Geri Dön

Spor yapanların en çok tükettiği 7 favori besin

Yaz aylarında fit ve sağlıklı bir vücuda sahip olmak isteyenlerin, hem yapılan egzersizden maksimum fayda sağlamaları hem de yaz sıcaklarında sağlıklı bir bedene sahip olmaları için tüketmesi gereken 7 besini Beslenme ve Diyet Uzmanı Dyt. Derya Fidan açıkladı.

Spor yapanların en çok tükettiği 7 favori besin

Vücudunuzu doğru şekilde besleyerek, vücudunuzun ihtiyaçlarını daha iyi şekilde karşılayabilir ve yaptığınız egzersizden daha etkili şekilde yararlanabilirsiniz. İşte egzersiz yaparken tüketmeniz gereken besinler: 

1-Yulaf 

Konu kaslarınızı spora hazırlamak olduğunda, en iyi tercih kompleks karbonhidrattır. Karbonhidratlar spor boyunca kaslarınızın çalışması için ihtiyacı olan glikozu sağlar. Kompleks karbonhidrat yapısında olan tam tahıllı kaynaklar, yavaş sindirildiği için egzersiz sırasında kan şekerinizi dengede tutar ve enerjinizi yüksek tutar. Yulaf en sağlıklı tahıl çeşitlerinden biridir. Glüten içermeyen yulaf vücut için elzem vitamin, mineral, lif ve antioksidanları barındırır. Beta-glukandan ve liften zengin bu harika besin, performansını arttırmak isteyenler için oldukça sağlıklı bir seçimdir. 

2-Kahve 

Eğer gün içerisinde kahve tüketmekten vazgeçemeyenlerdenseniz, size harika bir haberim var. Egzersiz yapmadan 1 saat önce 350 ml kadar kahve tüketmek daha uzun süre egzersiz yapmanızı destekleyebilir ve dayanıklılığınızı arttırabilir. Kafein ayrıca yaşla birlikte azalan kas kütlesini onarmaya ve yeni kas yapımına da yardım eden etken maddeler içeriyor. Spor öncesi tüketilen bir fincan kahve doku ve kas yaralanması riskini azaltarak kas dokusunun daha genç ve esnek kalmasını sağlıyor. Kahvede bulunan kafein ayrıca yağ ayrıştırıcı özelliklere sahiptir. Bu nedenle spor öncesi kahve tüketerek daha fazla yağ yakmak mümkün. Tabii tükettiğiniz kahvenin yağsız ve kremasız olması şartıyla.

3-Zencefil

Tüm egzersiz çalışmalarınız kas ağrısıyla mı sonuçlanıyor? Bu durumda ilaçlara başvurmak yerine zencefili kullanmayı deneyin. Günde 240 ml zencefil çayı içmek en fazla 10 kalori alınmasını sağlıyor. Bunun yanında tok tutucu bir etkisinin olması onun açlığınızı kontrol etmenize yardımcı olmasını sağlıyor. Bu bitki çayını taze, dövülmüş zencefil kökleri ile hazırlayabilir veya zencefil tozunu kullanabilirsiniz.

4-Yağlı Tohumlar

Çiğ fındık, ceviz, badem gibi yağlı tohumlar çok iyi bir antioksidan kaynağı olmakla birlikte flavonoidler, fenolik asit ve immün sistemi destekleyen E vitamini bakımından zengindirler. Bu öğelerin hepsi vücudu serbest radikallere karşı korur. Kuru yaban mersini ile karıştırın, salataya ekleyin ya da ilave kas tamir edici etki için protein shake’inize bir kaşık yağlı tohum alternatiflerinden birini veya badem ezmesi katın. Badem protein katkısı sağlayarak yaptığınız smoothie’yi iyi bir sporcu içeceğine dönüştürecektir.

Spor yapanların en çok tükettiği 7 favori besin

5-Lor peyniri 

Egzersiz sonrası kaslarınız, onarım ve yeniden yapım için proteine ihtiyaç duyar. Süt kesiği olarak da adlandırılan lor peyniri, oldukça zengin protein içeriğiyle size çok uygun. İçerisine 1 çay kaşığı kadar ekleyeceğiniz çörek otu ile yağ asidinden dengeli bir alternatif olarak alabilir. 2 dilim wasa üzerine ¼ adet avakado ile renklendirip tüketebilirsiniz.

6-Su 

Bir saat ya da daha uzun süre egzersiz yapacaksanız veya fazla terliyorsanız, su vücudunuz için muhteşem bir içecektir. Vücudunuz için yeterli sıvı alınıp alınmadığını bilmenin en kolay yolu; egzersiz öncesi ve sonrası tartılmak. Kaybettiğiniz her yarım kilo için 2-3 bardak su içmeniz gerekir.

7-Hurma 

Lif oranın yüksek olması, midede uzun süre kalarak sindiriminin yavaş olmasını sağlıyor. Böylece kendimizi daha uzun süre tok hissederek, besin tüketimini azaltmış oluyoruz. İçerdiği yüksek orandaki potasyum ve demir mineralleri de metabolizmayı hızlandırıcı etkileriyle kilo verme sürecinde yardımcı oluyor. Ancak unutmamak gerekir ki 4 adet hurma bir porsiyon meyveyle eşdeğer olup, ortalama 60 kalori içeriyor. Spor sırasında enerjiyi yükseltici karbonhidrat, potasyum ve demir içerir. Potasyum, doğal olarak sıvı dengesini sağlayıp, dehidratasyonu (su kaybını) engeller ve böylece kas kramplarını da ortadan kaldırır. 

Sporunuzu yaparken bu besinleri birlikte ve kararında tükettiğiniz takdirde, yapılan egzersizden yüksek oranda fayda sağlayabilirsiniz. Ancak tüm bunların yanında egzersiz saatlerinizi öğle sıcaklarına denk getirmeyecek şekilde yapmanız ve su alımınızı asla ihmal etmemeniz, beden sağlığımız için oldukça önemli.

Şiddetli Sevgi: Flört Şiddeti | Av. Cansen Erdoğan anlatıyor“Ailene benimle birlikte olduğunu söyleyeceğim! Abine aramızdakileri anlatacağım! Gönderdiğin fotoğrafları İnternet’te yayınlayacağım! Okulda kimseyle konuşmayacaksın! Arkadaşlarınla görüşmeni istemiyorum! Oraya gidemezsin! Bensiz hele bir git, görürsün sen dünya kaç bucakmış…” Bu sözler tanıdık geldi mi? Av. Cansen Erdoğan flört şiddeti kavramını, hangi davranışların flört şiddeti kapsamına girdiğini ve flört şiddetinin ceza hukukundaki yerini Pembenar izleyicileri için anlattı.

Astroloji

KOÇ
BOĞA
İKİZLER
YENGEÇ
ASLAN
BAŞAK
TERAZİ
AKREP
YAY
OĞLAK
SAKA (KOVA)
BALIK
Bugün

Düşüncelerinizi ortaya koyacağınız dinamik bir gündesiniz. Başkalarıyla fikir alışverişi içinde olmak, yeni desteklerden fayda sağlamak söz konusu olabilir Anlaşmalar ve işbirlikleri açısından da yapıcı etkiler söz konusu.  Bu günlerde yeni arkadaşlıklar, sosyal çalışmalar daha fazla gündeme gelebilir. Günlük hayatın içinde ilerlemek için daha esnek planlar yapmalısınız.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Düşünceleriniz maddi konulara odaklanmış durumda. Para konularına mantıklı çözümler getirmeye çalışacağınız bir gündesiniz. İletişim konularına yönelik becerilerinizi kullanarak kazanç sisteminizde değişiklikler yapabilirsiniz. Yine bu dönem aynı anda birden fazla konu, ortak hareket edebileceğiniz iş konuları öne çıkabilir.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Haftanın ilk günü kendinizi yeniliklerin içinde bulacaksınız. Ay burcunuzda iken düşündüğünüz değişikleri hayata geçirmek için enerjiniz ve motivasyonunuz yüksek. Kişisel açıdan sizi heyecanlandıran uğraşlara, zihinsel çalışmalara öncelik vereceksiniz. Zira yükseköğrenimle ilgili önemli beklentiler içinde bulunuyorsunuz. Sosyal çalışmaların getireceği maddi sorumluluklar olabilir.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Kendinizle ilgili bazı şüpheler ve endişeler öne çıkabilir. İfade edemediğiniz ya da tam olarak adlandıramadığınız konular büyük korku kaynağı haline gelebilir. Özelikle kardeşlerle ya da eğitimle ilgili planlarınızda aksaklıklar söz konusu olacaktır. Geçmişten gelen dedikodulara kulak asmamalı, duygusal açıdan kendinizi korumalısınız. Evde başlayan süreç eldeki kaynaklar konusunda size bazı uyarılar verecektir.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Günlük planların ve ortak çalışmaların keyifli ilerleyeceği bir gündesiniz. Kendi kafa denginiz ancak değişik kişilerle arkadaşlık etmek isteyeceksiniz. Bu dönemde kafanızı kurcalayan gelecekle ilgili konularda sizi oyalayacak. Yeni önerilere açık olduğunuzda, arkadaşların fikirleri size yol gösterebilir. Sosyal organizasyonlarda yeni paylaşımlar gündeme gelebilir.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

İşte daha somut planlar yapmanız ve kariyer hayatınızda süregelen gelişmeleri izlemeniz gereken bir gündesiniz. Yeni sorumluluklar aldığınız bu dönem akıcı şartları yönetecek durumdasınız. Daha çok zihinsel çalışma yapabilir, işle ilgili toplantılarınızı organize edebilirsiniz. İşe ait konularda yeni teknikler ve yaratıcı düşüncelerle ilerlemek, etkin olmak mümkün.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Duygusal açıdan canlı ve girişken hissettiğiniz bir gündesiniz. Yeni şeyler öğrenmek, başkalarından alacağınız fikirlerle yola çıkmak isteyebilirsiniz. Özellikle uzaklardan gelen haberler, hukuki konular sizi meşgul edecek öncelikler. Entelektüel uğraşların getirdiği sorumluluklar da önem kazanabilir.  Düşüncelerinizi zenginleştirecek temalar üzerinde durabilirsiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Biraz esnek olmalı, bu ara kronikleşen bağımlılıklarınıza göz atmalısınız. Duygusal açıdan huzursuz edici bağları bu sayede aşma şansınız olacak. Çift durumların getirdiği riskler ortak para konularını öne çıkarabilir. Geçmişte yaşanan fikir ayrılıklarına dikkat edin. Kişisel adımlarınızda ise acele etmeyin. İşten kaynaklanan zorunlu sorumluluklar sizi zorlayabilir.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Bugün başkaları ile bir arada olacağınız entelektüel çalışmalar ve arkadaşlıklar gündeme gelecek. Yeni ortaklıklar kurmak, düşüncelerinize sıkı sarılmak yolu ile harekete geçebilirsiniz. Sosyal açıdan harekete kazanan ilişkiler size destek verecek kişilerle bir arada olacaksınız. Ortaklıkların finansal yanına yönelik gelişmeler, yeni ilişkiler söz konusu olabilir.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Bugün iş ortamında yeni bir işe başlamak yerine, çalıştığınız konuların üzerinden geçmeniz daha faydalı olabilir. Sizi huzursuz eden iş ilişkileri adına daha esnek olmakta yarar var. Verim alınması gereken konular, detaylı uğraşlara dikkatiniz vermeye çalışın. Daha çok iletişimin dikkat çekmesi ile günün akışı değişebilir. Bir takım yazışmalar ve konuşmalar içinde yer almanız gerekebilir.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Kendinizi çok hareketli ve enerjik hissedebilirsiniz. Üzerinde uğraşmaya istekli olacağınız konulara yöneliyorsunuz. Sizi besleyen sosyal ortamlar, zihinsel uğraşlar oldukça verimli zamanlar getirebilir. Özellikle gruplar içinde eyleme geçirici yeni bir ortam yaratılabilir. Duygusal ilişkiler ve aşk hayatında da canlı bir gün olacak. Aynı zamanda eğitsel konuları içine alan aktiviteler sizin için keyif verici olacak.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

İş temposunun yükselmesi size yeni planlar yaptırabilir. Biraz disiplinli hareket etmeli,  dikkatinizi evde yapılması gereken işlere vermelisiniz. Artan kalabalık, ya da konuşulması gereken konular size fazladan sorumluluk getirebilir. Yerleşimle ilgili sorunlar, getireceği fazladan harcamalar bu günlerde zorlayıcı olacaktır. Yanlış fikirlerle hareket etmeyin.Devamını Oku

Devamını Oku
Hafta Hafta Gebelik

Gebeliğinizin kaçıncı haftasındasınız?

Günün Yazıları

İlginizi Çekebilecek Diğer Haberler

Sıradaki Haber