Geri Dön

Düşük kalorili beslenmekten limonlu su içmeye diyetteyken kaçınılması gereken 8 hata

Yaz yaklaştıkça hemen herkesi kilo verme telaşı sarmaya başladı. Ancak diyet boyunca farkında olmadan ya da iyi geleceğini düşünerek yaptığımız bazı hatalar nedeniyle zayıflama süreci uzayabiliyor veya verdiğimiz kiloları normal beslenme alışkanlıklarımıza döndüğümüzde fazlasıyla geri alabiliyoruz. Dahası zayıflamak isterken pek çok sağlık problemiyle de karşılaşabiliyoruz. Beslenme ve Diyet Uzmanı Ezgi Hazal Çelik, diyet yaparken kaçınmanız gereken 8 hatayı sıraladı.

Düşük kalorili beslenmekten limonlu su içmeye diyetteyken kaçınılması gereken 8 hata

Beslenme ve Diyet Uzmanı Ezgi Hazal Çelik, "Tartıya yansıyan eksileri görsek de, bunun geçici bir ağırlık kaybı olduğunu unutmamalı ve yetersiz beslenme nedeniyle kas kaybı, baş ağrısı, saç dökülmesi, kabızlık, kan şekeri dengesinin bozulması, cilt kuruluğu ile konsantrasyon problemleri gibi birçok sorunu beraberinde getirdiğini bilmeliyiz. Çok düşük kalorili diyetlerden kaçınmalı, sağlıklı ve dengeli beslenerek kalıcı kilo kaybı sağlamalıyız" diyor. Peki diyet sürecinde en sık hangi hataları yapıyoruz? 

1- Çok düşük kalorili diyetler yapmak

Vücudumuzun sağlıklı bir şekilde işlevini yerine getirebilmesi için günlük belirli bir kaloriye ihtiyacımız var. Bu kaloriyi gün içinde yediğimiz/içtiğimiz besinlerden alıyoruz. Çok düşük kalorili diyetler yapmak ilk aşamada tartıya yansıyan rakamlarla size kendinizi iyi hissettirse de bir süre sonra bu rakamların gerçek sonuçlar olmadığını görüyoruz. Genellikle sıvı formda ya da tek tip besin grubu içeren bu diyetlerin daha çok sıvı ve  kas kaybı ile sonuçlandığı için verilen kiloların aynı hızla geri alınıyor. Bunun yanı sıra vücudun enerji harcaması bu düzeye uyum sağladığı için çok düşük kalorili diyetler metabolizmanın yavaşlamasına, bunun sonucunda kiloların yavaş verilmesine de sebep oluyor.

Doğrusu: Uzun vadede ağırlık kaybı sağlamaması ve sürdürülebilir olmaması nedeniyle çok düşük kalorili diyetlerden kaçının. Acele etmeden gereksinimlerinize uygun bir beslenme planıyla bu süreci ilerletmelisiniz. Bireysel farklılıklardan dolayı kişiden kişiye değişse de ideal ağırlık kaybı haftada 0.5-1kg arasında olmalı. 

2-Yağsız beslenmek

Diyet sürecinde kalori açığı sağlamak için tüm besin ögelerinde olduğu gibi yağ alımı da bir miktar kısıtlanıyor. Ancak kalori miktarını düşürmek için yemekleri yağsız pişirmek, omega 9 yağ asitleri ve E vitamininden zengin olan zeytinyağı gibi sağlıklı yağları alamamanıza sebep olduğu gibi yağda eriyen vitaminlerin emilimini de olumsuz yönde etkiliyor. Uzun vadede sağlığı olumsuz etkileyen bu durum, diyet sürecinde bir süre sonra kilo kaybının da durmasına veya yavaşlamasına neden olabiliyor.

Doğrusu: Diyet yaparken, gereksinimlerinize uygun şekilde, bir porsiyonu yaklaşık 45 kcal olan zeytinyağı, avokado, ceviz, badem ve fındık gibi yağlı tohumlar tüketerek sağlıklı yağ asitlerinden zengin beslenebilirsiniz. Ancak yağ grubundaki bu besinlerin enerji içeriğini unutmayın ve aşırı miktarlarda tüketiminden kaçınarak diyetinize ekleyin.  

3-Su yerine maden suyu içmek

Bahar ve yaz aylarında ısınan havaların etkisiyle daha sık susuyoruz ve asitli, serin bir içecek tüketme isteğimiz artıyor. Diyet yapanların ilk tercihi de kalorisiz olması nedeniyle genellikle maden suyu oluyor. Ancak vücudumuzda birçok metabolik süreç için elzem olan su gün içinde yeteri kadar tüketilmediğinde ya da su yerine maden suyu gibi farklı sıvılara ağırlık verildiğinde kilo verme süreci yavaşlayabiliyor.

Doğrusu: Tükettiğimiz içecekler sıvı alımını destekleseler de en iyi sıvı kaynağı sudur. Dolayısıyla gün içinde ortalama 2-2.5 litre su içmeyi alışkanlık edinin. Su tüketiminize ek olarak, günde en fazla 2 şişe düşük sodyum içeren (Na<100mg) maden sularından içebilirsiniz. 

4-Bol limonlu su içmek

Limonlu su içmek, günlük sıvı ve C vitamini alımınızın artmasına katkı sağlıyor, ancak toplumdaki yaygın inanışın aksine, diyet sürecinde yağ yakmıyor. Ayrıca gün içinde tüketilen tüm sulara bol limon sıkmaK da uzun vadede mide problemlerine ve diş minelerinde hasara yol açabiliyor.

Doğrusu: Limonlu su içerek güne başlamak size iyi hissettiriyorsa ve herhangi bir mide problemiz yoksa, içine yarım limon sıktığınız bir büyük bardak (yaklaşık 300 ml) suyu tüketebilirsiniz.  

Düşük kalorili beslenmekten limonlu su içmeye diyetteyken kaçınılması gereken 8 hata

5-Yeterince karbonhidrat tüketmemek

Diyet sırasında en sık yapılan hatalardan biri de, ekmek, pilav, makarna ve kurubaklagil gibi karbonhidrat içeren besinleri tümüyle beslenme planından çıkarmak oluyor. Ancak vücudumuzun temel enerji kaynağı olan karbonhidratların içerdikleri lif, B grubu vitaminler ve mineraller nedeniyle diyetten tamamen çıkarılmaları uzun vadede kilo kaybının yavaşlamasına, bağırsak düzeninin bozulmasına ve tatlı ihtiyacınızın artmasına yol açabiliyor. Bu durum diyetinizin başarısızlıkla sonuçlanmasına ya da kısıtlanan besinleri aşırı miktarda tüketmenize neden olabiliyor. 

Doğrusu: Diyet yaparken karbonhidrat içeren besinleri kesmeyin. Burada en önemli nokta, tüketilen karbonhidratın türüdür. Eklenti şeker, fruktoz şurubu içeren ve beyaz unlu işlenmiş yiyeceklerden uzak durmalısınız. Ancak tam tahıllı ürünleri, bulgur, karabuğday gibi lif oranı yüksek tahılları ve kurubaklagilleri porsiyon kontrolü sağlayarak tüketmeniz faydalı olacaktır. 

6- Protein ağırlıklı beslenmek

Hızlı kilo kaybı, kas kütlesini arttırmak ya da vücut şekillendirmek için sıklıkla başvurulan yüksek protein içeren diyetler, böbrek fonksiyonlarını olumsuz etkilediği gibi yüksek hayvansal yağ alımına da sebep oluyor. Protein gereksinimi kişiye özgü oluyor ve ihtiyaç üzerinde protein alımı böbrek fonksiyonları, bağırsak problemleri, kalp hastalıkları açısından da risk faktörünü oluşturuyor. İçeriği size özgü planlanmamış protein ağırlıklı diyetler sağlığınızı olumsuz etkilemelerinin yanı sıra yüksek kalorili olmaları nedeniyle ağırlık kaybının da önüne geçebiliyor. 

Doğrusu: Protein ihtiyacı yaş, cinsiyet, vücut ağırlığı, aktivite durumu, kronik hastalık varlığı gibi durumlara göre değişiyor. Profesyonel sporcu değilseniz veya ağır direnç egzersizleri yapmıyorsanız günlük protein alımınız kilogram başına 1-1.2gr'ı geçmemeli. 

7-Uyku düzenine dikkat etmemek

Sıcak havalarda azalan iş temposu, sosyal yaşamın hareketlenmesi ve tatil süreçleri nedeniyle geç saatlere sarkan uyku düzeni de kilo vermenize engel olabilen bir başka önemli faktör. Yetersiz ve kalitesiz uyku hem leptin ve ghrelin gibi vücutta tokluk ile açlık süreçlerini yöneten hormonların düzeylerini etkileyerek iştahınızın artmasına hem de kalori yoğunluğu yüksek besinlere yönelmenize sebep olabiliyor. 

Doğrusu: Diyet yaparken yeterli ve kaliteli uyku, süreci daha rahat yönetmemizi sağlayacaktır. Son zamanlarda daha bireysel sürelerden söz edilse de, yapılan çalışmalar 6 saatten az, 9 saatten fazla uyumamız gerektiğini ortaya koyuyor.  

8-Sürekli tartılmak

Diyet yapmaya başladıktan sonra sık sık tartılıp diyetin sonucunu bir an önce görmek isteyebiliyoruz. Ancak vücut ağırlığı gün içinde birçok nedene bağlı olarak değişiklik gösteriyor. O gün içinde yediğiniz besinler, sıvı alımınız ve uyku düzeniniz gibi birçok etken tartıya yansıyan sonucu etkiliyor. Dolayısıyla diyet sürecinde her gün düzenli ağırlık kaybı olmayabiliyor. Tartıda istediğiniz sonucu görmemek de diyet motivasyonunu düşürebiliyor. 

Doğrusu: Haftada bir kez, aynı tartıda, sabah aç karnına, dışkılama sonrası ve giysisiz ölçüm yapmanız daha doğru bir tercih olacaktır. 

Şiddetli Sevgi: Flört Şiddeti | Av. Cansen Erdoğan anlatıyor“Ailene benimle birlikte olduğunu söyleyeceğim! Abine aramızdakileri anlatacağım! Gönderdiğin fotoğrafları İnternet’te yayınlayacağım! Okulda kimseyle konuşmayacaksın! Arkadaşlarınla görüşmeni istemiyorum! Oraya gidemezsin! Bensiz hele bir git, görürsün sen dünya kaç bucakmış…” Bu sözler tanıdık geldi mi? Av. Cansen Erdoğan flört şiddeti kavramını, hangi davranışların flört şiddeti kapsamına girdiğini ve flört şiddetinin ceza hukukundaki yerini Pembenar izleyicileri için anlattı.

Astroloji

KOÇ
BOĞA
İKİZLER
YENGEÇ
ASLAN
BAŞAK
TERAZİ
AKREP
YAY
OĞLAK
SAKA (KOVA)
BALIK
Bugün

Tüm gün boyunca kendinizi hayatın akışına daha rahat bırakacaksınız. Pek çok açıdan yenilik ve heyecan peşinde koşmak, keyif getiren ilişkilere yol almak için harekete geçebilirsiniz. Değişik hobiler aradığınız bu dönem dikkat çekecek çalışmalar da yapılabilir. Çocuklarla ilgili bir konu yanında, spekülatif işler, keyiflere gidecek harcamalar gündeme gelebilir.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Bugün gündeminiz çoğunlukla evle ilgili konulardan oluşacak. Daha önemli kararlar almak, aile içi ilişkileri yeniden düzenleme ihtiyacı duyacaksınız. Özellikle taşınmalar ve güvenlik temaları ile ilgili konular öncelikli olabilir. Fazladan harcamalarda kontrollü olmakta fayda var. İş hayatında başlayan iletişim ve getirdiği sorumluluklara da dikkat edin.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Bugün sizi harekete geçiren ve enerjinizi arttıran pek çok etki var. Düşüncelerinizi yenileyecek girişimler yapabilirsiniz. Ancak eğitim temaları ve zihinsel konular daha fazla gündeminizi dolduracak. Aksayabilecek yolculukları düşünmeli, ikinci bir plan yapmalısınız. Yazışmalar ve düşüncelerin aktarımı sırasında aşırı dayatmacı olmaktan kaçının İkna kabiliyetinizi kullanabilecek gücünüz var.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Tüm gün boyunca güven arayışınız ve duygusal açıdan tatmin olacağınız konular üzerinde durmak isteyebilirsiniz. Sıkı bir çalışma temposu yakalamak, iş hayatında var olan imkânları değerlendirmek için iyi bir gün. Çalışma hayatınızda yeni destekler, ayaklarınızın yere basması gereken gelişmeler olabilir. Bütçenizi, eldeki kaynakları yönetmek konusunda akılcı çözümler üretmeye çalışın.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Burcunuzda ilerleyen Ay size yenilik ve heyecan arayışı getiriyor. Artık önünüze bakmak, başlattığınız konulara odaklanma zamanı. Kişisel açıdan heveslendiğiniz her konuda akıcı şartlar yaratılabilir. Yurt dışı ilişkilerin canlılık kazanması, yolculuk planlarının hızlanması söz konusu. Bu günlerde iş ortamında devam eden sorumluluklar da söz konusu. Organize olunması gereken ek işler olabilir.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Tüm gün boyunca biraz dinlenmeye çekilmek, kendi kendinizle kalmaktan yanasınız. Ancak arka planda kalarak çok iş yapabilirsiniz. Kafa karıştıran işlere odaklanmakta ısrar etmeyin. Geçmişi geride bırakmak ve yaratıcı yanlarınıza yönelik adımlar atmak doğru olacak. Üzerinde çalıştığınız konular yönelebilir, yaratıcı yanlarınıza yatırım yapmak için uygun adımlar atabilirsiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Yeni planlar ve gelecekle ilgili düşüncelerin sizi harekete geçirdiği, heyecanlandırdığı bir gündesiniz. Yakın zamanda başkalarının fikirlerinden yararlanabilir, size destek olacak kişilerle bir araya gelebilirsiniz. Bu gün yeni çevreler ve size getireceği imkânları kullanmaya çalışın. Zira gruplar içinde yeni arkadaşlıklar kurulabilir. Sohbetler ve toplantılar güne tempo getirecek.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Bugün gündeminiz kariyeriniz olacak ve kariyere dönük planlarınıza daha sıkı sarılacaksınız. İşle ilgili yeni projeler ve kısa yolculuklar gündemdeki yerlerini korurken,  ast üst ilişkilerinde yapıcı bir döneme giriyorsunuz. Özellikle kendinizi geliştirdiğiniz iş konularında dikkat çekmeyi başaracaksınız. Ortaklaşa konuların parasal yanı ise biraz sürüncemede kalabilir. Ay sonuna kadar kısıtlı şartlar sürecektir.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Yeni meraklar ve yaratıcı duygularla öne çıkmaya başladığınız bir gündesiniz. Yabancılarla ilgili her konuda cesur adımlar atabilir, planlamadığınız yolculuklara çıkabilirsiniz. Bu süreç eğitim çalışmaları açısından da şanslı olduğunuz söylenebilir. Sizi farklı yanları ile etkileyen alanda yoğunlaşmak ve derinleşmek isteyebilirsiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Bugün İşbirliği içinde kalabilmeyi ve ılımlı olmayı başarırsanız çok şey yapabilirsiniz. Borç alacak konularını yönetmekte kararlısınız. Yeni kredilerin alınması yönünde adımlar atabileceksiniz. Eşin para durumu ise hala belirsizlik taşımakta. Size önemli sorumluluklar getirecek gelişmeleri dikkate almalısınız. Geçmişten gelen borçların yeniden karşınıza çıkması söz konusu olabilir.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Bugün genel olarak daha dışadönük olacaksınız. Başkalarının düşünceleri ve önerileri beraberinde üzerinde düşünülmesi gereken yeni konular getirecek. Ortaklıklar, ilişkiler açısından her şeye rağmen güzel şartlar yaratılabilir. Henüz olgunlaşmamış ve netleşmemiş düşüncelerde ısrarcı olmayın. Hayatınıza dinamizm getiren, paylaşımlar, yaratıcı düşüncelerin öne çıkacağı destekler keyif verici olabilir.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Güne yeni planlarla, taze bir şekilde başlayabilirsiniz. Daha uzun vadeli projeleri ele almak, başkalarından somut destek görmek için harekete geçebilirsiniz. Sağlık ya da organize olunması gereken konuların sorumluluğu almanız beklenebilir. Ancak işten beklenen parasal destekler pek iç açıcı olmayacaktır. Çıkarlarınızı gözeteceğiniz konular daha fazla gündemde olacak.Devamını Oku

Devamını Oku
Hafta Hafta Gebelik

Gebeliğinizin kaçıncı haftasındasınız?

Günün Yazıları

İlginizi Çekebilecek Diğer Haberler

Sıradaki Haber