Abartılı gençleştirme ameliyatlarının insanı komik duruma düşürdüğünü belirten Ege Üniversitesi Tıp Fakültesi Plastik ve Rekonstrüktif Cerrahi Anabilim Dalı Öğretim Üyesi Prof. Dr. Tahir Gürler, “Estetik müdahaleler, kişinin yapısına, yaşına, sosyal çevre ve yaşantısına göre, anotomiye saygılı olarak yapılmalı” dedi. Prof.Dr. Gürler, kısa süreli kurslarda edindiği bilgilerle estetik uygulamalarına kalkışan bazı insanların halkı “Öğle yemeği arasında estetik” vaadleriyle kandırdığını belirtti.
Estetik cerrahide en önemli noktanın insanları genç göstermekten daha çok dinç göstermek olduğunu açıklayan Prof. Dr. Tahir Gürler, 50 yaşındaki bir insanın 25 yaşında bir insan görünümüne kavuşmak istemesinin onu komik duruma düşürdüğünü vurguladı, “Önemli olan yaşça genç bir görünüme kavuşturmak değil, o insanı dinç göstermek” dedi.
İnsanoğlunun, yüzyıllardır güzelliği aradığını belirten, “Güzelleşmek demek, yaşından daha genç görünmek değil, mümkün olduğunca dinç bir görünüm elde etmektir” diyen Prof. Dr. Gürler, dinç bir görünüme kavuşturmak için yapılacak uygulamaların cerrahiden geçtiğini vurguladı; botox, dolgu gibi müdahalelerin cerrahiye katkı sağlayan yardımcı yöntemler olduğunu söyledi. Prof.Dr. Tahir Gürler, “Örneğin bir yüz germe ameliyatında germe işlemini gereğinden fazla yaparsanız normal olmayan sonuçlarla karşılaşırsınız. Estetik müdahaleler, kişinin yapısına, yaşına, sosyal çevre ve yaşantısına göre, anotomiye saygılı olarak yapılmalı. İnsan kendi sosyal çevresine girdiğinde çevresinden görünümüyle ilgili olumlu tepkiler alırsa kendisini mutlu hisseder” diye konuştu.
İşinin uzmanı olmayan, ancak kısa süreli kurslarla edindiği bilgilerle bu tür uygulamalara kalkışan insanların halkı '10 dakikada 20 yaş gençleştirme’, 'Öğle yemeği arasında estetik’ gibi söylemlerle kandırdığını açıklayan Prof. Dr. Gürler, “3-5 ticari materyalle kalıcı güzelliğin sağlanması yönünde söylemler halkı yanlış yönlendirmekten öteye gidemiyor” dedi. Sanatını icra eden, güzel makyaj yapan, güzellik uzmanlarının bu tür reklamlara ihtiyacı olmadığının altını çizen Prof. Dr. Gürler, “Çünkü onların kendi müşterileri reklamlarını yeterince yapıyor” dedi.