Negatif düşünceden arınma detoksu nasıl yapılır?

Zihinde negatif olarak kalan her düşünce birikerek negatif zihin koduna dönüşebilir. Negatif düşünce; frekansınızı aşağı çekeceğinden hayatınıza düşük frekanslı enerjileri çeker. Günümüzde çok yaygın şekilde negatif düşüncenin insan hayatına birçok olumsuzluk getirdiği bilinmekte. Negatif düşünce detoksu ile bu düşüncelerden uzaklaşma konusunda katkı alabilirsiniz. Negatiften uzaklaşan zihin gevşemeye, kendine ve çevresine karşı daha esnek, daha olumlu olmaya başlayacaktır.

Negatif düşünce detoksunu 21 gün uygulamak düşünce sisteminizin daha olumlu olarak devam etmesine destek olacaktır. Hayatınıza katmak istediğiniz alışkanlıkların, egzersizlerin zihin ve beden tarafından katkı alması için 21 gün tekrarlamak kıymetlidir. Negatif üşünce detoksunu 21 gün uygulamak düşünce sisteminizin daha olumlu olarak devam etmesine destek olacaktır. Hayatınıza katmak istediğiniz alışkanlıkların, egzersizlerin zihin ve beden tarafından katkı alması için 21 gün tekrarlamak kıymetlidir.
Negatif düşünce detoksu yapmak için hazırsak başlayalım.

Liste yapın

Zihninizi meşgul eden negatif düşünceleri listelemek, düşüncelerinizin netleşmesine katkı olur. Listeniz ne kadar uzun olursa olsun yapın. Aklınıza gelen, sıklıkla düşündüğünüz negatif tüm düşünceleri yazın. Örneğin; ben çok kiloluyum bu kıyafet bana yakışmadı vs.

Enerjiyi nötrleyin

Listeniz tamamlandıktan sonra tüm bu negatif düşüncelerimi iptal ediyorum diye niyet edip 10 dakika meditasyon yapmanız bedeninizin gevşemesine katkı olacaktır. Sonrasında tekrar listenize bakıp her düşünce için bu negatif düşüncemi iptal ediyorum, kendimi seviyor ve onaylıyorum deyin. Listeyi baştan sona 3 kez bu şekilde yaparak geçtiğinizde göreceksiniz ki; ilk listeyi yaptığınız andaki ağırlık, negatif düşünce yerini gevşemeye ve biraz daha nötrlenmiş bir düşünceye bırakacaktır. Daha sonrasında 3-5 dakika daha nefes al ver şeklinde gözler kapalı kalmanız zihin enerjinizin daha rahat akarak bedende bir denge kurulmasına zemin oluşturacaktır.

Olumlu düşüncelere odaklanın

Şimdi yeni liste oluşturma zamanı! Size pozitiflik katacak yaşamınıza sevinç verecek birçok kaynağa sahipsiniz. Yalnız, insan olumsuza daha hızlı odaklanabilirken olumlu için ekstra gayrette bulunması gerekebilir. Olumlu tüm düşüncelerinizi ve olumlu tüm içsel kaynaklarınızı ve dışsal kaynaklarınızı yazın. Sahip olduklarınızı okumak düşüncelerinizin de daha olumlu olmasında sizi ileri taşıyacaktır. Negatif düşünce detoksunu yapan kişiler çoğunlukla “bu kadar şeye sahip olduğumu daha önce fark etmemiştim.” derler. Siz de listenize bakın daha önce fark etmediğiniz hangi güzellikleri hangi mucizeleri hayatınızda barındırıyorsunuz? Sonrasında olumlu düşünceleri gözlerinizi kapatarak 5 dakika kadar imgeleyin. İmgelemek görsel hafızanızın aktive olmasıyla daha pozitif enerjiye geçmenizi sağlayacaktır.

Detoks uygulamaya başlayın

Zihninize hangi konu ile ilgili negatif gelirse hemen “iptal” diyerek negatif konunun enerji akışını kesebilirsiniz. Sonra hemen peşinden konu ile ilgili olumlu cümleler kurun. Zihin her negatif düşünce için iptallenip sonra olumlu halini kurdukça negatif enerji hızla nötrlenip pozitif çalışmaya başlayacaktır. Olumlu cümleler seçerek konuşmaya özen gösterin. Çevrenizde negatif konuşanlar var ise detoks sürecinde daha dikkatli olun. Bir başkasının düşüncesini onaylar şekilde kabul etmek de zihninize negatif düşünce tohumları atacaktır, unutmayın. Her negatif düşünce aklınıza geldiğinde 3 tane pozitif bir yönünüz ya da kaynağınızı kendinize söylediğinizde enerjinizin yükseldiğini fark edeceksiniz.

Detoksu 21 gün yaptıktan sonra göreceksiniz ki; negatif olay ve durumlara karşı daha farklı bakış açılarınız olmuş. Pozitif düşünmek temkinli olmamak ya da kötü sonuçları göz ardı etmek değildir. Elinizden gelenin en iyisini yaptıktan sonra kendinizi akışa bırakma halidir. Değiştirebileceğimiz şeyler hep kendimizdedir. Karşı tarafı ya da sizin kontrol alanınızda olmayan bir şeyi değiştirmeye çabalamak yorucudur. Bu yüzden detoks sürecinde elimizden gelenin en iyisini yapıp, konuya objektif yaklaşıp sonrasında olumlu düşünmek için bu yazımızdaki minik egzersizleri yapabilirsiniz. Yaşamınıza katkı olmasını dilerim.

Kişisel Gelişim Dersleri ve Enerji Eğitmeni
Sevgi Keleş