Geri Dön

Potasyum eksikliği kalbe zarar

Central Hospital’dan Diyetisyen Selma Turan, kalp ve damar hastalarına beslenme konusunda önemli tavsiyelerde bulunuyor.

Potasyum eksikliği kalbe zarar

Kalp hastalıkları, hemen hemen tüm toplumlarda en sık görülen ölüm nedenlerinden biridir. Gelişmiş toplumlardaki hareketsiz yaşam, sağlıksız beslenme ve aşırı stres, kalp hastalıklarını tetikleyen en önemli unsurların başında geliyor.


Kalbiniz deforme olmasın

Kalbe kan taşıyan damarların deforme olması kalp rahatsızlıklarını tetikliyor. İnsanlar yaşlandıkça damarları da yaşlanıyor. Central Hospital’dan Diyetisyen Selma Turan, yaşlanmayı yavaşlatmak için damarların iyi korunması gerektiğini ifade ediyor ve ekliyor: “Kalp hastalarının aşırı kilodan, yüksek kolesterolden ve kan basıncından, ürik asit düzeyinden, fazla yağlı ve proteinli beslenmeden, yoğun stresten, hareketsizlikten ve sigara ile alkol kullanımından kaçınmaları gerekiyor.”

Dyt. Turan, kan basıncını düzenlemek için dikkat edilmesi gerekenleri ise şu şekilde sıralıyor: “Kalp hastaları düzenli bir şekilde egzersiz yapmaya özen göstermeli, sigarayı bırakmalı, bel çevrelerini kontrol altında tutmalı. İdeal bel çevresi kadınlar için 82 cm iken, bu oran erkekler için 88.5 cm. Özellikle tuz tüketimi günde 1-1.5 gr olmalı. Hastalar, doymuş yağları sınırlayarak yağ tüketimini azaltıp, kalsiyum ve magnezyum kullanımını çoğaltmalı. Ayrıca muz, kayısı, patates gibi potasyum içerikli besinlerin tüketimi arttırılmalı.”

Kalp sağlığı için potasyum

Potasyum vücut fonksiyonları için önemli bir mineraldir ve mutlaka alınması gerekir. Günlük önerilen miktar normal diyetle alınır. Ancak kalp yetersizliği için idrar söktürücü ilaç kullanılıyor ise, idrar söktürücü ilacın tipine bağlı olarak idrarla potasyum kaybı olabilir. Potasyum tutan idrar söktürücü ilaçlarla vücutta potasyum tutulumu da olabilmektedir.

Potasyum kaybettiren idrar söktürücü ilaç kullan kişilerin, potasyum içeren besinleri tüketmeleri önerilir. Muz, portakal, kuru erik, kayısı, soya, kavun, brokoli, ıspanak, domates ve patates potasyum içeriği bakımından oldukça zengin gıdalardır. Aşırı tuzlu gıdaları tüketmek, vücuttaki sodyum oranını artıracağından, bu durum potasyum kaybına yol açabilir. Bu sebeple tuz açısından fakir diyetin uygulanması gerekir. Potasyum tutucu, idrar söktürücü ilaçlarla birlikte; kalp yetersizliğinde kullanılan birtakım ilaçlar da kan potasyum düzeyini arttırabilir. Bu durumda potasyumdan zengin besinlerin alımı azaltılarak, ilaç rejiminin doktor tarafından yeniden ayarlanması gerekir.

Potasyum eksikliğinde en çok; kaslarda güçsüzlük, sinirlilik, yorgunluk ve kalp atışlarında düzensizlik görülür. Düşük potasyum, hastanın egzersiz yaparken normalden daha çabuk yorulmasına da sebep olur.

Damarsal yaşlanma sebebi: Kolesterol

Kan basıncının yüksekliği damar yaşlanmasına sebep olur. Bu sebeple iyi dengelenmesi gerekir. Düzenli ölçümlerde kan basıncı 140/90’dan yüksek olan kişilerin mutlaka kardiyoloji uzmanına başvurması gerekmektedir. Kan basıncının yüksekliği damarların serleşmesinin bir göstergesi olarak kabul edilir. Damarsal yaşlanmanın ikinci nedeni ise, kolesteroldür. Damarsal yaşlanma erkeklerde, kadınlara göre daha sık ve daha erken yaşta başlar. Kadınlarda damarsal yaşlanma, genellikle menopoza kadar görülmez. Yetişkin bir insanda total kan kolesterolü 200 mg’yi geçmemelidir. İyi kolesterol (hdl) 35-40 mg’nin altında, kötü kolesterol (idl) 100 mg’nin üstünde olmamalıdır. Kolesterolün yükselmesine neden olan yağlı veya yağda kızarmış etler, sakatatlar, yağlı pastalar, kurabiyeler, karides ve midye gibi deniz ürünleri, tereyağı, peynir, kaymak, krema, sert margarinler, 500 gramdan fazla süt/yoğurt, alkollü içecekler ve meşrubatlar aşırı tüketilmemelidir.

Kolesterolü düşürmek ve kalp sağlığını korumak için yapılması gerekenler:

• Yemekler bitkisel yağlarla hazırlanmalıdır.
• Yumurta haftada 2 kez haşlama olarak tüketilmelidir.
• Haftada 2 kez kırmızı et, diğer günler tavuk ve balık yenmelidir. Balık iyi kolesterolü yükseltir, trigliseriti düşürür.
• Meyve ve sebze bol bol tüketilmelidir.
• Sarımsak bol miktarda potasyum, fosfor, selenyum, A ve C vitaminleri ile 75 farklı madde içermekle birlikte kan damarlarını genişletir ve kanın pıhtılaşmasını önler. Bu nedenle sarımsak sık sık tüketilmelidir.
• Kuru baklagiller bol bol tüketilmelidir.
• Yer fıstığı, ceviz, badem, fındık, fıstık, ayçekirdeği, kabak çekirdeği gibi kuruyemişlerin çok faydalı olduğu unutulmamalıdır. Örneğin cevizin içerisinde balıktaki gibi Omega 3 yağ asitleri vardır. Ancak kilo problemi olan bireyler kuruyemişleri aşırı tüketmemelidir.
• Beyaz ekmek yerine kepekli, çavdar, tam tahıllı veya tam buğday ekmekleri tercih edilmelidir.

Şiddetli Sevgi: Flört Şiddeti | Av. Cansen Erdoğan anlatıyor“Ailene benimle birlikte olduğunu söyleyeceğim! Abine aramızdakileri anlatacağım! Gönderdiğin fotoğrafları İnternet’te yayınlayacağım! Okulda kimseyle konuşmayacaksın! Arkadaşlarınla görüşmeni istemiyorum! Oraya gidemezsin! Bensiz hele bir git, görürsün sen dünya kaç bucakmış…” Bu sözler tanıdık geldi mi? Av. Cansen Erdoğan flört şiddeti kavramını, hangi davranışların flört şiddeti kapsamına girdiğini ve flört şiddetinin ceza hukukundaki yerini Pembenar izleyicileri için anlattı.
Astroloji
KOÇ
BOĞA
İKİZLER
YENGEÇ
ASLAN
BAŞAK
TERAZİ
AKREP
YAY
OĞLAK
SAKA (KOVA)
BALIK
Bugün

Bugün yakın çevrenizle ilgili soruların cevabını arayacağınız zamanlar olabilir. Öğle saatlerinde işlerinizde kendinizi daha cesaretli hissedebilirsiniz. Olaylara karşı ani tepki vermekten çekinmelisiniz. Zihinsel olarak çok hareketli bir gün geçirebilirsiniz. Aileye ait konularda hassasiyetler oluşabilir. Akşama doğru kendinizi daha duygusal hissedebilirsiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Maddi kaynaklarınızla ilgili hareketlenmeler gündeminizi oluşturabilir. Öğle saatinde iyi işler çıkarabilirsiniz. İşinizle ilgili konularda başkalarından destek alabileceğiniz zamanlar olacak. Akşama doğru olaylara karşı içgüdüsel tepkiler verebilirsiniz. Geleceğinizi belirsizlik içinde görüp, derin düşünceler içinde olabilirsiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Kişisel açıdan önem verdiğiniz konular gündeminizi oluşturabilir. Çok hareketli geçirebileceğiniz zamanlar var. Gün içinde imaj değişikliği yapmak isteyebilirsiniz. İlişkilerinizde değişken koşullar olabilir. Eve ait konularla ilgilenebilirsiniz. Bazı konularda hayal kırıklığı yaşayabilirsiniz. Stresli ve mücadele gerektiren olaylara karşı dikkatli olmalısınız.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Bilemediğiniz, gizde kalan konular yüzünden değişken koşullar içinde kalabilirsiniz. İçsel süreçler yaşayacağınız bir gündesiniz. Öğlen saatlerinde engellerle karşılaşabilirsiniz. İletişimde olacağınız kişilere karşı yargılayıcı bir tutum içinde olmamaya özen göstermelisiniz. Hastalıklara karşı önceden tedbir almanızda fayda var.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Geleceğiniz hakkında merak ettiklerinizin cevaplanmasını istediğiniz zamanlar olabilir. Öğlen saatlerinde engellendiğinizi hissedebilirsiniz. Problemler gün yüzüne çıkabilir, bu da sizi hüzünlendirebilir. İlerleyen saatlerinde kendinizi gevşemiş hissedebilirsiniz. Kendinizi duygusal yönden daha iyi ifade edebileceksiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

İş hayatınızla ilgili gelişmeler gündeminizi etkileyebilir. Değişken koşullara ayak uydurmakta zorlanmayacağınız bir gündesiniz. Ev ve toprağa ait gelişmeler yaşanabilir. Öğlen saatlerinde içgüdüsel olarak liderlik yapacağınız konular var. İlerleyen saatlerde dengesiz davranışlarla karşılaşacağınız olaylar yaşayabilirsiniz. Duygularda karmaşa olabilir.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Yeni ufuklara açılmak isteyeceğiniz hareketli bir gündesiniz. Öğrenme ve keşfetme heyecanı içinde farklı deneyimlerde bulunabilirsiniz. Uluslararası konular gündeminizi etkileyebilir. Bugün kendinizi daha hassas hissedebilirsiniz. Öğlen saatlerinde kendinizi engellenmiş hissedeceğiniz zamanlar var. Mücadele gerektiren işlere kalkışabilirsiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Duygusal yönden bağlayıcı koşullar gündeminizi etkileyebilir. Kriz yaratan konularda karşı dikkatli olmanızda fayda var. Aileye ait konularla ilgilenebilirsiniz. Hassas durumlar ortaya çıkabilir. Ortaklı para konuları gündeme gelebilir. Akşam saatlerinde sevdiklerinizle birlikte keyif alacağınız yerlerde bulunmak size iyi gelecektir.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Eşinizle ilgili konular gündeminizi oluşturabilir. İletişimde olduğunuz kişilerle çok hareketli bir gün geçirebilirsiniz. Hayallere kapılabileceğiniz zamanlar var. Öğlen saatlerinde ilgilendiğiniz konularda kendinizi daha cesaretli hissedebilirsiniz. İlerleyen zamanlarda olaylara karşı içgüdüsel tepkiler verebilirsiniz, dikkatli olmanızda fayda var.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Hayatınızda sizi yoran ve yıpratan konulara karşı daha dikkatli olmanız gereken bir gündesiniz. Sağlığınızla ilgili ufak tefek sıkıntılar yaşayabilirsiniz. Hizmet aldığınız kişilerle ilgili değişken olaylar içinde olabilirsiniz.  Öğlen saatlerinizde işlerinizde engellendiğinizi hissedebilirsiniz. Hayal kırıklığı yaşayacağınız olaylar olabilir, sakin kalmakta fayda var.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Kendinizi ifade edebilecek birçok yol bulabileceğiniz bir gündesiniz. Yoğun gündeminizden arta kalan kısımlarda alışveriş yapmak isteyebilirsiniz. Harcamalarınıza dikkat etmenizde fayda var. Mücadele gerektiren olaylar yaşanabilir. Hobilerinize zaman ayırmak isteyebilirsiniz. Uğraştığınız konularda rahatsız edici olaylarla karşılaşabilirsiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Ev ve toprağa ait konular gündeminizi oluşturabilir. Aileye ait konularda hassasiyetler içinde olabilirsiniz. Güven aradığınız durumlara doğru çekilebilirsiniz. Öğlen saatlerinizde işlerinizde gecikmeler yaşanabilir, hızlı karar vermekten kaçınmalısınız. Akşam saatlerinde zihinsel ve duygusal karışıklık hissedebilirsiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Hafta Hafta Gebelik

Gebeliğinizin kaçıncı haftasındasınız?

Günün Yazıları

İlginizi Çekebilecek Diğer Haberler

Sıradaki Haber