Hayır sen değil, öteki

Kişisel marka ve girişimci marka konusunda yaptığımız atölyelerde değindiğim çok önemli bir konu var. Kişisel markanız ya da girişimci markanız sadece sizden ya da sadece ürün ve hizmetinizden oluşmaz. Takım arkadaşlarınız da o markanın bir parçasıdır. Gelin görün ki bu nokta genelde atlanır ya da daha az önem verilen bir konu olarak geri planda kalır. Oysa kendi kişisel deneyimlerimize bakınca aramızda hep şöyle sohbet ederiz:

Restoranın için yemekleri güzel ama garsonların asık suratı yüzünden gitmiyorum.

Haberin Devamı

Bir daha o banka ile çalışmam. Gişedeki memur neredeyse beni azarladı.

O özel okulun müdürü asla çocuklarla iletişim kurmuyor. Göndermeyin siz de çocuğunuzu oraya.

Belediyeye işim düştü, bana ters davrandılar. Bir daha oy filan yok.

Otel güzel ama çalışanları çok ilgisiz. Tatile gidilmez.

O markete gitmiyorum. Kasiyerinin davranışları çok kaba. İnsanın yüzüne de bakmıyor.

Tam tersi, iyi örnekler de var. Eski mahallemde sucu Erkan vardı. Sorsanız hangi marka su sattığını hiç hatırlamıyorum. Suyundan memnun muydum onu bile bilmiyorum. Su bayinin sahibi filan değil, sadece bir çalışan… Ama o adam tek başına tüm gün mahallede koşuşturur, neredeyse herkes suyu ondan alır, almasa bile tanır. Özelliği ne? Selam vermekle kalmaz, bir yere yetişirken bile mutlaka hal hatır sorar. Elinde poşet veya çanta varsa yardım teklif eder. Gözlerinin içinin parlamasından samimiyetini anlarsınız. Su siparişi ile birlikte “Şu fırından da bir ekmek alıp getiriver” dese bir mahalleli, “Tabii abla/abi” der. “Başka bir şey lazım mıydı?” diye de ekler. Elinden gelen ne ise yapar. Ama en önemlisi, her daim gülen yüzüdür. Ben Sucu Erkan’ı hiç asık suratlı görmedim. Erkan mahallede hizmet veren su markasının önünde diyebilirim. Zaman zaman deriz ya şu güler yüzün hatırına diye… Sizin markanızı temsil edenler de markanız kadar hatta hizmet sektöründe daha önemli.

Ekibinizi mutlaka sık sık gözlemlemek, başkalarından çalışanlarınız hakkında geri bildirim almak ve aldığınız yorumları değerlendirmeyi ihmal etmemeli. Çalışan gelişimini önemsemek, onları yetiştirmek mutlu çalışma ortamları yaratmak da onların verimli çalışmaları için önemli. Kendi adıma sadece işini harika yapıyor diye güler yüzden ve nezaketten uzak biri ile çalışmayı ve hizmet almayı tercih etmem.

Haberin Devamı

Güler yüzün ve nezaketin eksik olmadığı bir dünyada yaşamak dileğiyle….