Geri Dön

Koronavirüs kabus ve uyku bölünmelerini arttırdı!

Koronavirüsün tüm dünyada insanların uykusunu nasıl etkilediği araştırıldı. Araştırmada, uykuya dalma sıkıntıları, uykunun bölünmesi, kabus görme, uyanma sıkıntıları gibi sorunların arttığı ortaya çıktı.

Koronavirüs kabus ve uyku bölünmelerini arttırdı!

Arizona Eyalet Üniversitesi Edson Hemşirelik ve Sağlık İnovasyonu Koleji, yaşları 18 ile 80 arasında değişen ve yüzde 72'si kadın 991 katılımcıdan oluşan grup üzerinde uyku düzeni araştırması yaptı. Araştırma, 79 ülkede yaşayan insanlardan gelen yanıtlarla çevrimiçi gerçekleşti. Araştırma sonuçlarını değerlendiren Nöroloji Uzmanı Dr. Oğuzhan Onultan, "Koronavirüs pandemisinde ortaya çıkan uykusuzluk sorunları daha da belirginleşti. Buna koronasomnia da diyorlar. Araştırmada, uykuya dalma sıkıntıları, uykunun bölünmesi, kabus görme, uyanma sıkıntıları gibi sorunlar olduğu ortaya çıkmış. Bunların hepsinin bir sebebi var. Bu insanların yarısında uyku bozukluğu, uykuya dalma bozuklukları ve uyanma bozuklukları ortaya çıkmış. 3'te 2'sinden fazlasında da depresyon bulguları ortaya çıkmış" dedi.

Uykusuzluğun bir sebebi var 

Pandemi öncesine göre uykusuzluk sorunlarının ve depresyon bulgularının artmış olduğunu belirten Dr. Onultan, "Uyku sorunlarının hepsinin bir nedeni var. Evde kapalı kalma dönemleri, iş kaybı tedirginlikleri, eskisi kadar güneş almama, özellikle mavi ışık dediğimiz tablet, telefon ve bilgisayarla çok iç içe olmak ve bunların yatak odasında olup uyku hijyenini bozması sebep olarak gösterilebilir. Saat 9dan sonra bu tip kaynaklara maruz kaldığınız zaman melatonin denilen hormonun salınımında sıkıntı oluyor. Bu yüzden bunların hepsi uykusuzluk sorunları içerisinde bir sebep diyebiliriz" ifadelerini kullandı.

Kadın ve gençlerde daha çok görülüyor 

Uykuya dalma, uykunun bölünmesi, kabus görme gibi uyanma sıkıntılarının özellikle kadınlarda ve gençlerde daha sık görüldüğünü aktaran Dr. Onultan, "Kadınlarda ve gençlerde uyku problemlerinin daha fazla olmasının sebebi gençlerin duygu durumlarının kolay değişiyor olmasıyla bağdaştırılabilir. Kadınlarda da hormonel değişiklikler daha fazla olduğu için daha çok depresyona yatkınlık ortaya çıkması söz konusu diyebiliriz" ifadelerini kullandı.

Bu uyarılara dikkat 

Uyku düzeninin bozulmaması ve korunması için yapılacakları sıralayan Nöroloji Uzmanı Dr. Oğuzhan Onultan, sözlerini şöyle tamamladı:

Gündüzleri aktif olunması, yapılabiliyorsa günde en az 30 dakika spor yapılması, güneş ışığı alınması, mümkün olduğu kadar uyku hijyeni denilen yatak odasındaki mavi ışık kaynaklarının bulunmaması, televizyonun çok izlenmemesi, haberlerin çok takip edilmemesi gerekir.

 

Şiddetli Sevgi: Flört Şiddeti | Av. Cansen Erdoğan anlatıyor“Ailene benimle birlikte olduğunu söyleyeceğim! Abine aramızdakileri anlatacağım! Gönderdiğin fotoğrafları İnternet’te yayınlayacağım! Okulda kimseyle konuşmayacaksın! Arkadaşlarınla görüşmeni istemiyorum! Oraya gidemezsin! Bensiz hele bir git, görürsün sen dünya kaç bucakmış…” Bu sözler tanıdık geldi mi? Av. Cansen Erdoğan flört şiddeti kavramını, hangi davranışların flört şiddeti kapsamına girdiğini ve flört şiddetinin ceza hukukundaki yerini Pembenar izleyicileri için anlattı.
Astroloji
KOÇ
BOĞA
İKİZLER
YENGEÇ
ASLAN
BAŞAK
TERAZİ
AKREP
YAY
OĞLAK
SAKA (KOVA)
BALIK
Bugün

Özellikle öğle sonrasında, sizi daha çok meşgul edebilecek işler söz konusu olabilir. Gelecek yönünde daha aktif planlar, düşünceler içine girebilirsiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Özellikle öğle sonrasında size yeni bir bakış açısı ya da düşünce sağlayabilecek kişilerle karşılaşabilirsiniz. Yolculuklar da daha harekete geçirici olabilir.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Özellikle öğle sonrasında endişe ya da korku yaratan durumlara daha ciddi bakmaya başlayabilirsiniz. Ortaklı bir parasal işler söz konusu olabilir.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Özellikle öğle sonrasında eşinizle ya da sevgilinizle ilişkilerde daha hassas durumlar gündeme gelebilir. İlişkileriniz ile ilgili ciddi düşünceler geliştirebilirsiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Özellikle öğle sonrasında zaman alabilecek bir uğraş yüzünden daha pratik olmalısınız. Daha fazla hizmet ya da uğraş gündeme gelebilir.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Özellikle öğle sonrasında sevdiklerinizle ilgili konularda daha rahat olmaya bakın. Duygusal açıdan aşırı odaklı olduğunuz durumlar gündeme gelebilir. Israrcı olmamalısınız.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Özellikle öğle sonrasında özel hayatınızı, evinizi ya da ailevi konuları öne çıkarabilecek bir hareketlilik söz konusu olabilir. İlişkilerinizde daha samimi olmaya bakın.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Özellikle öğle sonrasında ziyaretler, görüşmeler ya da ciddi düşünceler içinde olabilirsiniz. Kardeşiniz ya da yakın çevrenizdeki koşullar sizi oldukça meşgul edebilir.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Özellikle öğle sonrasında para durumunuz ve birikimleriniz üzerinde daha çok düşünebilirsiniz. Bu konularda daha gerçekçi ve planlı olmak gerekebilir.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Özellikle öğle sonrasında şahsi konular, ailevi bir durum sizi duygusal açıdan daha çok meşgul ediyor olabilir. Harekete geçmekte zorlanmayacaksınız. Dalgalı koşullar var.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Özellikle öğle sonrasında kendi psikolojinize, sizi duygusal açıdan sınırlayan konulara daha duyarlı olabilirsiniz. Geçmişten kaynaklanan bir durum da sizi daha hassas kılıyor olabilir.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Özellikle öğle sonrasında, düşüncelerinizi daha iyi toparlamaya bakın. Yakın çevrenizdeki bir kişi ile daha yakından ilgilenebilirsiniz. Tasarım aşamasında da pek çok şey olabilir.Devamını Oku

Devamını Oku
Hafta Hafta Gebelik

Gebeliğinizin kaçıncı haftasındasınız?

Günün Yazıları

İlginizi Çekebilecek Diğer Haberler

Sıradaki Haber