Güçlü ve parlak saçlar için 6 besin

Hepimiz güçlü ve parlak saçlar isteriz değil mi? Genetik, yaş, genel sağlık durumu gibi birçok faktöre bağlı olan bu durum beslenme düzeni ile de oldukça ilişkilidir. Güçlü ve parlak saçlar için doğru besinlerle planlanan dengeli bir diyet şart. Bende bu hafta sizler için özellikle yaz aylarında saçlarınızı parıl parıl yapacak 6 besin önerisi hazırladım.

Domates: Domates iyi bir C vitamini kaynağıdır ve bir karotenoid pigmenti olan likopenden zengindir. Bu karotenoidler cildinizi güneş hasarından korur ve buruşmayı önlemeye yardımcı olabilir.

Yulaf: Yulaf ezmesi hem antienflamatuar hem de antioksidan özelliklere sahiptir. Ayrıca büyük ölçüde E vitamini içerir. Tam bir cilt dostu.

Avokado: Avokado faydalı yağlardan yüksektir ve sağlıklı ciltler için önemli olan E ve C vitaminlerini içerir. Cildin esnek ve nem dengesine yardımcı olmak için bu yağlardan yeterince almak önemlidir. Ayrıca cildinizi güneş hasarından koruyabilecek bileşiklerden de zengindir.

Somon: İçeriğinde kalp, beyin, sinir sistemi ve cilt sağlığına fayda sağlayabilecek bir antioksidan olan astaksantin bileşiği bulunur. Bu bileşik aynı zamanda somona kırmızı rengini verir.

Ispanak: Ispanak, cilt ve saç sağlığını teşvik edebilecek iki önemli mikro besin olan A ve C vitaminlerinden oldukça yüksektir.

Portakal: İşte portakal tüketmeniz için bir neden daha, yapılan çalışmalarda C vitamininin güneş hasarını, buruşmayı, kuruluğu ve renk değişikliğini azalttığı ve genel görünümü iyileştirdiği gösterilmiştir.