Doktorların Tanıtım Yaparken Dikkat Etmesi Gereken Noktalar

“Doktorlar reklam yapmalı mı? Doktorlar reklam yapabilir mi? Doktorlar reklam yaparsa ne kadar etik olur?” gibi sorular belki 20. yy’da kaldı diyebiliriz.

Günümüzde tüm sektörlerde rekabetin çok sıkı olduğunu varsayarsak artık sağlık alanında da “etiklik eşiği” aşılmış durumda. Sağlık alanında reklam ve ilanlar hakkında mevzuatların tanımlayıcı boşlukları sayesinde, reklam meselesini ceza yemelerine rağmen hastaların gözüne sokan bazı hekimler dışında az da olsa doğru mecraları ve doğru mesajları kullanarak reklam yapan doktorlar da mevcut.

Haberin Devamı

Reklamda hastaları yanıltmayan mesajlar ve en iyisi, en teknolojiği, en sağlıklısı gibi sağlık alanında söylenmesi yasak reklamlara girişilmediği, doktorun kendi alanında yaptığı reklamlar olursa sağlık alanındaki reklamlar etkili ve etik olacaktır.

Peki doktorlar nasıl reklam yapacaklar?

Reklamlarda; doktor, diş hekimi, veteriner hekim ve eczacılar ile sağlık kuruluşlarının bir mal veya hizmete yönelik sağlık beyanında bulunduğuna ilişkin ya da bu izlenimi uyandıran herhangi bir görüntü, beyan veya atfa yer verilemezken doktorlar örtülü reklam da yapamazlar.

Doktorlar yalnızca hastalara haber verme, yayma ve bilgi alma hakkı çerçevesindeki yazı, haber, yayın veya programların hastalar tarafında aydınlanma ve bilgilenme ihtiyacını karşılaması açısında özellikle dijital pazarlama ve PR çalışmaları yapmalıdırlar.

Bu reklam çalışmalarında dikkat edilmesi gereken içerik nedir?

* Reklamlar, genel ahlak kurallarına aykırı ifade ya da görüntüler içeremeyecek.
* Kamu sağlığını bozucu nitelikte olamayacak
* Kamu düzenini bozan, şiddet hareketleri ile yasadışı unsur içermeyecek.
* Hasta, çocuk, yaşlı ve engellileri istismar edici ifadeye yer verilmeyecek.
* Toplumu endişeye sevk edici hastalık ve benzeri bir durumla ilgili ifade olmayacak.
* Güvenlik açısından tehlike oluşturabilecek uygulama içeremeyecek.
* Biçimi ve yayınlandığı mecra ne olursa olsun bir reklamın, reklam olduğu açıkça anlaşılacak.
* Reklamlar, hiçbir konuda tüketiciyi doğrudan veya dolaylı olarak yanıltabilecek ifade içeremeyecek.

Haberin Devamı

Doktorların reklam konusunda yapacakları çalışmalardan dijital pazarlamanın içersinde neler var?

* Websitesi ve mobil app (Kişisel ve alanında mikro siteler)
* Sosyal Medya
* Mailing (Hastalara email atımı)
* SEO
* Adwords
* Dijital PR (Dijital mecralarda haber çalışmaları)
* Video
* Advertorial içerikler (Çeşitli websitelerinde advertorial içerik çalışmaları)

Doktorların yapacağı dijital PR çalışmalarında neler var?

* Dijital PR haber çalışmaları
* Dijital PR advertorial içerik çalışmaları
* Video içerik çalışmaları

Dilan Baransel

Sağlık İletişim Danışmanı

Sağlık iletişimi hakkında sorularınız için

dilan@dilanbaransel.com

Bir başka yazı: