Geri Dön

Zayıflamanın yolu beyinden geçer

Uzmanlara göre, eğer beyninizle zayıflamaya hazır değilseniz, hangi diyeti uygularsanız uygulayın nafile..

Zayıflamanın yolu beyinden geçer

Zayıflamanın yolu beyinden geçer

Uzmanlara göre, eğer beyninizle zayıflamaya hazır değilseniz, hangi diyeti uygularsanız uygulayın nafile..

Mucize Diyetler - 3
Hazırlayan: Ayşegül Aydoğan


Şişmanlığın tamamen ortadan kaldırılması ve ideal kiloyu koruyabilemek için en etkili yöntem, 'Davranış değişikliği tedavisi'. Kısacası, tedaviye yönelik her uygulamanın, yaşam biçimini değiştirme temeline dayanması.
Bu tedavide amaç, alışkanlıkları ömür boyu sürecek şekilde değiştirerek ince kalmayı sağlamak. ilk basamak ise, ‘kendi kendini gözlemleme'. Şişmanlığa yol açan davranışların farkına varılmasını sağlayan bu basamakta, kişiden her gün bir kayıt formu tutması isteniyor. Bu formda, aşağıdaki bilgiler yer alıyor:
- Yemeğe başlanan saat, yemekte harcanan süre, ana öğün veya ara öğün sayısı, yemek öncesi açlık derecesi, yemek yeme sırasındaki aktivite (masada, televizyon seyrederken, okurken, sohbet ederken, yemek pişirirken), yemek yerken vücudun pozisyonu, yemeğin yendiği yer, yemeğin kimlerle ve kaç kişiyle yendiği, yemeğe başlamadan önceki ve sonraki ruh hali (üzgün, sıkıntılı, gergin, yorgun, mutlu, neşeli), yemekte yenen besinlerin adı ve miktarı..
Bu formu tutan kişiler, kendiliğinden besin alımını azaltır, davranış değişikliğinde hangi tekniklerin faydalı olduğu anlaşılır, hangi davranışlar ve olayların yemek yemeye neden olduğu değerlendirilir.

Yapılmaması gerekenler
Davranış değişikliği tedavisinde şu uyarılara dikkat etmek gerekir:
• Sevdiğiniz yiyecekler göz önünde olmasın.
• Mutfağa fazla zaman ayırmayın.
• Şişmanlamanıza neden olacak besinleri evde bulundurmayın.
• Yemek için küçük, salata için büyük tabak kullanın.
• Servis yaptığınız kepçe veya kaşığın küçük boy olmasına dikkat edin.
• Servis tabağını masaya koymayın.
• Yemek biter bitmez masadan kalkın.
• Doyduğunuzu hissettiğinizde tabakta yemek bırakmaktan çekinmeyin.
• İyi çiğneyin, yavaş yiyerek lokmaların tadına varın.
• Lokmalar arasında çatalı, kaşığı elinizden bırakın.
• Yerken TV izlemeyin, okumayın.
• Saat 21'den sonra yemeyin. Şekersiz çay, ıhlamur için.
• Doymazsanız, tabağınıza mümkün olduğu kadar az yemek koyun.

Yapılması gerekenler
• Kısa mesafelerde taşıt kullanmayın, asansöre binmeyin, hızlı yürüyün.
• Aktif ve hareketli kişilerle birlikte olmaya özen gösterin.
• Çevrenizdeki kişileri de yeterli ve dengeli beslenme konusunda teşvik edin.
• Düşük enerjili yemekler pişirin. Etli yemeklere yağ koymamak, yemeklerdeki yağ miktarını azaltmak, kızartma yerine haşlama, ızgara veya fırında pişirmek gibi.
• Sıkıntılarınızı yiyerek gidermek yerine her gün kitap okumak, yürüyüş yapmak gibi başka faaliyetlerde bulunun.
• Bir diyet programı uygulamanın size göre avantaj ve dezavantajlarını karşılaştırın.

Alışverişte bunlara dikkat edin
• Yiyecek alışverişini tok karına yapın.
• Yememeniz veya az yemeniz gereken besinleri satın almayın.
• Liste hazırlayıp çıkın.
• Listenize yetecek kadar para taşıyın.
• Yenmeye hazır besinleri satın almaktan kaçının.

Bu diyetlerden uzak durun
Her başarısız diyet uygulamasının vücutta zayıflamaya karşı direnç oluşturduğuna dikkat çeken uzmanlar, bunun bir sonraki diyet uygulamalarının şansını da azalttığını vurguluyor ve şu diyetlere karşı uyarıyorlar:
• Atkins Diyeti: Kanda yağ ve kolesterolün yükselmesine yol açar ve kalp ve damar hastalıklarına davetiye çıkarır.
• Stilman Diyeti: Vücudun sıvı ve elektrolit dengesini bozar, kas ve yağ dokusunda hasara neden olur. Kemik erimesi ve kanda ürik asidi yükseltme riski vardır.
• Beverly Hills Diyeti: Sadece meyveler yer aldığından başta protein olmak üzere birçok vitamin ve mineralden yetersiz bir diyet.
• Pritikin Diyeti: Vejetaryen tipi, az yağlı, hayvansal besinlere yer verilmeyen bir diyet. Kalsiyum ve B12 vitamini yetersizliğine neden olur.
• İsveç diyeti: Vitamin ve mineral açısından son derece fakir, kolesterol yönünden zengindir. Kalp hastalıkları ve diyabet açısından ciddi risk taşır.

Diyetlerde en çok merak edilenler
Diyetlerde alkol kullanılır mı?
- Alkollü içecekler de kalori içerir. Alkollü içeceklerden vazgeçilemiyorsa, alınan kalori, günlük kaloriden çıkarılmalıdır.

Bisküvi, grissini, peksimet, kızarmış ekmek gibi ürünler zayıflatır mı?
- Bu besinler şekersiz ve yağsız olsalar bile tahıl kökenlidirler ve kalori verirler. Yenilen miktar arttıkça kalori de artar.

Su ve tuz?
- Su ve tuzun enerji (kalori) değerleri olmadığı için şişmanlatıcı etkileri de olamaz. Su kalori sağlamadığı için vücutta yağa veya başka maddeye dönüşemez.

Akupunktur?
- Tek başına zayıflatıcı etkisi yoktur. Tedavi sonunda kilolar geri alınabilir.

Zayıflama ilaçları zayıflatır mı?
- Besin alımını engelleyen ilaçların bağımlılık yaptığı ve önemli yan etkilere neden olduğu saptanmıştır. Diğerlerinin ise doktor ve diyetisyen kontrolüyle aşırı şişmanlarda, günlük dozuna dikkat edilerek kullanılması gerekir.

Doğru ve yanlış diyet örnekleri
DOĞRU: 1500 kalorilik diyet örneği
KahvaltıYarım su bardağı süt (şekersiz), 1 haşlanmış yumurta 1 domates, 1 salatalık 2 ince dilim ekmek (kepekli)
Ara öğün
2 büyük boy mandalina

Öğle
4 yemek kaşığı etli kuru fasulye, 4 yemek kaşığı bulgur pilavı, 1 kâse cacık, söğüş salata, 1 ince dilim ekmek (kepekli)

Ara öğün
1 su bardağı ayran, 1 küçük boy elma

Akşam
1 kâse şehriye çorbası, 2 köfte kadar ızgara tavuk eti (1 köfte 30 gram), 4 yemek kaşığı zeytinyağlı kereviz (susuz), Yarım kâse yoğurt, 2 ince dilim ekmek (kepekli)

Ara öğün
2 orta boy portakal

YANLIŞ: Soğan çorbası diyeti
Sabah
50 gram beyaz peynir, şekersiz çay.
1. gün öğle - akşam: İstenildiği kadar meyve ve haşlanmış sebze. Bol miktarda soğan çorbası.
2. gün öğle - akşam: İstenildiği kadar et ve soğan çorbası (yağsız)
3. gün öğle - akşam: Pirinç lapası, meyve (muz ve üzüm dışında), istenildiği kadar soğan çorbası.

Zararları:
Yağın yasak olduğu bu diyet vücutta kas kaybı yaratıyor, tekrar kilo almayı kolaylaştırıyor.

-BİTTİ-





YAŞAM














Eda İle Ne Konuştuk? - Sibil ÇetinkayaSempatik tavırları ve giyim tarzı ile birçok kişinin beğenisini kazanan Sibil Çetinkaya, Eda Özdemir'in bu haftaki konuğu oldu.
Astroloji
KOÇ
BOĞA
İKİZLER
YENGEÇ
ASLAN
BAŞAK
TERAZİ
AKREP
YAY
OĞLAK
SAKA (KOVA)
BALIK
Bugün

İş arkadaşlarınız ile ilgili konular gündeminizi etkileyebilir. Çalışma hayatınızda yorucu koşullar olabilir.  İşlerinizle ilgili yeni planlamalara gidebilirsiniz. Sizi yıpratan koşullara karşı dikkatli olmanızda fayda var. Hizmet aldığınız kişilerle ilişkileriniz ön plana çıkabilir. İş hayatınızda güçlü kişilerden destek alabilirsiniz. Sorumluluklarınızda artış yaşanabilir.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Kendinizi ifade etmek isteyeceğiniz işleri tercih edeceğiniz bir gündesiniz. Risk almak daha kolaylaşabilir. Zevk aldığınız konular da harcamalar yapabilirsiniz. Uğraştığınız işlerle ilgili fikirler geliştireceğiniz zamanlar var. Bu konuda ilerlemek için, güçlü kişilerden destek almak isteyebilirsiniz. Çalışma hayatınızda gün içinde yorucu koşullar oluşabilir.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

İşlerinizde daha sistemli olmak için plan yapmak durumunda kalabilirsiniz. Çalışma hayatınızdaki sorumluluklarınız farklı düşünceler geliştirmenize neden olabilir. Ailevi konularla ilgili olaylar gündeminizi etkileyebilir. Babanıza ilgilenmeniz gereken durumlar oluşabilir.  Uğraştığınız işlerde olumlu ilerlemeler kaydedebilirsiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Hareketli bir gündesiniz. Gününüzü planlamak isteyebilirsiniz. Yazışmaların organizasyonunu yapmak size hız kazandıracaktır. Yakın çevrenizdeki kişilerin problemleriyle ilgilenmek durumunda kalabilirsiniz. Kulağınıza gelen dedikodulara fazla kulak asmayın. İş hayatınızdaki sorumluluklarınızla ilgili üstlerinizden destek alabilirsiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Cüzdanınıza ait konular gündeminizi etkileyebilir. Masraflarınızın arttığını düşünerek yeni bütçeleme yapmak isteyebilirsiniz. Maddi kaynaklar konusunda yeni düşünceler ve planlar geliştirebilirsiniz. İş hayatınızla ilgili, önemli kişilerden destek alabilirsiniz. İlerlemeniz açısından bu önemli bir fırsat olabilir.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Yeni başlangıçlar yapmak isteyeceğiniz bir gündesiniz. İşinizle ilgili planlama yapmak isteyebilirsiniz. Çalışma koşullarınız ön plana çıkabilir. İlişkilerinize dikkat etmenizde fayda var. Bedeninize ait konuları göz ardı etmeyin. Uğraştığınız konularda başkalarından destek görebilirsiniz. Kişisel hassasiyetiniz olduğu konulara daha fazla önem göstermenizde fayda var.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Gizli kalmış konular gündeminizi oluşturabilir. Bilemediğiniz konularla ilgili kayıplar yaşayabilirsiniz. Ruhsal gelişiminizle ilgili konulara yoğunlaşacağınız zamanlar var. İşlerinizde daha sistemli olmak için fikirler geliştirebilirsiniz. Zorlandığınız konular gündeme gelebilir. Bu konuda planlar yapmak isteyebilirsiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Sosyal konularla ilgileneceğiniz zamanlar var. İşlerinizi organize etmek isteyebilirsiniz. Size kalan kısımlarıyla arkadaşlarınızla görüşmek size iyi gelecektir. Gelecek beklentilerinizle ilgili görüşeceğiniz kimseler size ilerlemeniz için yardımcı olabilirler. Çalışma hayatınızda aldığınız sorumlulukları yerine getirmek için çalışacağınız bir gündesiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

İş hayatınızdaki konular gündeminizi oluşturabilir. Hedeflerinize ulaşmak için plan yapmak isteyebilirsiniz. Göz önünde olmaktan hoşlanacağınız bir gündesiniz. İşlerinizle ilgili düşüncelerinizi üstlerinizle paylaşmak isteyebilirsiniz. Annenizle ilgili konulara zaman ayırabilirsiniz. Uğraştığınız işlerde ilerleyebilmeniz için önemli kişilerden tavsiyeler alabilirsiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Yeni ufuklara açılmak isteyeceğiniz bir gündesiniz. Bunun için yeni fikirler yaratabilirsiniz. Uğraşacağınız işler için önceden planlamanız işlerinizi kolaylaştırabilir. Çalışma hayatınızda aldığınız sorumluluklar sizi yorsa da yeni organizasyonlar oluşturmak size iyi gelecektir. Güçlü kişilerden alacağınız desteklerle daha kolay ilerleyebilirsiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Ortaklı para konularına karşı dikkatli olmanız gereken bir gündesiniz. Endişe duyduğunuz konularla ilgili gün içinde bazı problemler yaşayabilirsiniz. Duygusal yönden bağlayıcı koşullar oluşabilir. Çalışma hayatınızdaki yoğunluk artabilir. İş arkadaşlarınızla ilişkilere dikkat etmekte fayda var. Başkalarından alacağınız destekler sizi rahatlatacaktır.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Eşinizle ilgili koşullar gündeminizi etkileyebilir. İşlerinizin ilerlemesini istiyorsanız, iyi organize olmanız gereken bir gündesiniz. Uğraştıran durumlara biraz daha özen göstermenizde fayda var. Güçlü kişilerden alacağınız destekler yolunuzu açacaktır. Çalışma hayatınızda hareketli zamanlar sizi bekliyor. Yabancılarla ilişkileriniz yoğun olabilir.Devamını Oku

Devamını Oku
Hafta Hafta Gebelik

Gebeliğinizin kaçıncı haftasındasınız?

Günün Yazıları

İlginizi Çekebilecek Diğer Haberler

Sıradaki Haber