İftardan sonra gelen tatlı isteği: Hangi tatlılar masum, ne kadar tüketelim?

Ramazan ayında en çok gelen sorulardan: İftardan sonra gelen tatlı isteğine ne yapalım? Oruç tutanların vücudu, gün içerisinde uzun süren açlık durumlarından dolayı en kolay enerji karşılayabileceği karbonhidratlara ve tatlılara yönelim gösterir. Bu fizyolojik olarak çok normal bir durumdur. Tabii bir de işin içerisine Ramazan ayının tatlıları girdiğinde kontrol edilmesi biraz daha zor bir hal alır. Ama Ramazan ayının bir ay gibi uzun bir süre olduğunu düşündüğümüzde bu durumu mutlaka dengelemek gerekir. Peki nasıl?

İftar sonrası gelen tatlı isteğine en sağlıklı son! Geleneksel ramazan sofralarımızın vazgeçilmezinin tatlılar olduğunu biliyorum. Ve burada da bir diyetisyen olarak ‘yasak değil ama porsiyon kontrolü şart’ kozumu oynuyorum. Haftada 1-2 gün içeriğini sağlıklı hale getirdiğimiz 1 porsiyon sütlü tatlıları tercih edebiliriz. Peki diğer günler ne yapalım. Şimdi tarifini vereceğim hem su hem de tatlı ihtiyacımızı karşılayan tarifimizi yapalım.

Freshberry tarifi

1 litre su

6-7 adet çilek

½ limon suyu

½ limon dilimleri

8-10 adet nane yaprağı

İnce ince doğradığımız çilekleri tüm malzemelerle suyumuza ekleyelim. 2 saat dolapta bekletip iftar sonrasında mutlaka 1-2 bardak tüketelim. Şifa olsun!

Ayrıca bu konuda harika bir blog yazım var. Gamze Altınay fit ramazan tatlıları diye aratırsanız bulabilirsiniz. Porsiyon kontrolü ile birlikte gönül rahatlığıyla tüketebilirsiniz.

Afiyet olsun.

Türkiye’nin haber yaşam platformu Milliyet Dijital yenilendi!

Uygulama ile devam et, gündemi kaçırma!

Şimdi DeğilHemen Keşfet