Geri Dön

Kolay zayıflamanın 11 pratik yolu

Bu kışı fit geçirmeyi hedefleyenlere 11 basit tüyo ile kilolara elveda deme zamanı geliyor. Zayıflamanın pratik yolları...

Kolay zayıflamanın 11 pratik yolu

Yaş ilerledikçe azalan metabolizma hızı, kilo almaya davetiye çıkartabilir. 20 yaşın üzerinde kişiler ortalama her yıl yarım kilo almaya başlıyor. Diyetisyen Emre Uzun’un önerileri ile metabolizmanızı fişeklerken, her yıl istemeden kilo alımına engel olabilirsiniz. Bu kışı fit geçirmeyi hedefleyenlere 11 basit tüyo ile kilolara elveda deme zamanı geliyor.

New England of Medicine’da yayımlanan çalışmaya göre her 4 yılda 1.5 kg alındığı belirtiliyor. Peki ne yapmak gerek? İşte karşınızda her yıl istemeden alınan kiloyu önlemenin 11 yolu.

Kas yapın

Bilinen şu ki 1 kilo kas 1 kilo yağdan çok daha fazla kalori harcamamızı sağlar. Vücut kompozisyonunuz metabolizmanızın temelini oluşturuyor. Ortalama yarım kilo yağ günde 15 kkal yakmamıza sebep olurken, yarım kilo kas günde 85 kalori yakımı sağlıyor. Neredeyse kaslarımız günde 6 kat daha fazla kalori yakmamıza yardımcı oluyor. Yani kaslı bir vücuda sahip olmak sadece görsel olarak fayda sağlamakla kalmıyor, kalori yakımını da arttırıyor. Sporun bir diğer avantajı da harcanan kaloriden çok metabolizmayı hızlandırması. Ayrıca yapılan egzersizlerle beraber kas kazanırken, metabolizma hızımızı da arttırırız.

Daha fazla su için

Gün içerisinde minimum yarım litre su içilmesi kalori yakımını ortalama yüzde 30 arttırıyor. Diyetisyen Emre Uzun, besinlerin sindirimi sırasında kullanıldığını ve sıcak su tüketiminin aksine soğuk su tüketiminin daha fazla kalori yaktığına dikkat çekiyor. Soğuk su aynı zamanda mide ve beyin açlığı ile başa çıkarak tokluk hissi oluşmasına da yardımcı olur. Sporcularda dehidrasyondan korunmak için yeterli su tüketimi gerekiyor. Spor yaparken, susamayı beklememeli, her fırsatta su içmelisiniz.

Isıtıcıları kapatın

Kulağa ilginç gelecek ama soğuk havalar daha fazla kalori harcamanızı sağlar. Netherland’de yapılan bir araştırmada genç erkekler 10 gün boyunca soğuk bir odada tutuluyor, birkaç günün sonunda erkekler titrememeye başlıyor. The Jounal of Clinical İnvestigation dergisinde yayımlanan bir çalışmada ise soğuk ortamda bulunan erkeklerin 3 saatte fazladan 250 kalori yaktıkları ortaya çıkıyor.

Bu açıklamalar tüm kış kalorifersiz kalmak anlamına gelmiyor, sadece saunalara girerek, belinize streçler sararak, terleme yoluyla kilo kaybettiğimiz algısına kapılmamak gerekiyor. Fazla terlemek vücuttan fazla su kaybetmenize neden olur, giden yağ değil maalesef sudur.

Yedi saat uyuyun

Eğer egzersiz yapmak için uykunuzu atlarsanız kendinize iyilik yapmış olmazsınız. Uyku, kilo kaybederken insanların çok önemsemedikleri bir ihtiyaçtır. Uykunun yeterli olmaması sonucu obezite ve kilo alma gibi sonuçlar ortaya çıkabilir. Uykusuzluk durumunda vücut epinefrin, norepinefrin ve kortizol gibi stres hormonları salgılar. Sonuçta; uzun süreli olarak vücut metabolizması etkilenir, sabah uyandığınızda canınız tatlı ya da yağlı şeyler ister ve kilo alımı gerçekleşir. Gece ortalama 7 saat uyuyup sabah o şekilde egzersiz yapmanız gerekiyor.

D vitamini depolarınızı doldurun

D vitamini güneşle aktive olan bir vitamindir. Ülkemiz konumu gereği genellikle güneş alan bir ülke olmasına rağmen birçok kişi farkında olmadan D vitamini eksikliğine maruz kalıyor. Yapılan çalışmalar İskandinav ülkelerinde D vitamini eksikliklerinin Akdeniz ülkelerine göre daha az görüldüğünü gösteriyor. Bunun sebebi ise onların D vitamini eksikliğinin bilincinde olup tamamlayıcı kullanmalarıdır. Bir çok çalışma D vitamini eksikliği ile yağ hücrelerinin fonksiyonları ve obezitenin ilişkili olduğunu saptamış, ancak kilo kaybıyla ilişkisi tam olarak anlaşılmamıştır. Vücut için yeterince D vitamini sağlamak çok önemlidir. D vitamini kas ve kemik metabolizması için gerekli olup yeterli D vitaminine sahip olmayanların kasları gelişemez.

Daha fazla protein tüketin

Gelişmekte olan ülkemizde bir çok insan günlük alması gereken proteinin çok çok altında besleniyor. Kişi kilo başına 0.8-1.0 gr protein almalıdır, bu da 70 kilo bir birey için 56 gram protein anlamına gelir. Proteinin çok iyi iştah bastırıcı özelliği vardır, ayrıca protein sindirilirken enerji harcandığından metabolizmanızı fişeklemeye yardımcı olur.

Vücutta proteinin sindirimi basit karbonhidratlardan daha zordur. Vücudumuz proteini sindirirken, daha fazla çaba sarfeder ve sindirim sırasında daha fazla enerji harcar. Diyetisyen Emre Uzun az karbonhidratlı ve yeterli protein içeren yağsız (balık, yağsız yoğurt,yumurta, beyaz et gibi) ana öğünler tercih etmenizi ve en az 2 ara öğünü beslenmenize eklemenizi öneriyor.

Hareketsiz Yaşamdan Uzak Durun

İşteyken veya metroya giderken, asansör yerine merdiven kullanmamız gerektiğini, markete varmadan biraz önce aracımızı park edip yürüme gibi hareketlerle daha aktif olabileceğimizi hepimiz biliyoruz. Ancak, bu yeterli olmayabilir. Hareket etmek için her fırsatı değerlendirmeliyiz. Araştırmalar aktif olmayan hayatın termogenezi uzun zamanda etkilediğini , ve düzenli olarak erken kalkıp gün boyu hareket eden insanların fayda gördüklerini saptamıştır.

Aynı zamanda yürümeye zamanı olmayan insanların her saat başı kalıp 5 dakika yürümeleri gerekiyor. İlgi çekici bir araştırmada, zayıf sedanter kişi ile obez bireyi karşılaştırdığında zayıf kişinin gün içinde fazladan 152 dakika hareket ettiği saptamıştır. Sonuç olarak yaşam boyu küçük hareketlerin günlük olarak tekrar edilmesinin bize geri dönüşü büyük olabilir.

Yeşil çaydan kafein alın

Yeşil çayda bulunan epigallokateşin gallat metabolizmayı hızlandırmaya ve kilo vermeye yardımcıdır. Yeşil çaydaki kafein ise ikincil olarak metabolizmayı hızlandıran faktördür, ancak son yeşil çayınızı yatmadan 8 saat önce içtiğinizden emin olun yoksa kafein içeriğinden uykunuzu kaçırabilir. Ayrıca yeşil çayın günde mimimum 2, maksimum 3 fincan tüketilmesi öneriliyor.

Sağlıklı arkadaşlar edinin

Diyetisyen Emre Uzun yağlı patates kızartması yemek ve bira içmeyi teklif edecek arkadaşlar yerine sizinle birlikte sağlıklı yaşama adapte olacak arkadaşlar edinmenizi öneriyor. Araştırmalar yemek seçiminde özenli ve dikkatli olan arkadaşların bize de bu konuda yardımcı olduklarını gösteriyor. Bir araştırma sonucunda, obez arkadaşa sahip olanların yüzde 57 daha fazla obezite riski taşıdıkları ortaya çıkmıştır. Kısacası sağlıksız yaşayan arkadaşlardan uzak durun veya onları siz sağlıklı yaşama adapte edin.

Probiyotik Probiyotik Probiyotik

Bu aralar ne çok duyuyoruz değil mi bu terimi ? Probiyotikler ile obezitenin ilişkisini kapsayan ilgi çekici ve yeni bir çok çalışma yapılıyor. Henüz net sonuçlara ulaşamasakta probiyotiklerin diyete daha çok eklenmesinde bir sakınca yoktur. Bağırsak bakterileri metabolizmayı bütünü ile etkilerken, bağırsak florasını iyileştirerek daha fazla kalori yakmamıza yardımcı oluyor. Probiyotik haplardan çok diyete ekleyebileceğiniz kefir, süt, yoğurt ve peynirlerdir. Ayrıca sarımsak, soğan, lahana turşusu, pırasa, muz, yulaf kepeği içerdiği prebiyotiklerle probiyotiklerin bağırsak duvarına tutunmasına yardımcı olduğunu unutmayalım.

Şiddetli Sevgi: Flört Şiddeti | Av. Cansen Erdoğan anlatıyor“Ailene benimle birlikte olduğunu söyleyeceğim! Abine aramızdakileri anlatacağım! Gönderdiğin fotoğrafları İnternet’te yayınlayacağım! Okulda kimseyle konuşmayacaksın! Arkadaşlarınla görüşmeni istemiyorum! Oraya gidemezsin! Bensiz hele bir git, görürsün sen dünya kaç bucakmış…” Bu sözler tanıdık geldi mi? Av. Cansen Erdoğan flört şiddeti kavramını, hangi davranışların flört şiddeti kapsamına girdiğini ve flört şiddetinin ceza hukukundaki yerini Pembenar izleyicileri için anlattı.

Astroloji

KOÇ
BOĞA
İKİZLER
YENGEÇ
ASLAN
BAŞAK
TERAZİ
AKREP
YAY
OĞLAK
SAKA (KOVA)
BALIK
Bugün

Bugün maddi kaynaklarınızı güvene almak ve parasal konularla ilgili istikrarlı bir sürece girmek isteyebilirsiniz. Başarılı olmak için yeteneklerinizi kullanabileceğiniz bir gündesiniz. Gün içinde sorumlu olduğunuz işlerde en iyisini yapmak için uğraşabilirsiniz. Başkalarından alacağınız destekler sizi rahatlatacaktır. Akşama doğru risk almaya yatkın olabilirsiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Yeni başlangıçlar yapmak için kendinizi hevesli hissedeceğiniz bir gündesiniz. Kişisel hassasiyetiniz olan konularda güven arayışı içinde olabilirsiniz. Öğleden sonraki zamanlarda yolculuklar gündeme gelebilir. Keyif aldığınız şeyler için harcama yapabilirsiniz. Akşam saatlerinde duygu derinliğiniz ve hassasiyetiniz artabilir.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Bugün belirsizliklerden ve arkanızdan çevriler işlerden dolayı kayıplar yaşayabilirsiniz. Elinizde olmayan nedenlerden kontrol kaybı olabilir. Aniden parlamamaya özen gösterin. Sorumlu olduğunuz konularda mücadele içinde olabilirsiniz. Otorite figürleri önem kazanabilir. Akşamüstü daha hareketli olabilirsiniz. Duygularınızı fazla göstermek istemeyebilirsiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Bugün sosyal konular büyük ölçüde gündeminizi oluşturabilir. Arkadaşlarınızla birlikte program yapmak size iyi gelecektir. İş hayatınızda sorumlu olduğunuz konularda otorite figürleriyle ilişkiniz sizi etkileyebilir. Çalışma hayatınızda alacağınız desteklerle daha rahat bir gün geçirebilirsiniz. İlerleyen saatlerde harcamalarda aşırıya kaçabilirsiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

İş hayatınızla ilgili konularda en iyisini yapmak için mücadele edeceğiniz bir gündesiniz. Geleceğiniz için atılımlar ve yeni başlangıçlar yapmak isteyebilirsiniz. Uğraştığınız işlerde alternatif planlar üretebilirsiniz. Bugün göz önünde olmaktan ve dikkat çekmekten hoşlanacaksınız. Üstlerinizle ilgili konularda dikkatli olmanızda fayda var.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Yeni ufuklara açılmak için heveslendiğiniz ve aksiyon almak istediğiniz bir gündesiniz. Yaşadığınız olaylarda bütünü görmeniz çok daha kolay olacaktır. Akademik konularda harekete geçebilirsiniz. İnançlarınız konusunda etrafınızdaki kişilerle fikir alışverişi yapabilirsiniz. Uğraştığınız konularda sınırları aşmak için çaba sarf etmeniz gerekebilir.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Bugün endişe duyduğunuz konular gündeminizi yoğun bir şekilde meşgul edebilir. Güven ve istikrara kavuşmak için finansal planlarınızda değişikliklere gidebilirsiniz. Kriz yaratan durumlar sizi gergin kılabilir. Öğleden sonra hayatınızda hareket artabilir. Uğraştığınız konularla daha fazla ilgilenmek durumunda kalabilirsiniz. İlerleyen zamanlarda duygularınızı daha güçlü gösterebilirsiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

İkili ilişkilerinizin gündeminizde başrolü alacağı bir gündesiniz. İlişkinizde güven ve istikrar arayışı içinde olabilirsiniz. Bazı olaylara karşı inatçı ve kuşkucu tavrınızı sergileyebilirsiniz. Gün içinde daha toleranslı davranmanız gereken olaylar yaşanabilir. Eşinizle ilgili konular gündeminizi meşgul edebilir. Akşama doğru enerjinizi atmak için spor yapabilirsiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Çalışma hayatınızdaki sorumluluklarınız için çaba sarf edeceğiniz, tüm enerjinizi çalışma ortamında harcayabileceğiniz bir gündesiniz. Gelecek yönünde adımlar atmak isteyebilirsiniz. Bugün çalışma arkadaşlarınızla iletişiminiz de büyük önem kazanabilir. Gün içinde sizi yoran yıpratan koşullara karşı dikkatli olmanızda fayda var. Akşama doğru tartışmalar yaşanabilir.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Bugün keyif aldığınız uğraşlarınıza daha fazla eğilmek ve kendinizi daha rahat ifade edebileceğiniz yerlerde olmak isteyebilirsiniz. Sorumlu olduğunuz işlerde yaratıcılığınızı kullanarak en iyisini yapmaya çalışacağınız bir gündesiniz. Güzel olan şeyler için harcama yapabilirsiniz. Akşama doğru sevdiklerinizle yolculuk planları yapmak sizi mutlu edecektir.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Bugün ailenizle ilgilenmenizi gerektiren olaylar gündeminizi meşgul edebilir. Duygularınızda güven ve istikrar arayışı içinde olabilirsiniz. Keyif aldığınız şeylere yönelmek istemeniz mümkündür. Öğleden sonra gününüz oldukça hareketlenebilir. Duygularınızı fazla gösteremiyor olduğunuz için dışa dönük aktiviteler sizi daha fazla mutlu edebilir.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Bugün gündeminiz son derece hareketli olabilir. Gün boyunca konuşma ve yazışmalardan kaynaklı gerginlikler yaşayabileceğiniz bir gündesiniz. Yakın çevrenizle ilgili değişiklikler sizi de etkileyebilir. İlerleyen saatlerde alışveriş yapmak isteyebilirsiniz. Yeni yolculuk planları yapabilirsiniz. Akşam sevdiklerinizle paylaşım içinde olabilirsiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Hafta Hafta Gebelik

Gebeliğinizin kaçıncı haftasındasınız?

Günün Yazıları

İlginizi Çekebilecek Diğer Haberler

Sıradaki Haber