Regl döneminde tartılmalı mıyız?

Bütün hafta programa tam uydunuz, kaçamak-eksik tüketim olmadı, su tüketiminiz harikaydı, egzersizler de çok düzenliydi fakat o da ne, tartı değişmemiş hatta artmış. Bu noktada sorgulayacağımız şeylerin başında regl dönemi geliyor. Tabi doğru bir sorgulama için öncelikle sakin kalmak ve bu artışın geçici olduğunu hatırlamak şart.

Tartı, diyet süreçlerinde takip açısından değerlendirmemiz gereken oldukça önemli bir parametredir. Ama tek başına yorumlamak maalesef ki yetersiz kalır. Özellikle online diyet danışanlarımda her zaman süreci hem tartı hem de mezura ölçümleri ile değerlendiriyorum. Tabii bu değerlendirmeye birçok faktörü daha dahil ediyorum. Örneğin; programa uyum, kaçamak-eksik tüketim varlığı, kabızlık, stres düzeyi, uykusuzluk, regl dönemi vb… Demem o ki tartımız sadece yediklerimize bağlı değil, keşke öyle olsa işimiz çok daha kolay olurdu.

Regl döneminde değişen hormonlar, vücutta su tutulumunun artmasına yani ödeme neden olur. Göğüslerde, karında hatta ellerde görülen şişkinliğin tartımıza yansıması çok normal bir durumdur aslında. Yani içiniz rahat olsun. Bu süreçte tartıda görülen artışın gerçek bir kilo artışı olmadığını yani yağdan olmadığını ve ödem artışı olduğunu söyleyebiliriz. Peki ne kadar oluyor bu artış derseniz kişiden kişiye değişmekle birlikte regl döneminde 1-4 kg arasında bir artış görmek mümkün. Genelde regl döneminden 1 hafta öncesinde başlayan şişkinlik durumları regl döneminin sona ermesi ile yaklaşık 1-2 gün içerisinde normale döner böylece tartıda gerçek kilonuzu görebilirsiniz.

Çoğu danışanım bu dönemlerde tartılmaktan çekiniyor veya tartıdaki sonucu başarısızlık olarak yorumlayabiliyor. Regl dönemini her ay düzenli olarak yaşadığımız bir dönem olduğunu düşündüğümüzde bu dönemde tartıdan kaçmak yerine tartılıp doğru analiz etmeyi öğrenmek çok daha doğrudur. Regl döneminde tartılmayı bir stres faktörü haline getirmek yerine ‘ben bu hafta programıma uydum fakat reglden dolayı tam sonucu göremeyebilirim’ bilincinde olup o şekilde yorumlamak çok daha sürdürülebilir bir alışkanlık olacaktır.

Regl dönemlerinde herkeste kilo artışı görülmeyebilir. Hem genetik faktörler hem de yaşam tarzı gibi birçok faktöre bağlı olarak bu dönemde gayet güzel kilo kaybeden danışanlarım da var. Hatta regl döneminde metabolizma hızımızda bir artış olduğunu da söyleyebiliriz. Bu sayede vücudumuzun yağ yakma hızı da artar. Yani bu dönemi doğru yönettiğimizde, yaşadığımız iştah artışlarını sağlıklı seçeneklerle desteklediğimizde tartıda mutlu eden sonuçlar görmek mümkün.