Negatif enerjiden nasıl çıkılır?

Her insan pozitif enerjide kalmak, pozitif bir yaşam sürmek ister; yalnız bazen olaylar arzu ettiğiniz gibi gitmeyebilir. Pozitif yaşam, olan her şeyin anında ve mükemmel bir şekilde olması demek değildir. Pozitiflik, negatif bir durumda dahi objektif kalabilmek, o negatiflikteki kendine verilmek istenen mesajı fark etmek, kendine zaman tanıyarak olayları gözlemleyebilmek ve odağını pozitife çekebilme gayretinde olmaktır.

Pozitif olan kişilerin de hayatlarında yolunda gitmeyen ya da beklenmeyen şeyler olabilir. Bir kişi pozitif diye yaşam akışında olanlara tepkisiz kalacak değildir. Kişinin yaşadığı olayı deneyimlemesi, acısını yaşaması, kendini ifade etmesi önemlidir. Diğer türlü baskılanmış negatiflik bir süre sonra daha derin bir şekilde ortaya çıkar. İnsanlar arasında pozitif kişi denildiğinde çok gülen, hep eğlenen kişi gibi bir algı olabilir. Bu çok doğru değildir. Yaşam kendi içinde denge halindedir. Her insan kendi tekâmül yolculuğunda inişler çıkışlar yaşar.

Şimdi sizinle negatife düştüğünüzde pozitife çıkmanıza yardımcı olacak pratik egzersizler paylaşacağım. Egzersizlerin size pozitif katkı amaçlı olduğunu ve bir rutin haline gelmesinin ise yaşamda pozitif süreklilik açısından önemli olduğunu unutmayın.

-Negatif bir durumla karşılaştığınızda 3 defa derin nefes almak ve nefesleri yavaş yavaş burundan vermek durum karşısında daha sakin olmanıza katkı olacaktır.

-Negatif bir durumla karşılaştığınızda zihninizin olayları yorumlamasına izin verin, negatifi hemen tüketmek için çabalamayın. Gözlerinizi kapatıp kendinize “Ne kadar zamana ihtiyacım var?” diye sorun. Bazen gerekeni siz bilmediğinizi zannedersiniz ama yüksek benliğiniz bilir. İhtiyacınız olan zamanı kendinize verin. Zamanı doldurduğunuzda tekrar gözlerinizi kapatıp sorun. Pozitifleşmek, sevgi ötesi frekansa geçmek için neler yapabilirim? Her insanın neşe ve sevgi ötesi frekansı farklıdır. Biri tatil yaparak kendini daha iyi hissederken diğeri bisiklet sürerek kendini daha iyi hissedebilir. Bu sebeple sık sık sorun benliğinize, cevaplar hep içerde.

-Zihninizde dönen negatif bir konuşma var ise; “Şimdi bu konuşmanın tüm enerjilerini kesiyorum” diyerek gözlerinizi kapatıp o konuşma anını zihninizde mavi bir balona koyup gökyüzüne uğurladığınızı imgeleyin. Bu şekilde konuşmanın enerjetik ağırlığının yavaş yavaş dağıldığını gözlemleyebilirsiniz.

-Koku hafızanızdan faydalanın. Size mucize hissettirecek, sevdiğiniz bir kokuyu 90 saniye koklayın. Koklama sırasında her 30 saniye de bir biraz kahve tozu koklamak zihninizin netleşmesine destek sağlayacaktır. Kahveye alerjiniz varsa burnunuzu yıkayabilirsiniz. Özellikle gül, lavanta gibi çiçek kokuları frekans yükselmesi için idealdir.

-Negatife düştüğünüzü hissettiğiniz an duş almak ve arkasından 12 dakika meditasyon yapmak çok katkı olacaktır. Meditasyon sırasında kendinizi bulutlar üzerinde imgelemek gökyüzünün özgürleştirici etkisini devreye sokar ve bu şekilde daha hızlı pozitife geçebilirsiniz.

-Günlük konuşmalarınızda negatif kelimeleri kullanmamaya özen gösterin. Tüm negatif düşünce, sözler ve enerjileri iptal ettiğinizi, pozitif frekansa geçmeyi seçtiğinizi söyleyin. Zihin tekrardan hoşlanır, fırsat buldukça bunu yapmaya çalışın.

-Bir başkasını dinlerken karşı tarafın enerjisini de farkında olmadan kendinize kopyalayabilirsiniz. Bu da sohbet sonrası sebepsiz yorgunluk ve düşük enerji yapar. Bu sebeple sohbet sonrası “Tüm negatiflerimi temizliyorum” diyerek avuç içlerinizi yıkamak negatif enerjiyi de sizden uzaklaştırır.

-Üzerinizde doğal taş taşımak pozitif enerjiye geçmenizi hızlandırır.

-Negatif enerjiye düştüğünüzde hemen uyumamak önemlidir. Negatif durumda uyumak uyku ve sonrası için mayalama işlemi yapar; bu sebeple negatif enerjiyi atmak için duş almak, spor yapmak, hissettiklerinizi yazmak, bir tütsü yakmak, turunçgiller kolonyası koklamak katkı olacaktır. Negatif enerji dağılmaya başladıktan sonra gözlerinizi kapatıp en olumlu anları düşünerek uykuya geçmek daha etkili olacaktır.

-Her gün en az 3 dakika hiçbir şey yapmadan durun. Hiçbir şey yapmayın, hiçbir şey düşünmeyin, sadece durun. Zihin koşturmadan, düşünmeden vücudunuz hiçbir şeyle uğraşmadan biraz İlk başta çok yadırgayacağınız bu deneyim sizin olaylara karşı “hadi zamana bırakalım” alışkanlığı geliştirmenize destek olacaktır.

-Olumlama yapmayı ihmal etmeyin ve kendinize hatırlatın. Her şey geçer, her zaman başka bir seçenek daha vardır. Hiçbir zaman çaresiz değilsinizdir. Hayat en zorlu sınavları yollarken yanında ona dayanma gücünü de yollar. İşte pozitifleşmek, yanında gelen hediyeleri de fark ettikçe çoğalır.

 

Yaşamınızın mucizelerle dolmasını dilerim.

Yazar Sevgi Keleş

Türkiye’nin haber yaşam platformu Milliyet Dijital yenilendi!

Uygulama ile devam et, gündemi kaçırma!

Şimdi DeğilHemen Keşfet
akıllı banner