23.03.2015 - 10:38 | Son Güncellenme:
EZBER BOZAN...GÖZYAŞI YÜZÜĞÜTek taş yüzüğün DNA’sı Selda Okutan’ın ellerinde değişti…
Film başlarSiz etkilenmeye ve gizemi başroldeki kahramanınızla çözmeye hazırsınızdırKahraman saklanmış bir yüzük ya da bir kolye bulurOna sahip olmak isteyenler çokturSır dolu hikâye başlarBazen durağan bazen aksiyon dolu karelerde yüzüğün peşindedir herkesYüzüğü bulan ya kutsandığını hisseder, ya da kötülüğün peşine düşerTakıların kaderinde de vardır maalesef kötüyle karşılaşmakEfsanelerde de çıkar karşımıza yakut taşlı yüzükler, elmas kolyelerTitanik’ten yıllar sonra çıkarılan kolyeyi hepimiz hatırlarızO bir takı değildir artıkÖlenlerin ardından “yas”tırAşktır, bir ömür boyu unutulmayanSayfalarca kitaptırSaatlerce sürecek filmdirAnlatılacak en etkileyici hikâyedirMeraktır, aklınıza beni çöz diye göz kırpanBazen en özel “anı”dır en sevdiğinizden geriye kalan
Takı insanın vazgeçilmez parçasıBazen süsüBazen ruhuVe bazen üzerinizdeki her bir parçanın tamamlayıcısıArarız üzerimizde emanet gibi durmayanı,Parmağımızda bizi anlatan yüzüğü, boynumuzda zevkle taşıyacağımız kolyeyi…Bazıları bu keşif yolculuğunda tutkuyla bağlıdır özel olana, ruhun içine akıtıldığı tasarımlara…
Aslında kendimi bulduğum dönemler tam da okul yıllarıma ait.Şanslıyım çünkü okul yıllarımda kendi tarzımı bulmuştum.Üniversite 3. Sınıfta figür çalışmaya başladım.Önce porselen üzerinde denemelerle başladı, sonrasında ise madeni şekillendirerek figüratif takılar yapmaya başladım.İlk başlarda maden üzerinde bu kadar detaylı çalışmak mümkün olmadı fakat daha sonra malzeme değişikliğine gittim.Kendim için en doğru malzeme ve el aletlerini bulduğumda ( bazı el aletlerimi kendim yapmak zorunda kaldım) daha detaylı çalışmalar yapmaya başladım.
İnsan figürleri benim için; duygu, düşünce, duruş ve insana dair diğer bütün duyguları ifade etmenin en iyi yolu.Peki, Tarihsel dokular tasarımlarında ne ölçüde etkili?(Ağaç oymacılığı, taş işçiliği, kündekari gibi…)Ağaç oymacılığı dışındaki konuların yaptığım tasarımlara etkisi yok.Ahşabı severim.Bazı takılarımda da kullandım.Son zamanlarda takı dışında tasarımlar üzerine çalışıyorum.Bazı bölümlerinde ahşabı oyarak kullandım.Serinin ismi KÖK.
Bir bütünün parçaları gibi duruyor olmalarının en büyük nedeni temelinin insan doğasına dayanıyor olması.Tasarım aşamasının ardından üretim aşaması geliyorÜretimi aşamasını da sen mi gerçekleştiriyorsun?Bütün tasarımlarımın üretimini Karaköy’deki Selda Okutan Gallery de yer alan butik atölyemde yapıyorum.Benim için çizim yapmanın yanında uygulamanın da benim elimden çıkıyor olmasının ayrı bir önemi var.Uygularken tasarım aşamasında ne hissettiğimi biliyorum.Tasarım bazen elimde yeniden şekilleniyor.Bazı parçalar sadece bir defa üretiliyor
Çoğu sipariş üzerine üretiliyor.Bazı ürünler sınırlı sayıda, bazı parçalar ise sadece bir defa üretiliyor.Sınırlı sayıda üretilen tasarımlarımda parçanın üzerinde kaçıncı adet olduğunu belirten numarası oluyor.
Bunu hiç derinlemesine düşünmedim fakat sanırım iyi bir gözlemciyim.Hem kendi içimde hem de dışarıda.Görmenin dışında dinlemenin de beslediğine inanıyorum.Görüntü ve sesle ifadenin yarattığı bütünlük benim için önemli.
Malzemede gelenekçi olduğum söylenebilir.Gümüş ve altın en çok kullandığım materyaller.Alternatif malzemeler konusunda oldukça seçiciyim.Bazen acı çekiyor gibi görünseler de bir arada durmaları.Senin tarzında fark yaratan aktörlerin neler?Kadınlar ve erkeklerim.Birbirleriyle olan ilişkileri.Bazen acı çekiyor gibi görünseler de bir arada durmaları.
Tektaş mantığında olan birkaç tasarımım var.Bunlardan birisi Gözyaşı yüzüğüm.Yüzüğün formu adı gibi gözyaşına benziyor ve taş yüzüğün en üst kısmında ters olarak duruyor.Geometrik formlarda takı yapmak istediğimde altında yatan ifadenin yanında teknik olarak zor görünen tasarımlar yapmayı, ezber bozmayı amaçlıyorum.Diğer bir tektaş formum ise LikeDiamond yüzüğüm.Bu aslında bir seri.Bir soy ağacına mensup Pırlanta ailesi.Bir de bu serinin LikeHeart ailesi var.
Modayı görüyorum fakat izlemiyorum.Moda olan benim için uzak durulması gereken anlamına geliyor.Herkesin tercih ettiği, uyguladığı, kullandığı bir şey, bir tarz özel olmaktan çok uzak.Sevdiğin ressamlar heykeltıraşlar kimlerdir?Eskiye ait, aşırı gerçekçi çalışmış bütün heykeltıraşları sevebilirim.En çok da Auguste Rodin’i.Yaşayan genç bir heykeltıraş olan Brian Booth Craig ise gerçekçi bronz heykeller yapan bir sanatçı.Yaptığı işleri hayranlıkla izliyorum.Resime gelince, resimle aramız pekiyi değil.Onun benimle bir derdi yok.Ben ona hakettiği ilgiyi gösteremedim 3 boyuta olan merakım yüzünden.
Yakın gelecekte kurmayı düşündüğümüz yeni markamızla ilgili planlarım var.Uzun zamandır takı dışında yaptığım tasarımları hayata geçirmeye çalışıyorduk.Şimdi fırsatımız oldu.Üzerine zaman harcıyoruz.Yeni bir doğum, büyütülmesi gereken, emek isteyen yeni bir oluşum, yeni yeni fikirler ve tasarımlar.
Gizem -İsimIşık - RenkFırtına – Deniz FeneriElmas - HamMatematik – Bir varmış bir yokmuşSimetri- Mükemmeliyetçi
Selda Okutan’ın muhteşem tasarımlarına sahip olmak istiyorsanız Bahar’a özel indirimleri kaçırmayın…Bahar'a Özel21-29 Mart 2015 tarihleri arasında, Selda Okutan Gallery de % 25 indirim sizleri bekliyor.