Meditasyon nedir, nasıl yapılmalıdır?

Meditasyon Latince meditatio kelimesinden türemiştir. Kelime anlamı olarak derin düşünme anlamına gelir. Meditasyon, farkındalıklı bir şekilde iç huzurun artması için kullanılan en yaygın tekniktir. Meditasyon çeşitleri ve uygulamaları kültürel, coğrafi ve inanç sistemlerine göre değişiklik gösterebilir. Bu yazımda temel şekilde ruh, zihin ve beden dengenizi kurabilmek için meditasyonun nasıl yapılması gerektiği üzerinde duracağım.

Herhangi bir inanç sistemi ile ilişiksiz size pozitif katkı sağlayacak bir meditasyon için evinizde ufak düzenlemelerle meditasyon yapabilirsiniz. Meditasyon hayatınızın bir parçası haline döndüğünde kendinizde birçok dönüşümü gözlemleyebilirsiniz. Meditasyonun bazı faydaları:

-Stres yönetiminize katkı sağlar.

-Odaklanmanız artar.

-İç huzurunuzun arttığını hissedersiniz.

-Bakış açılarınız genişler.

-Daha olumlu bir ruh haline geçersiniz.

-Duygusal algınız gelişir.

-İletişim alanınız genişler.

-Mutlu olma haliniz artar.

-Anda yaşayabilme yeteneğinizi keşfedersiniz.

-Duygusal zekanıza katkı sağlar ve daha birçok katkısı vardır.

Peki meditasyon nasıl yapılmalıdır?

Meditasyon yapacağınız alan özel olmalıdır. Evde yapıyorsanız o alanı sizin meditasyon alanı olarak belirlemeniz gerekir. Bu alanı rahat edeceğiniz şekilde düzenlemeniz önemlidir. Mum ya da tütsü yakabilir, loş ışık kullanabilir, hafif müzik açabilir, sevdiğiniz sizi dingin hissettiren tablo, obje gibi şeyleri meditasyon alanınıza dahil edebilirsiniz. Kendinizi hazır hissettiğinizde başlayabilirsiniz.

-Omurga dik olacak şekilde oturmak önemlidir. Kendinizi kasmadan rahat bir pozisyon almalısınız. Dik şekilde oturamıyorsanız kendinizi rahat hissettiğiniz pozisyonda kalabilirsiniz.

-Yavaş yavaş gözlerinizi kapatın.

-Meditasyon için olmazsa olmazlardan nefes alma ve vermenize dikkat edin. Burundan alıp burundan yavaş yavaş verebilirsiniz. Nefese odaklanmak, nefesin vücudunuzdaki dolaşımını fark etmek size gevşeme şansı verecektir. Birkaç dakika bu şekilde nefes aldıktan sonra dilerseniz burundan al ağızdan ver şeklinde nefesinize odağınızı sürdürebilirsiniz.

-Aklınıza gelen düşünceler olabilir, onları dışarıdan izler gibi izleyin, kendinizi gözlemleyin. Neler hissediyorsunuz? Neler yapabilirsiniz? Size ne katkı olur? gibi farkındalıkla aklınıza gelen düşünceleri dışarıdan gözlemleyin.

-Dilerseniz bir renge odaklı kalabilirsiniz. Mavi renk enerji alanınızı temizlerken dinginlikle sizi besleyecektir. Gökyüzü ya da deniz imgeleyebilirsiniz.

-Başlangıçta bu şekilde 5 dakika kalabilir zamanla 30-40 dakikaya kadar çıkabilirsiniz.

-Birçok meditasyon türü vardır ister ses titreşiminden katkı alarak mantralarla ister renklerle ister enerji çalışması yaparak meditasyon yapabilirsiniz.

-Yeni başlayanlar için temel şekilde nefese odaklı kalmak beden dinginliğini yakalamak için bir odak belirleyip o odağı düşünmek başka düşünceler gelirse zihinden uzaklaştırmak çok katkı olur.

Hayatınıza katacağınız her yeni pozitif alışkanlık bir başka güzelliğin, bir başka mucizenin kapısını aralayacaktır. Yaşamınızda olabildiğince kendinizi gözlemleyip kendinizi geliştirmek için gayret etmek ilerlemeniz ve daha pozitif bir hayat için anahtardır. Farklı bir yazımda meditasyon çeşitlerini ve uygulama şekillerine yer vereceğim. Temel şekilde şu an yaşamınıza katmanızı ve mucize bir hayat yaşamanızı dilerim.

 

Kişisel Gelişim Dersleri ve Enerji Eğitmeni

Sevgi Keleş