Geri Dön

Ramazan'da sporu bırakmayın

Okan Üniversitesi Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Bölümü’nden Yrd. Doç. Dr. Gamze Şenbursa, Ramazan ayı ile birlikte değişen beslenme ve egzersiz programları hakkında önemli bilgiler verdi.

Ramazan'da sporu bırakmayın

Oruçluyken hareket etmemek en sık başvurulan ancak yanlış bir çözüm yolu. Uzmanlar, Ramazan ayı boyunca kilo almamak ve sağlığınızı korumak için hareketliliğinizi devam ettirmenizi öneriyor.

Okan Üniversitesi Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Bölümü’nden Yrd. Doç. Dr. Gamze Şenbursa, Ramazan ayı ile birlikte değişen beslenme ve egzersiz programları hakkında önemli bilgiler verdi.

Yrd. Doç. Dr. Gamze Şenbursa’nın beslenmenin yanı sıra, aktivitelerin iftar ve sahur saatlerine göre ayarlanması konusundaki tavsiyeleri şöyle:

KASLARDA YORGUNLUĞA NEDEN OLUR

“Beslenme, uyku ve sıvı alımındaki değişiklik vücuttaki biyolojik ritmin bozulmasına neden olur. Gün içerisinde 12 saate varan açlık süresinin sonunda yüksek kalorili besinlerden oluşan yemek kan şekerinin ani yükselmesine neden olarak dolaşım sistemine aşırı yüklenmeye sebep olur.

Sıvı kaybı ise dolaşım sistemini, deri ve deri altı dokuyu, kas ve bağları olumsuz yönde etkiler. Uyku saatlerindeki değişiklik ise kaslarda yorgunluğa neden olur. Yetersiz ve kalitesiz beslenme ile düşen vitamin ve mineral seviyeleri de kaslardaki yorgunluğun oluşmasını artırır.

İFTARI YAVAŞ YAPIN

Öncelikle beslenmeye önem vermeniz gerekiyor. İftar ve sahurda seçtiğiniz yiyeceklerin fazla kalorili ve aşırı yağlı olmamasına özen gösterin. Uzun süreli açlık sonunda hızlı yemek kan şekerinin ani yükselmesine neden olur. Bu da vücuttaki denge için istenen bir şey değildir.

İftarda hafif, az yağlı ve besin değeri açısından kaliteli yiyecekler tercih edin. Yemeği mutlaka yavaş yiyin. Lokmalarınızı uzun süre çiğneyin. Açlığın ardından hızla alınan besinlerin sindirim sistemi tarafından sindirilmesi zor olacaktır.

İFTAR İLE SAHUR ARASINDA 2.5 LİTRE SU TÜKETİN

Günlük ideal su tüketimi 2.5 litre civarındadır. İftar ile sahur arasında mutlaka bu miktarı tüketmeye çalışın. Vücudumuzun çok büyük bir kısmını oluşturan su sadece kan dolaşımı değil vücuttaki bütün yapım ve yıkım olaylarında da önemi bir role sahiptir. Su tüketiminin azalması metabolizmayı da olumsuz yönde etkileyecektir.

EGZERSİZ YAPIN

Yapılan en büyük yanlışlardan bir tanesi de fazla enerji harcamamak için hareket etmemek. Sanılanın aksine hareket etmek ve egzersiz yapmak sizin yorulmanıza sebep olmaz. Tam tersi zindeliğinizi korumanızı ve yorgunluk hissinin kaybolmasını sağlar. Önemli olan doğru şiddette, frekansta ve doğru tipte egzersizi seçmektir.

Bu ay içerisinde yüksek şiddetteki egzersizlerden uzak durmakta fayda vardır. Ağırlık çalışma ve koşu gibi sporlar sizin daha yorulmanızı ve daha fazla su kaybetmenize neden olur. Bu yüzden daha az yorucu ve daha az su kaybının olduğu hafif şiddetteki egzersizler idealdir. Yürüyüş yapmak, yüzmek ya da evde egzersiz programı takip etmek sizin için uygun olur.


İFTARDAN 2 SAAT SONRA 30 DAKİKA YÜRÜYÜN

Yürüyüşleri mutlaka iftardan en az 2 saat sonra yapmalısınız. 2 saatlik sürede sindirim sisteminin çalışmasına izin vermelisiniz. Yürüyüş yapmadan önce mutlaka ısının. Yapacağınız germe egzersizlerini ısınma programı olarak uygulayabilirsiniz. Yürüyüş hızını ayarlamak ise oldukça kolaydır: Yanınızdaki bir kişiyle konuşurken nefesiniz kesilmeyecek.

Eğer konuşmakta zorlanıyorsanız yürüyüş hızınız sizin için fazladır. Kalbe ve dolaşım sistemine yükleniyorsunuz anlamına gelir. Bu yüzden nefesiniz düzenleninceye kadar yavaşlayın. Ortalama yürüyüş süresi 30 dakikadır.

Daha fazla yürümeniz egzersizin şiddetinin artmasına neden olur. Yürüyüş sırasında da su içmeyi unutmayın. Eğer daha önceden takip ettiğini bir egzersiz programı var ise egzersizlerinizin düzenlenmesi için fizyoterapistinize danışabilirsiniz.”

Eda İle Ne Konuştuk? - Sibil ÇetinkayaSempatik tavırları ve giyim tarzı ile birçok kişinin beğenisini kazanan Sibil Çetinkaya, Eda Özdemir'in bu haftaki konuğu oldu.
Astroloji
KOÇ
BOĞA
İKİZLER
YENGEÇ
ASLAN
BAŞAK
TERAZİ
AKREP
YAY
OĞLAK
SAKA (KOVA)
BALIK
Bugün

Bugün kendinizi ifade ederken duygusal abartılar yaşayabilirsiniz. Çocuklarınızla zaman geçirmek size iyi gelebilir. Harcamalarınıza dikkat etmekte fayda var. Bugün sanatsal aktivitelerle gününüzü değerlendirmek isteyebilirsiniz. Birkaç gündür ilgilendiğiniz işlerinizi tamamlamakla uğraşabilirsiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Aileye ait konularda duygusal baskı hissedebilirsiniz. Özgürlük isteği içinde olacağınız zamanlar var. Güven aradığınız durumlarla karşılaşabilirsiniz. Geçmişinizden gelen bazı konularla ilgilenebilir ve bunların tamamlanmasını sağlayabilirsiniz. Akşam saatlerinde bireysellik içinde yeni fikirlere açık olabilirsiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Gün içinde iletişimden kaynaklı sıkıntılar yaşayabileceğiniz bir gündesiniz. Fikirlerinizi paylaşırken duygusal abartıya kaçabilirsiniz. Yakın çevrenizdeki değişikliklerle ilgileneceğiniz zamanlar var. Yazışma ve iletişimle geçen hızlı bir süreç yaşayabilirsiniz. Bazen iletişiminizin kısıtlandığını hissedebilirsiniz, sakin kalmakta fayda var.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Parasal konularda dalgalanmalar yaşayabilirsiniz. Maddi kaynaklarınızla ilgili başkalarından destek alabileceğiniz olanaklar var. İşle ilgili konularda baskılandığınızı hissedebilir, iletişim kurmakta zorlanmalar yaşayabilirsiniz. Karşınızdakini anlamak için özen göstermelisiniz. Olaylara karşı sakinliğinizi korumanızda fayda var.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Kişisel açıdan önem verdiğiniz konularda planlamalar yapmak isteyeceğiniz zamanlar var. İlişkilerinizde duygusal abartıdan kaçınmaya özen gösterin. İletişimde olduğunuz kişilere karşı sabırlı davranmanız gerekebilir. Fikir çatışmalarına girmemeye dikkat etmelisiniz. Gece saatleri yeni fikirlere daha açık olabilirsiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Gizli kalmış konular gündeminizi etkileyebilir. Yaşadığınız olaylardan ötürü duygusal baskı altında olduğunuzu hissedebilirsiniz. İletişim çatışmalarından uzak durmanızda fayda var. Gün içinde kabullenme içinde olacağınız durumlar olabilir. İşlerinizi bitirmeniz için gün içinde uygun zamanlar var. Sabrınızla bugünü en iyi şekilde atlatabilirsiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Gelecek beklentileriniz hakkındaki fikirlerinizi arkadaşlarınızla paylaşmaktan keyif alacağınız bir gündesiniz. Yaşayacağınız olaylarda duygusal abartıdan kaçınmalısınız. Sosyal konular gündeminizi etkileyebilir. Son zamanlarda uğraştığınız konularla ilgilenip, sonlandırmak isteyebilirsiniz. İşlerinizde başkalarından destek alacağınız zamanlar olabilir.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

İş hayatınızda kendinizi duygusal baskı altında hissedebilirsiniz. Birlikte çalıştığınız kişileri anlamak için daha fazla sarf etmeniz gereken zamanlar yaşayabilirsiniz. Hedeflerinize ulaşmak ve faydalı olmak için çaba içinde olabilirsiniz. Parlamak ve önde olmak isteyeceğiniz zamanlar var. Sorumluluklarınıza odaklanıp, işlerinizi tamamlamak isteyebilirsiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Yeni ufuklara açılmak, öğrenmek ve özgürleşme isteği içinde olabilirsiniz. Küçük tatil planları yapmak isteyeceğiniz zamanlar var. Uluslararası konular gündeminizi etkileyebilir. Ruhsal olarak baskı hissedebilirsiniz, bu durum sizi kaygılandırabilir. Gün içinde oluşacak karışıklıklara karşı sakinliğinizi korumanızda fayda var.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Eksik iletişimden kaynaklanan krizler yaşayacağınız zamanlar olabilir. Kendinizi duygusal olarak baskı altında hissedebilirsiniz. Rahatlatmanız ve çatışmalardan uzak durmanızda fayda var. Karşınızdaki insanı anlamak için daha çok çaba sarf etmeniz gerekebilir. Ortaklı para durumlarına da özen göstermelisiniz. Yenilenmeye gitmek size iyi gelebilir.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Eşinizle ilgili konular gündeminizi etkileyebilir. İkili ilişkilerinize bugün daha fazla dikkat etmeniz gerekebilir. Olaylara karşı tepkinizi kontrol etmenizde fayda var. İletişimden kaynaklı problemler yaşayabilirsiniz. Duygularınızı abartılı şekilde gösterme eğiliminde olabilirsiniz. İlişkilerinize özen göstermeniz gereken zamanlar olabilir.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Çalışma hayatınızdaki konular ve sorumluluklarınız gündeminizi etkileyebilir. Birlikte çalıştığınız kişilere karşı daha özverili olmanız gereken zamanlar içinde olabilirsiniz. Baskılandığınızı hissettiğiniz zamanlar yaşayabilirsiniz.  Sakinliğinizi korumaya özen göstermelisiniz. Bitirmek için çabaladığınız işlerinizi tamamlamak için iyi fırsatlar söz konusu.Devamını Oku

Devamını Oku
Hafta Hafta Gebelik

Gebeliğinizin kaçıncı haftasındasınız?

Günün Yazıları

İlginizi Çekebilecek Diğer Haberler

Sıradaki Haber