Geri Dön

Dengeli beslenen çocuğun dikkat ve konsantrasyonu daha yüksek!

Okul çağındaki çocukların gerek uzaktan eğitimde gerekse de yüz yüze eğitim sırasında sağlıklı beslenmesinin oldukça önemli olduğuna dikkat çeken Beslenme ve Diyet Uzmanı Dyt. Melike Aslıhan Kara, dengeli beslenen çocukların dersteki dikkat ve konsantrasyonlarının daha yüksek olduğunu söyledi. Özellikle eğitim döneminde zihin açan ve konsantrasyonu artıran yiyeceklerin tüketilmesini öneren Diyetisyen Kara, hazır gıdalardan uzak durma uyarasında bulunarak çocuklar için örnek bir beslenme listesi verdi.

Dengeli beslenen çocuğun dikkat ve konsantrasyonu daha yüksek!

Bu sene hem uzaktan hem de yüz yüze olarak yapılacak eğitim-öğretim döneminde çocukların sağlıklı ve dengeli beslenmesinin daha da önem kazandığının altını çizen Beslenme ve Diyet Uzmanı Dyt. Melike Aslıhan Kara, Okul beslenmesinde ilk kural, güne kahvaltı ile başlamak. Bunun dışında, ara öğünleri ihmal etmemek ve beslenmede her renkten sebze ve meyve bulundurmak son derece önemli. Güçlü bir hafıza için çocukların güne mutlaka yumurtayla başlaması gerekiyor. Bu süreçte çocuklarımızın D vitamini seviyesine de baktırmamız önem taşıyor.

Magnezyum, çinko, demir ve kalsiyum kaynaklarını yeterli ve dengeli şekilde besinler yolu ile almaları da oldukça önemli. Kalsiyum için süt ve süt ürünleri, susam, koyu yeşil yapraklı sebzeleri tüketebilirler. En iyi demir kaynakları et, balık ve yumurtadır. Buna ek olarak kuru baklagiller, kuruyemiş, kuru üzüm ve pekmez de diğer önemli demir kaynakları arasında sayılabilir. En iyi çinko kaynakları ise et, balık, deniz mahsulleri ve yağlı tohumlardır. Magnezyum için ise koyu yeşil yapraklı sebzeler, maden suyu ve bitter çikolata tüketilebilir şeklinde konuştu.

Her gün 1 yumurta, günde 8 saat uyku 

Okul çağındaki çocukların hastalıklardan korunması için alınması gereken en önemli tedbirlerin başında bağışıklık sistemini güçlendirmenin geldiğini hatırlatan Diyetisyen Kara, önerilerini ise şöyle sıraladı: Okul çağındaki çocukların işlenmiş besinleri tüketmemesi gerekir. Mevsimine uygun meyve sebzeleri yemeleri çok değerlidir. Her gün çiğ fındık, çiğ badem, ceviz gibi bir avuç kuru yemiş tüketmelerini öneriyoruz. Unutmayın, yumurta kolesterolü yükseltmez. Her gün 1 yumurta tüketmeyi ihmal etmemeliler. Şekerli ve şeker içeren yiyecekleri de azaltmaları şart. Günde 2 litre su içmeliler. Güçlü bağışıklığın bir başka olmazsa olmazı kaliteli uykudur. Günde 8 saat uyumak ve gece lambası kullanmamak, kaliteli bir uyku ve güçlü bağışıklık sisteminin anahtarları arasındadır.

Uzaktan eğitimde de egzersize zaman ayırmalı 

Uzaktan eğitim sırasında çocukların abur cuburlara yönelmemesini sağlamak gerektiğinin de altını çizen Diyetisyen Kara, Teneffüs ve ders aralarında fiziksel aktivite azaldığı için, uygun zaman ve mekân oluşturularak egzersize de zaman ayırılması gerekir. Mutlaka online ders öncesi kahvaltı yapılmalı ve öğünler atlanmamalıdır. Hafta 2 kez balık tüketilmelidir. Balık, içeriğindeki Omega-3 sayesinde hafızayı güçlendirir. Her öğünde sebze-salata, her gün 2-3 porsiyon taze-kuru meyve, günlük 4-6 porsiyon tam tahıllı ekmek, bulgur ya da makarna, badem, fındık, ceviz gibi 1 avuç kuru yemiş ve günde 3 porsiyon süt ve ürünleri tüketmek gerekir dedi.

D vitamini hafıza için önemli! 

Çocuklar için yerinde vitamin alımının da sağlık açısından önemli olduğunu işaret eden Diyetisyen Kara, şöyle devam etti: D vitamini hafıza ve beyin fonksiyonları için önemlidir. D vitamini eksikliği olan çocuklarda kısa süreli hafıza kayıpları görülebilir. En iyi D vitamini kaynağı güneş ışığıdır. B vitaminleri de ihmal edilmemelidir. B vitamini yetersizliğinde konsantrasyon kaybı ve depresyon görülür. En iyi B vitamini kaynakları ise bulgur, esmer pirinç, balık, yulaf ezmesi, süt ve süt ürünleridir. Kalsiyum da beyin fonksiyonları için önemlidir. Süt ve süt ürünleri, susam, humus, koyu yeşil yapraklı sebzeler ve kemik suyundan alınabilir. Demir eksikliğinde ise duygu durum ve düşünceler bulanır. En iyi demir kaynakları kırmızı et, yumurta ve balıktır. Kurubaklagiller ve kuruyemişler de eşlik edebilir.

Hazır gıdalardan uzak tutun 

Uzaktan eğitim döneminde çocukların hazır gıdalara, yağ ve şeker içeriği yüksek yiyeceklere yönelimlerinin artabileceğini hatırlatan Diyetisyen Kara şu uyarılarda bulundu: Özellikle uzaktan eğitim sürecinde çocuklarımızın yeme alışkanlıklarının ebeveyn kontrolü altında olması gerekmektedir. Günümüzde en büyük sağlık sorunlarından biri çocukluk çağı obezitesidir. Yeme alışkanlıklarının değişmesi, hareketliliğin azalması, pandeminin de etkisiyle televizyon ve bilgisayar karşısında geçirilen sürenin daha da artmasıyla birlikte gün geçtikçe çocuklar şişmanlıyor. Yüzyılın gizli tehlikesi obezite, çocuklarımızı da esir alıyor.

Çocukluk çağındaki obezite ile birlikte karaciğer yağlanması, kan yağlarının yüksekliği, Tip 2 diyabet ve insülin direnci ile kilolu çocuklar da toplumda normal kabul edilmeye başlandı. Bu nedenle şişmanlık ortaya çıkmadan doğru yeme alışkanlıklarını kazandırabilmek için 7-8 yaşından itibaren çocuklara doğru beslenmenin öğretilmesi gerekiyor. Çünkü çocukluk döneminde kazanılan alışkanlıklar sonraki yaşamda da devam ediyor. Bu nedenle yaşam tarzımızı hep birlikte değiştirmek, çocuğa uymasını istediğimizi kurallara kendimiz de uyarak hayatı bir bütün olarak algılamayı öğretmemiz büyük önem taşıyor.

Çocuklar için günlük sağlıklı beslenme menüsü

Diyetisyen Melike Aslıhan Kara, çocuklar için 1 günlük sağlıklı beslenme menüsünde şu yiyeceklere yer verdi;

Sabah: 1 su bardağı süt, 1 yumurta, 1 dilim peynir, 1 tatlı kaşık bal, 1 dilim tam buğday ekmeği, domates-salatalık (mevsimine göre).

Ara: 1 orta boy meyve.

Öğle: 4 yemek kaşığı zeytinyağlı sebze yemeği, 1 kâse cacık, 1 dilim tam buğday ekmeği.

Ara: 3-4 adet ceviz + 3-4 adet kuru erik.

Akşam: 4 ev köftesi + salata + 1 bardak ayran + 1 dilim tam buğday ekmeği.

 

 

Şiddetli Sevgi: Flört Şiddeti | Av. Cansen Erdoğan anlatıyor“Ailene benimle birlikte olduğunu söyleyeceğim! Abine aramızdakileri anlatacağım! Gönderdiğin fotoğrafları İnternet’te yayınlayacağım! Okulda kimseyle konuşmayacaksın! Arkadaşlarınla görüşmeni istemiyorum! Oraya gidemezsin! Bensiz hele bir git, görürsün sen dünya kaç bucakmış…” Bu sözler tanıdık geldi mi? Av. Cansen Erdoğan flört şiddeti kavramını, hangi davranışların flört şiddeti kapsamına girdiğini ve flört şiddetinin ceza hukukundaki yerini Pembenar izleyicileri için anlattı.
Astroloji
KOÇ
BOĞA
İKİZLER
YENGEÇ
ASLAN
BAŞAK
TERAZİ
AKREP
YAY
OĞLAK
SAKA (KOVA)
BALIK
Bugün

Bugün keyif aldığınız konularla ilgilenmek isteyebilirsiniz. Sabah saatlerinde aşk hayatınız gündeminizi etkileyebilir. Hobilerinize zaman ayırmak isteyebilirsiniz. Harcamalarınıza dikkat etmenizde fayda var. Akşam saatlerinde daha dışadönük enerjiniz olabilir. Duygularınızın hepsini biranda ifade etmek isteyebilirsiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Ailevi konular gündeminizi meşgul edebilir. Sabah saatlerinde ev için harcamalar yapabilirsiniz. Kadınlarla ilgili konularda daha fazla mücadele gerektiren durumlar yaşanabilir. Sorumlu olduğunuz konularda çözülme olabilir. Bazı durumları kabullenmek durumunda kalabilirsiniz. Akşam saatlerinde tartışmalı durumlara dikkat edin.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Yakın çevrenizdeki insanların hayatı gündeminizi etkileyebilir. Gün içinde kardeşlerinizle zaman geçirmek isteyebilirsiniz. Sorumlu olduğunuz konularda sıkışma meydana gelebilir. Hareketli zamanlar yaşayabilirsiniz. İletişimden kaynaklı problemlere dikkatli olmanızda fayda var. Akşam saatlerinde farklı şeyler yapmak isteyebilirsiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Gün içinde iş hayatınızda alacağınız destekler sizi rahatlatacaktır. Sorumlu olduğunuz konularda tamamlanma içinde olabilirsiniz. Sosyal konular daha fazla ilginizi çekebilir. Bazı konular sabırlı olmanızı gerektirecektir. Akşam saatlerinde duygularınızı daha farklı ifade etmek isteyebilirsiniz. Daha kolay risk alacaksınız.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Bugün kişisel konuda önem verdiğiniz işlerinizle ilgilenebilirsiniz. Yeni başlangıçlar yapmak isteyebilirsiniz. İlişkileriniz ön plana çıkacaktır. Beslenmenize dikkat edin. İmaj değişikliği için uygun bir gün. Kendinize zaman ayırın. Akşam saatlerinde daha faklı şeylerle ilgilenmek isteyebilirsiniz. Sevdiklerinize sürpriz yapın.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Gün içinde bilemediğiniz konular nedeniyle kendinizi sıkışmış hissedebilirsiniz. Elinizde olmayan durumlardan dolayı kontrol kaybı yaşamayın. İçinize döneceğiniz zamanlar var. Sorumlu olduğunuz konularda daha fazla kabullenme içinde olabilirsiniz.  Akşam saatlerinde tartışmalardan kaçının. Akışta kalmaya çalışın.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Bugün sosyal konular daha fazla ilginizi çekebilir. Erken saatlerde arkadaşlarınızla program yapabilirsiniz. Gelecek beklentilerinizle ilgili kararlar almak isteyebilirsiniz. Bazı konularda kabullenme içinde olabilirsiniz. Sorumlu olduğunuz işlerinizdeki sıkıntılar keyfinizi kaçırabilir. Alacağınız desteklerle üstesinden gelebileceksiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

İş hayatınızda hedeflerinizin peşinden gideceğiniz bir gündesiniz. Bazı işlerinizde tamamlanmalar olabilir. Kabullenme içinde olacağınız konular keyfinizi kaçırabilir. Sabırlı olmalısınız. Kadınlardan gelecek kısmetler olabilir. Gün içinde alacağınız destekler sizi rahatlatacaktır. Akşam saatlerinde hareketlilik devam edebilir.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Gün içinde yeni ufuklara açılmak isteyebilirsiniz. Özgürleşme isteği içinde yeni planlar yapacağınız zamanlar var. Hayatınızla ilgili bazı konularda olayları daha net görebileceğiniz bir gündesiniz. Arkadaşlarınızla birlikte zaman geçirmek size iyi gelecektir. Sorumlu olduğunuz işlerinizde sonlanmalar meydana gelebilir.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Sizi krize sokan konulara karşı dikkatli olmanız gereken bir gündesiniz. Ortaklı konular gündeminizi etkileyebilir. Finansal olarak değişik alternatifler üretmeniz gerekebilir. Bazı işlerinizi bitirme noktasına gelebilirsiniz. Sıkışıklıklar oluşabilir. Sakin olmalısınız. Akşam saatlerinde farklı konulara yönelmek isteyebilirsiniz. Riskli konulara yönelmeyin.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Eşinizle ilgili konularda tamamlanma içinde olabilirsiniz. Sorumlu olduğunuz işlerde bitişler olabilir. Sosyal konularla ilgilenmek sizi rahatlatacaktır. İkili ilişkilerinizde denge ve uyum içinde olmak isteyebilirsiniz. Aşk hayatınız gündeminizi etkileyebilir. Akşam saatlerinde daha özgür hissedebilirsiniz. Akışta kalmaya özen gösterin.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Çalışma hayatınızdaki koşullar sizi etkileyebilir. Sorumlu olduğunuz işlerinizde daha fazla kabullenme içinde olacağınız koşullarla karşılaşabilirsiniz. Sabah saatlerinde keyif aldığınız işlerle uğraşmak size iyi gelecektir. Kolektif konulara yönelebilirsiniz. Akşam saatlerinde tartışmalı durumlardan uzak kalmanızda fayda var.Devamını Oku

Devamını Oku
Hafta Hafta Gebelik

Gebeliğinizin kaçıncı haftasındasınız?

Günün Yazıları

İlginizi Çekebilecek Diğer Haberler

Sıradaki Haber