Geri Dön

Uyku getiren şeyler

Uyku getiren şeyler uykusuzluk problemi yaşayan ve çok fazla uyuyan insanlar tarafından merak ediliyor. Rahat ve iyi bir uyku herkesin hakkı… Sizi rahatlatan ve gevşeten besinler ile uykunuz daha kolay gelebilir. Uyku sürecinizi hızlandırmak için uyku getiren şeyleri sizinle paylaşıyoruz.

Uyku getiren şeyler

Uyku getiren şeyler, uyku sorunu olan veya çok uyuyan insanlar tarafından merak ediliyor. Yeme içme insan sağlığı için ne kadar önemliyse yaşamımıza sağlıklı bir şekilde devam edebilmek için düzenli uyku uyumak önemlidir. Geceleri uykunun gelmemesi çoğu insanın şikâyet ettiği bir konudur. Uyku getiren şeyler nelerdir diye merak ediyorsanız sizler için araştırmış olduğumuz bilgilere göz atabilirsiniz.

Uyku getiren yiyecekler

Ilık süt
Süt içeriğindeki amino asit olan triptofan ile beyni rahatlatır ve zihnin yatışmasını sağlar. Uyumadan 20 dakika önce ılık olarak içilen 1 bardak süt rahat ve sağlıklı bir uyku hali oluşturur.

Vanilyalı süt
Vanilya sakinleştirici özelliği ile güçlü bir uyku etkisi yaratır. Uyumadan yarım saat önce vanilyalı süt içmek uyku sürecinizi hızlandıracaktır. Dilerseniz vanilyaya ek olarak sütünüzün içerisine çubuk tarçında ekleyebilirsiniz.

Ballı süt
Uyumadan önce içilen ballı süt uykuya sorunsuz bir şekilde dalmanız için size yardımcı olacaktır.

Muzlu süt
Muzu çatal yardımıyla ezin ve sütünüzün içerisine katın. Muzlu sütte uykuya geçişiniz için size destek olacaktır.

Ayran ve yoğurt
Ayran ve yoğurt ikilisi herkesin bildiği uyku getiren yiyeceklerin başında yer alır. Ayran veya yoğurt tüketimi yatmadan önce yapılırsa kişiyi rahatlatarak uykusunu getirir.

Patates

Uyku getiren şeyler

Patates içinde bulunan tripofan sayesinde dengelerinizi sağlar ve uykuya geçişi hızınızı kısaltır.

Badem

Uyku getiren şeyler

Badem içerisinde bulunan triptofan ve kalsiyum ile uyumadan önce bir avuç tüketilirse kasları gevşeterek uykuya geçişinizi kolaylaştıracaktır.

Elma
Uyku ilacı görevi gören elma gece uyumadan önce yenildiğinde uykuya geçişi hızlandırır.

Turp
Tam bir C vitamini kaynağı olan turpu, gece yatmadan önce yemek ya da suyunu içmek uyku için çok yararlıdır.

Kayısı
Kayısı sinirleri yatıştırarak uykusuzluğa iyi gelen bir gıdadır.

Kavun
Kavunun yüzde 95'i sudur ve sinirleri yatıştırıp rahat bir uyku için faydalıdır.

Hindi
Hindi içeriğindeki triptofan sayesinde sizi rahatlatır. Uykudan en az 3 saat önce ince bir dilim kepek ekmeği üzerine haşlanmış küçük bir parça hindi eti uykunuzu getirecektir.

Yulaf unu
Strese karşı etkili tahıllardan biri olan yulaf içeriğindeki melatonin ile iyi bir uykunun ilacıdır. Akçaağaç şerbetiyle karıştırılıp içebilirsiniz.

Keten tohumu
Omega-3 yağ asitleri açısından zengin olan keten tohumu, süt veya yoğurt içine katarak tüketebilirsiniz.

Kepek ekmeği
Kepek ekmeği, vücuttaki insülinin biraz serbest kalmasını sağlayarak triptofan ve serotonine uykunun geldiğini bildirir.

Naneli papatya çayı
Naneli veya sade papatya çayı tüketmek sizi sakinleştirip gevşetecektir. Uyumadan önce içilen bir bardak papatya çayı uykunuzu getirecektir.

Taze sıkılmış vişne veya kiraz suyu
Vişne ve kiraz içerdikleri yüksek miktarda melatonin ile uyku getirir ve uykunun kalitesini artırır.
20 tane kiraz ya da vişneyi bir kase yoğurtla blenderda ezip yiyebilirsiniz.

Kediotu
20 gr kediotunu 5 gr rezene, 5 gr kimyon, 20 gr nane kökü ile karıştırın. Karışımı bir çay kaşığı kullanarak sıcak su dolu bir bardakta demlendirin ve için. Dilerseniz balla tatlandırabilirsiniz. Bu karışım tam bir uyku iksiridir.

Sıcak bir duş alın
Sıcak duş almak vücudu rahatlatır ve vücudu uykuya daha hazır hale getirir. Duşunuz n çok uzun ne çok kısa olmalı, duşta sizi rahatlatacak hoş kokulu banyo tuzlarını kullanabilirsiniz.

Masaj yaptırın
Sırt, ense ve saç derisine yapılan masajlar kasları gevşetir ve uykuya geçişi kolaylaştırır.

Rahatlatıcı müzikler dinleyin
Klasik müzik dinlemek sizi rahatlatacak ve uykuya geçişinizi kolaylaştıracaktır. Ayrıca uyumak için yağmur sesi de dinleyebilirsiniz.

Yatak odasını havalandırın
Çok sıcak ve çok soğuk bir yatak odası uyku kaçırır. Yatmadan 20 dakika öne yatacağınız odayı havalandırmak uykuya geçişi kolaylaştırır.

Fiziksel egzersiz yapın
Bedeniniz gün içerisinde fazla yorulmuyorsa uyumadan 1 saat önce 15 dakikalık vücut egzersizleriyle uykuya geçişinizi kolaylaştırabilirsiniz.

Uyku saatlerinizi düzenleyin
Vücudunuz düzenli ve aynı aralıklarda uyumayı sever. İdeal uyku süresi 7-8 saattir. Bu süreyi ayarlayarak kendinize her gün uyacağınız bir yatış ve uyanış belirlemelisiniz.


Yatak odanızı karartın

Uyurken odanızda ışık veya aydınlık olan her şeyi kapatın. Televizyon, bilgisayar, cep telefonu gibi elektronik aletlerden uzak durun.

Eda İle Ne Konuştuk? - Sibil ÇetinkayaSempatik tavırları ve giyim tarzı ile birçok kişinin beğenisini kazanan Sibil Çetinkaya, Eda Özdemir'in bu haftaki konuğu oldu.
Astroloji
KOÇ
BOĞA
İKİZLER
YENGEÇ
ASLAN
BAŞAK
TERAZİ
AKREP
YAY
OĞLAK
SAKA (KOVA)
BALIK
Bugün

Bugün gelecek hayallerinizle ilgili bir konuda harekete geçmek isteyebilirsiniz. Sabah saatlerinde tepkileriniz kontrol etmeye çalışmalısınız. Ani çıkışlarınız tartışmalara yol açabilir. Arkadaşlarınızla zaman geçirmek için plan yapabilirsiniz. Akşam saatlerinde daha akıcı koşullar söz konusu. Kendinizi özgür hissedeceğiniz zamanlardasınız.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Bugün iş hayatınızda göz önünde olmak isteyebilirsiniz. Sorumlu olduğunuz konularda daha fazla düzenlemeye gitmeniz gerekebilir. Gün içinde sakin olmanız gereken olaylar yaşayabilirsiniz. İletişimdeki aksaklıklar keyfinizi kaçırabilir. Akşam saatlerinde yaratıcılığınızı kullanacağınız birden fazla işe yönelebilirsiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Gün içinde yeni ufuklara açılmak için kendinizi hevesli hissedebilirsiniz. Yeni şeyler öğreneceğiniz bir gündesiniz. Sevdiklerinizle birlikte yolculuklar planlayabilirsiniz. Yabancılarla ilgili konular gündeminizi meşgul edebilir. Sorumlu olduğunuz işlerde yoğunluğunuz artabilir. Bazı konuları daha iyi hale getirmek için düzenlemek isteyebilirsiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Bugün size kriz çıkaran konulara karşı dikkatli olmanızda fayda var. Sorumlu olduğunuz konularda endişe içine düşebilirsiniz. Sabırlı davranmanız gereken zamanlardasınız. Sakin tavrınızla sorunları çözebileceksiniz. Parasal konularda yenilenmeye gidebilirsiniz. Uğraştığınız işlerde eksiklikleri tamamlamak için çaba sarf edebilirsiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Gün içinde ikili ilişkileriniz gündeminizi meşgul edebilir. Eşinizle ilgili konularla uğraşabileceğiniz zamanlar içindesiniz. Tepkilerinize dikkat etmelisiniz. Sabah saatlerinde daha çatışmaya açık koşullar söz konusu. Kendinizi daha iyi ifade etmeniz gereken bir gündesiniz. Akşam saatlerinde planlarda değişiklikler olabilir.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Çalışma hayatınızla ilgili konularda daha fazla göz önünde olabilirsiniz. Sabah saatlerinde iletişimden kaynaklı sıkıntılara dikkat etmenizde fayda var. Sorumlu olduğunuz konuları daha iyi hale getirmek için çalışacaksınız. Detaylar içinde çalışmak sizi yorabilir. Akşam saatlerinde daha akıcı koşullar söz konusu. Alternatif planlar çıkabilir.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Gün içinde keyif aldığınız konulara yönelebilirsiniz. Sizi geren ve endişelendiren kişilerden uzak durmanızda fayda var. Sorumlu olduğunuz konulara yaratıcılığınızı katmak isteyebilirsiniz. Aşk hayatınız gündeminizi etkileyebilir. Güzel şeyler için harcama yapmak isteyebilirsiniz. Akşam daha farklı konular dikkatinizi çekebilir.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Sabah saatlerinde evde yaşanabilecek kazalara dikkat etmenizde fayda var. İletişimde olduğunuz kişiler önem kazanabilir. Ailevi konularla uğraşmak durumunda kalabilirsiniz. Kendinizi zorlayacak konulardan uzak durmaya özen gösterin. Akşam saatlerinde birden fazla işle uğraşabilirsiniz. Akıcı koşullar söz konusu.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Bugün yakın çevrenizle ilgili konular gündeminizi etkileyebilir. Ticari konularda yeni gelişmeler olabilir. Sorumlu olduğunuz işlerde yoğunluk meydana gelebilir. Yanlış anlaşılmadan kaynaklı sorunları fazla büyütmemenizde fayda var. Kardeşlerinizle görüşebilirsiniz. Akşam saatlerinde kararsız kaldığınız durumlar olabilir.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Bugün yeteneklerinizi kullanacağınız işlere yönelebilirsiniz. Sorumlu olduğunuz işlerinizi düzeltmek için yoğun bir tempoya girebilirsiniz. Bazı işleri organize etmek size süre kazandırabilir. Başkalarından alacağınız destekler sizi rahatlatacaktır. Riskli konulara karşı dikkatli olmanızda fayda var. Akışta kalmaya özen gösterinDevamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Sabah saatlerinde kişisel hassasiyetiniz olan konularda daha tepkisel olabilirsiniz. Bedensel sağlığınıza dikkat etmelisiniz. Sorumlu olduğunuz konularda detaylara daha fazla önem vermelisiniz. Gün içinde yeni başlangıçlar yapmak isteyebilirsiniz. Harcama yapmak için çok uygun bir günde değilsiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Bugün gizli kalmış nedenlerden dolayı keyfiniz kaçabilir. Yakın çevrenizle iletişiminize dikkat etmenizde fayda var. Küçük tartışmalar meydana gelebilir. Bilemediğiniz konuların sizi hapsettiğini hissedebilirsiniz. Kendi iç dünyanıza dönebilirsiniz. Kabullenme içine girebilirsiniz. Akşam saatlerinde akıcı koşullar söz konusu.Devamını Oku

Devamını Oku
Hafta Hafta Gebelik

Gebeliğinizin kaçıncı haftasındasınız?

Günün Yazıları

İlginizi Çekebilecek Diğer Haberler

Sıradaki Haber