Geri Dön

Isınma Hareketleri: Spordan Önce Yapılması Gereken Isınma Hareketleri ve İsimleri Nelerdir?

Spor yapmak hem sağlık, hem fizik hem de psikolojik açıdan önemlidir. Ancak spor yapmadan önce dikkat edilmesi gereken bazı hususlar vardır. Bunların başında ise ısınma hareketleri gelir. Isınma hareketleri spor yapılmadan önce herhangi bir sakatlık yaşanmaması için tekrar edilmelidir. Kasların ısınmasına ve gevşemesine yardımcı olan ısınıma hareketlerinin isimleri ve çeşitleri farklıdır. Spordan önce yapılması gereken ısınma hareketleri nelerdir? Isınma Hareketleri ve İsimleri içeriğimizden detaylı bilgi elde edebilirsiniz.

Isınma Hareketleri: Spordan Önce Yapılması Gereken Isınma Hareketleri ve İsimleri Nelerdir?

Isınma hareketleri vücudun spora hazırlanmasına katkıda bulunur. Spor için gerekli enerjiyi almaya sağlayan ısınma hareketleri kasların ısınmasına ve gevşemesine yardımcı olur. Her egzersiz öncesi ısınma hareketleri yapılmalıdır. Isınma hareketlerini tekrarlamadan spor yapmak, şiddetli kas ağrılarına, kaslarda küçük yırtıklar oluşmasına, antrenmanda oluşan risklerin artmasına, burkulma tehlikesi oluşmasına neden olabilir.

Egzersiz sırasında herhangi bir sağlık problemi hissederseniz, egzersizi o anda bırakabilirsiniz. Vücudunuzu zorlamanız önerilmez. Isınma egzersizinizi 15-20 dakika sürdürmeniz gerekir. Kısa olan ısınma egzersizleri de yetersiz olacağı için sakatlanma ihtimalinizi engellemez. 

Dizleri Yukarı Çekme

Isınma Hareketleri: Spordan Önce Yapılması Gereken Isınma Hareketleri ve İsimleri Nelerdir

 

- Yerinizde sayarak hafif tempoda koşmaya başlayın. 

- Kollarınızı da hareket ettirmeye özen gösterin. 

- 30 saniye boyunca hafif tempoda koşun. 

- Ardından hızınızı kesmeden dizlerinizi yukarı doğru çekmeye başlayın. 

- Sağ ve sol dizinizi sırayla hiç duraklamadan koşu halinde yukarı çekin. 

- Hareketi 30 saniye boyunca sürdürün. 

Interval Koşu

Isınma Hareketleri: Spordan Önce Yapılması Gereken Isınma Hareketleri ve İsimleri Nelerdir

 

Eğer salonda ya da evde ısınıyorsanız, bu egzersizi yerinizde sayarak tamamlayabilirsiniz. Son derece hızlı bir şekilde yapacağınız bu koşu kalp atışlarınızın hızlanmasını ve vücudunuza daha fazla kan pompalanmasını sağlayacak. Interval koşular aynı zamanda kendi başına bir egzersiz olarak kullanılabilir. Interval koşu süresini 5 dakika süreyle tekrarlayıp birer dakika aralık vererek 20 dakikaya tamamlayabilir, tek başına hızlı bir yağ yakma ve incelme egzersiz gerçekleştirebilirsiniz.

- Beş dakika yavaş tempoda koşu yapın. 

- Asker yürüyüşü şeklinde hızlandırdığınız adımlarınızı yapabildiğiniz en üst seviyeye kadar hızlandırın. 

- Bir dakika bu hızda devam ettikten sonra durun. 

- Ardından hızlı bir şekilde ikinci egzersize geçin. 

- Vücudunuzun soğumasına izin vermeyin

Squat

Isınma Hareketleri: Spordan Önce Yapılması Gereken Isınma Hareketleri ve İsimleri Nelerdir

 

- Ayakta dik durun.

- Ellerinizi göğüs hizasında ve önde birleştirin. 

- Bacaklarınızı her iki yana doğru orta aralıkta açın. 

- Oturma pozisyonu alın. 

- Kalçanızı olabildiğince geriye doğru esneterek çökün. 

- Dengede kalmaya ve sırtınızı dik tutmaya özen gösterin. 

- Yeniden başlangıç pozisyonuna dönün. 

- Hareketi 12 defa tekrarlayın. 

Lunge Egzersizi

Isınma Hareketleri: Spordan Önce Yapılması Gereken Isınma Hareketleri ve İsimleri Nelerdir

 

- Ayakta duruş pozisyonundayken bir adım öne atın. 

- Öne attığınız bacağınızı diz bölümünden kırın. 

- Diğer bacağınızı geriye doğru olabildiğince esnetin. 

- Ardından bacak değiştirin. 

- Hareketi 15 defa tekrarlayın. 

Her nedenin ısınma eşiği farklılık gösterebilir. Eğer ısınmanızı tamamladığınızı hissediyorsanız, son hareketi yapmadan asıl egzersizinize başlayabilirsiniz. Yapacağınız egzersizlerde ağırlık kullanacaksanız, bu durumda 5-10 dakika çok yavaş tempoda esneme hareketleri yaparak soğuma yapabilirsiniz. 

Mobilite Squat 

Isınma Hareketleri: Spordan Önce Yapılması Gereken Isınma Hareketleri ve İsimleri Nelerdir

 

- Bacaklarınızı omuz genişliğinde açın. 

- Ayak parmak uçlarınızı dışa dönük tutun. 

- Sırtınızı dik tutmaya özen gösterin. 

- Gövdenizi öne doğru eğin. 

- Ancak dik açı pozisyonunda kalın.

- Kollarınızı bacaklarınıza uzatın.

- Sağ elinizle sağ ayak sol elinizle sol ayak ucunuzu tutun.

- Ellerinizi bırakmadan kalçanızı geriye doğru esnetin. 

- Yavaş bir şekilde pozisyonu bozmadan çömelin. 

- 3-5 saniye pozisyonda kalın.

- Ardından önce sağ sonra sol kolunuzu yukarı doğru kaldırın ve esnetin. 

- Kollarınız iki yana açıkken yavaşça başlangıç pozisyonuna dönün. 

- Hareketi 10 defa 3 set set tekrarlayın. 

 

 

Şiddetli Sevgi: Flört Şiddeti | Av. Cansen Erdoğan anlatıyor“Ailene benimle birlikte olduğunu söyleyeceğim! Abine aramızdakileri anlatacağım! Gönderdiğin fotoğrafları İnternet’te yayınlayacağım! Okulda kimseyle konuşmayacaksın! Arkadaşlarınla görüşmeni istemiyorum! Oraya gidemezsin! Bensiz hele bir git, görürsün sen dünya kaç bucakmış…” Bu sözler tanıdık geldi mi? Av. Cansen Erdoğan flört şiddeti kavramını, hangi davranışların flört şiddeti kapsamına girdiğini ve flört şiddetinin ceza hukukundaki yerini Pembenar izleyicileri için anlattı.
Astroloji
KOÇ
BOĞA
İKİZLER
YENGEÇ
ASLAN
BAŞAK
TERAZİ
AKREP
YAY
OĞLAK
SAKA (KOVA)
BALIK
Bugün

Bugün hareket ve iletişimi öne çıkaran fırsatları iyi kullanmaya bakın. Olumlu karşılaşmalar, görüşmeler ve rastlaşmalar gündeme gelebilir.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Maddi imkanları ve ticari fırsatları kullanmak ve daha verimli olmak mümkün. Yeteneklerinize daha çok güvenmelisiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Bugün burcunuzda ilerleyen Ay sizi duygusal açıdan daha dalgalı, etkilere açık kılıyor. Ancak içinizdeki uyumu ve yaratıcılığı kullanmaya bakmalısınız.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Duygusal etkileşimlere açık bir gündesiniz. Bugünlerde ailenize ve eve yönelik işleri daha fazla önem vermeniz ve çözümlere gitmeniz zor değil.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Sosyal konulara, arkadaşlıklara zaman ayırabileceğiniz, gruplardan fayda görebileceğiniz bir gündesiniz. Ancak daha esnek olmanız gerekiyor.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Bugün sizi öne çıkaran ve kişisel yeteneklerinizi daha iyi kullanabileceğiniz güzel fırsatlar var. Sorumluluklardan kaçmamalı ve tembellik etmemelisiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Bugün ışıkların uyumu size oldukça şans ve gelişme olanağı getirmekte. Yeni insanlar ve çevrelerden çok şey öğrenebilirsiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Kendi psikolojinize zaman ayırmalı ve kafanızdaki çift durumları dengelemeye bakmalısınız. Kimi zaman zihinsel açıdan kurcalayıcı koşullarla karşılaşabilirsiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Bugün ilişkilerinizi geliştirmek ve ortaklıklardan faydalanmak mümkün. Ancak tek başına karar vermek pek kolay değil. Dengede kalmaya bakın.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Henüz yoluna koyamadığınız işleri biraz toparlamak ve eldeki işlerle uğraşmak isteyebilirsiniz. Bugün işe yönelik konuları da ihmal etmeyin.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Bugün kendinizi daha özgür ve yenilikçi hissedebilirsiniz. Yaratıcı alanda, kendinizi sahneye koymak konusunda ilginç fırsatlar ve rastlaşmalar mümkün.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Bugün kendi iç dünyanıza ve ailevi konulara zaman ayırmak daha faydalı olabilir. Aynı zamanda ortaklaşa imkanlar, fırsatlar üzerinde de durabilirsiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Hafta Hafta Gebelik

Gebeliğinizin kaçıncı haftasındasınız?

Günün Yazıları

İlginizi Çekebilecek Diğer Haberler

Sıradaki Haber