Çocuğa sağlıklı bir okuma alışkanlığı kazandırmak için dikkat edilmesi gereken konuların başında öncelikle ailenin çocuğuna örnek olması geldiğini anlatan Uzman Klinik Psikolog Seda Aydoğdu, “Çocuğumuza kitap okumanın ne kadar keyifli olduğunu göstermek için bizim de düzenli olarak kitap okumamız gerekir. Evde kitapların bulunduğu bir ortam olması ve birlikte okuma zamanları belirlemek bir aktivite olarak bunu yapmak oldukça kıymetli olacaktır. Bunun yanı sıra çocuğumuzun arkadaşlarıyla birlikte oyun aktivitelerinin yanında kitap okumak için de aktiviteler yapılabilir. Böylece çocuklarımız akranları ile kitaba dayalı sohbetler de gerçekleştirebilir” diye konuştu.
Ebeveynleri en çok zorlayan durumlardan birinin de çocuğa kitap okuma alışkanlığı kazandırmak kadar okuduğu kitabın belirlenmesi olduğunu söyleyen Uzman Klinik Psikolog Seda Aydoğdu, “Son zamanların en çok tercih edilenlerine bakıldığında gençler için mangalar ön planda oluyor. Bu bağlamda çocuklarımıza manga okumayı yasaklamak yerine sınır koymak, belki sıraya koymak ve beraber bir klasik bir manga okuma gibi uzlaşmaya dayalı anlaşmalar yapmak hem çocuğumuzla ilişkimizi bozmamış olur hem de problem çözme becerilerini geliştirmemizi sağlar” açıklamasını yaptı.
Çocuğa haftalık veya aylık okuma hedefleri belirleme ve konulan okuma hedeflerini gerçekleştirdiği zaman ödüllendirmenin oldukça önemli olduğunu da kaydeden Uzman Klinik Psikolog Seda Aydoğdu, sözlerini şöyle devam etti: “Burada dikkat edilmesi gereken bir noktayı hassasiyetle belirtmek isterim ki; hedefe ulaşmak büyük maddi ödüllerle mükafatlandırılmamalı. Sembolik ödüllerin olması çocuğumuzun maddiyata yönelmemesi içinde iyi bir sınır çizimi olacaktır. Okuma alışkanlığının kazanılmasındaki en önemli temel unsur çocuğumuz bunu bir yaptırım olarak algılamamalı aksine kitap okumaktan keyif aldığı için bunu yapmaya devam etmelidir. Bunun için kitap okuma zamanlarını eğlenceli hale getirmek önemlidir. Özellikle erken yaşlarda okumayı eğlenceli hale getirebilmek için; kitaplardaki karakterlerin seslerini taklit edebilir, sayfaları sırayla okuyabilir ve varsa resimler hakkında da konuşabiliriz.”