yöneticisi Emre Özdeş; Amerika ve Avrupa’nın gerisinde olsak da en hızlı büyüyen pazarlardan birisinin de fitness endüstrisi olduğunu söylüyor. Özdeş; Yeni yılda spora başlama kararının cihaz satışlarını Aralık ayında artırdığını, kulüplerinse yine artacak üye taleplerini karşılamak için cihaz parkurlarını genişlettiğini söylüyor. Yeni yılda tüketicilerin kendilerine ve sevdiklerine en çok hediye ettiği cihaz ise Life Fitness’ın ev tipi ve ekonomik koşu bandı F1 Smart oluyor.
“Annelere gençleştiren, erkeklere tıraş sonrası, genç kadınlara ışıltı veren ürünler seçiliyor”
Amerika, Avrupa ve Güney Kore’den Neostrata, Isis Pharma, Exuviance, Dermaheal gibi dermakozmetik statüsünde ürünler ithal eden Lotis Pharma A.Ş. Genel Müdür Yardımcısı Göknur Eser Türkmen; yeni yılın bulundukları sektörü sevgililer günü kadar hareketlendirdiğini ifade ediyor. Bu grup ürünlerin tüketiciler için hem güzellik yatırımı hem hediye statüsünde değerlendirildiğini söyleyen Türkmen; daha renkli ambalaj ve koku faktörü hediye ürünlerde öne çıksa da bilinçli kullanıcılarının güçlü aktif içerikleri dolayısıyla renkli kozmetik yerine dermakozmetik ürünlerin tercih ettiğini de sözlerine ekliyor. Yaş grupları ve cinsiyetlere göre de hediye ürünler farklılaşıyor; annelere gençleştiren ürünler seçilirken, genç hanımlar için ışıltı ve canlı görünüm sağlayan ürünler kabul görüyor. Erkeklerde ise talep tıraş ertesi rahatlatan bakım ürünlerinden yana.