Doğru kişisel markalaşma

Herkesin öyle veya böyle bir kişisel markası var. Nasıl bir kişisel markanız olduğunu kolayca anlamak isterseniz sizi tanıyan -yakın veya uzak- 10 kişiye sorun. Onların üzerinde olumlu ya da olumsuz nasıl bir etki bıraktığınıza bakın. Gelen yanıtlar sizi mutlu ediyorsa kişisel markanız doğru yolda demektir. Eğer yansıtmak istediğinizden ya da yansıttığınızı düşündüğünüzden daha farklı cevaplar aldıysanız üzerine eğilmeniz gereken konular var.

Kişisel markamız hakkındaki bilgi trafikte, sokakta, alışverişte, kısaca varlık gösterdiğimiz her yerdedir. Siz onu aktif bir şekilde yönetmezseniz, kontrol etmeniz mümkün olmaz. Bu durumda kendi markanız başkalarının düşüncelerinden ibaret olur. Neden o işi yaptığınız, uzmanlığınız ve birikiminiz, değerleriniz gibi konulardaki düşüncelerinden… Örneğin işinizle ilgili bilginizi yeterince göstermezseniz insanlar sizin yerinize, bunu göstermeyi bilen bir başkası ile çalışmayı tercih edecektir. Bu nedenle işle ilgili marka ile beraber kişisel markaya da eğilmemiz gerekir.

Kişisel markasını doğru ve etkin yönetenler kontrolü elinde tutar. Başkalarının sizinle ilgili neleri bilmesini ve görmesini istiyorsanız onu gösterirsiniz. Elbette olmayanı varmış gibi göstermeyi kastetmiyorum ki böyle örneklere zaten sosyal medyada bolca rastlıyoruz. Sahte bir karakter değil, hangi özellikleri öne çıkarmak istiyorsak onları, mümkün olan en iyi ışıkta gösterdiğimiz bir kişisel marka inşa ediyoruz.

Doğru bir kişisel marka yönetimi ile kişi neler elde edebilir?

Tanınırlığı, bilinirliği artar.

İyi bir üne sahip olur.

Kalıcı bir iz bırakır.

Aranılan, talep edilen kişi olur.

İnsanlara güven verir.

Daha iyi bir gelir elde eder.

Saygı görür.

Takdir edilir.

Örnek alınır.

Danışılan kişi olur.

Peki kişisel markanızı nasıl yönetmelisiniz? Uzmanından profesyonel destek alamıyorsanız işe kendiniz için bir plan yapmakla başlayabilirsiniz. Önce şu soruların cevaplarına çalışmanızı öneririm: Kim olmak istiyorum? Nasıl anılmak istiyorum? Hangi konuda/konularda uzmanlaşacağım? Diğerlerinden farkım ne olacak? Neyi farklı yapacağım? Sonra hedeflerinizi net bir şekilde belirleyip o hedeflere giderken sadece sosyal medyada değil tüm hayatınızda neler yapacağınız, hangi adımları atacağınıza karar verin. Ve bunları uygulamak üzere yola çıkın.

Bazen yola çıktığınızda hedefinizden sapabilir, aslında istediğinizin başka şeyler olduğunu anlayabilirsiniz. Bunun için ben yılda bir kere kendi markam ve danışanlarım için kişisel marka yol haritası güncellemesi yaparım. Çünkü koşullar değişiyor, biz değişiyoruz.

Hedeflerimize giderken iyi izler bırakmak dileğiyle…