Geri Dön

Sağlıklı Beslenme Nasıl Olur? Kişiye Göre Hazırlanan Sağlıklı Beslenme Listesi, Programı...

Çağın büyük problemleri arasında yer almakta olan sağlıksız yiyeceklerin kullanımı halen artıştadır. Sağlıklı beslenmek için sağlıklı yiyeceklerden oluşan diyetler yapılmalıdır. Kişinin kendi vücut boyutlarına göre sağlıklı beslenme listeleri hazırlanabilir. Sağlıklı yiyeceklerden oluşan listelere uyulması halinde sağlık yönünden etkili olacaktır. Sağlıklı beslenmek için nasıl bir yol izlenmelidir? İşte, tüm detaylar.

Sağlıklı Beslenme Nasıl Olur? Kişiye Göre Hazırlanan Sağlıklı Beslenme Listesi, Programı...

Sağlıklı beslenme, dengeli bir yiyecek listesine uyulmasını gerektirmektedir. Bu diyet listesi içinde dengeli olarak protein, karbonhidrat ve yağ tüketilmelidir.

Sağlıklı Beslenme Nasıl Olur?

Sağlıklı beslenmek için organik olmayan yiyecekleri, yemek listesinden çıkarmak gerekmektedir. Sağlıklı beslenmek için özellikle öğünlerin saatleri ve ara öğünler belirlenmelidir. Bu sayede vücut için gerekli olan enerji dengeli olarak alınacaktır.

Sağlıklı bir beslenme şeklini edinmek isteyen kişiler, kendine ait bir sağlıklı beslenme listesi oluşturabilir. Bu içerikler kiloya bağlı olarak oluşturulmalıdır. Özellikle günlük ne kadar kalori yakıldığı ya da spor yapılma durumları değiştirebilmektedir.

Gün içinde sağlıklı beslenme kurallarına uyulduğu taktirde vücutta yağ erimesi ve daha enerjik olma durumları gözlenebilir. Bu durumun oluşturulması için bazı yiyecekleri tüketmekten kaçınmak gerekir.

Organik olmayan şeker ürünleri tüketilmemelidir.

Un ve un ürünlerinin tüketimi sınırlandırılmalıdır.

Dengeli olarak protein ve karbonhidratın yanında sağlıklı yağlar kullanılmalıdır.

Bağımlılık oluşturan nikotin ve kafein türlerine sınırlandırma getirilmelidir.

Sağlıklı beslenmenin içinde olmaması ya da az olması gereken ürünler başlıca bu şekildedir. Sağlıklı bir beslenmenin içinde vitamin ve sebze ürünleri yer almalıdır. Bunun yanı sıra kahvaltı sırasında kaliteli yiyeceklerden enerji alınmalıdır.

Kişiye Göre Hazırlanan Sağlıklı Beslenme Listesi, Programı

Kişinin kendi boyutlarına ve kilosuna bağlı olarak günlük alınması gereken kalori miktarı bulunmaktadır. Aynı zamanda kişinin günlük yaşantısına ve metabolizmasına bağlı olarak kalori miktarı belirlenmelidir.

Kalori miktarının belirlenmesi ile birlikte bu belirlenen kalori miktarı protein, karbonhidrat ve yağ şeklinde ayrılmalıdır. Bu aşamada gün olarak öğünlere bölünerek kişisel bir sağlıklı beslenme programı oluşturulmaktadır.

Günlük olarak olabildiğince öğünlerin sayısı arttırılmalıdır. Bu öğünlerden 3 tanesi ana öğünler olmalıdır. Bunun yanında en az 2 tane ara öğün belirlenmelidir. Ara öğünlerin içinde enerji verecek ve metabolizma düzenleyecek ürünler tercih edilebilir.

3 ana öğünden olmak üzere toplamda 5 öğün belirlenmelidir.

Ana öğünlerde dengeli olarak beyaz et, kırmızı et gibi proteinler alınmalıdır.

Gün içinde öğünlerde sebzelere yer verilmelidir.

Ara öğünler sırasında tok tutacak ve enerji verecek ürünler tercih edilmelidir.

Diğer öğünlere nazaran akşam yemeği daha hafif olmalıdır.

Akşam yemeğinden sonra yiyecek yenilmemesine dikkat edilmelidir.

Sağlıklı Beslenmek İçin Nasıl Düzen Oluşturulur?

Sağlıklı bir beslenme düzeni oluşturmak için düzenli ve disiplinli saatler gerekmektedir. Bu aşamada uyku düzeni ve günlük olarak işleyişin nasıl olacağı önemlidir. Sağlıklı bir beslenme içinde kahvaltı öğünü en önemlisi olarak gösterilmektedir.

Sağlıklı bir beslenme düzeninde meyve ve sebze tüketimi haftaya yayılmalıdır. Kişinin kilosuna bağlı olarak alması gereken protein miktarı bulunmaktadır. Kilo başına 1 gram olmak üzere en az protein tüketilmelidir.

Kişisel Sağlıklı Beslenme Diyeti Nasıl Olmalı?

Kişinin kendine göre belirleyeceği sağlıklı beslenme programında sağlık problemleri ve yaşı da katılmalıdır. Bu durum içinde rahatsızlıklar ve yaşına bağlı olarak içeriklerde değişiklikler yapılabilir. Bu sayede kişi için en mükemmel beslenme şekli tayin edilmiş olmaktadır.

Kişinin özel durumuna göre, yani kilo alma isteği ya da verme isteğine bağlı olarak protein ve karbonhidrat dengesinde değişikliklere gidilebilir. Bu sayede kişinin vücudu ideal dengeye getirilmiş olacaktır. Kişinin ideal kilosu, boyuna bağlı olarak daha etkili olarak ölçülmektedir.

 

 

Eda İle Ne Konuştuk? - Sibil ÇetinkayaSempatik tavırları ve giyim tarzı ile birçok kişinin beğenisini kazanan Sibil Çetinkaya, Eda Özdemir'in bu haftaki konuğu oldu.
Astroloji
KOÇ
BOĞA
İKİZLER
YENGEÇ
ASLAN
BAŞAK
TERAZİ
AKREP
YAY
OĞLAK
SAKA (KOVA)
BALIK
Bugün

Özellikle öğleden sonra kendinizi meşgul edebileceğiniz yeni sorumluluklar gündeme gelebilir. Biraz daha planlı olmaya bakın.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Duygusal açıdan sizi bağlayan konular olsa da öğle sonrasında daha gerçekçi bir tutum içindesiniz. Yeni düşüncelere açık durun.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Bugün özellikle parasal konular, ya da sizi bir ölçüde bağlayan sorumluluklar üzerinde durabilirsiniz. Ancak gerçekçi olmak da gerekiyor.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Özellikle öğle sonrasında ailevi konulara, eşinizle ilgili koşullara dikkat etmeniz gerekiyor. Çok şanslı olmayabilirsiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Bugün zaman alabilecek bazı durumlar, kısıtlamalar gündeme gelebilir. Ancak hızlı hareket ederek çok iş de çıkarabileceksiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Bugün aşkta ve çocuklarla ilgili konularda kendinizi daha kısıtlanmış hissedebilirsiniz. Aşırı hırs yapmak yerine daha fazla akışta kalmayı deneyin.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Evde sizi daha sorumlu ve meşgul kılan koşullar var. Eve yönelik bir uğraş üzerinde daha çok şey yapabilirsiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Bugün alacağınız haberler daha ciddi düşünmenize neden olabilir. Yakınlarla ilgili sorumluluklar da gündeme gelebilir.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Yeni hevesler, istekler olsa da, düşüncelerinizi daha gerçekçi temeller üzerine koymalısınız. Maddi konular üzerinde düşünme gereği var.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Bugün Ay burcunuzda ilerlerken şahsi konular üzerinde daha fazla durabilirsiniz. Ailevi konular, hassasiyetler sizi daha dalgalı kılmakta.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Psikolojinizi ihmal etmemelisiniz. Kimi zaman yalnız kalmak daha iyi gelebilir. Geçmişten kaynaklanan durumlar üzerinde durabilirsiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Bugün gelecek yönünde düşünmek ve daha planlı, gerçekçi hareket etmek gerekiyor. Sorumluluklar yüzünden kendinizi kısıtlanmış hissedebilirsiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Hafta Hafta Gebelik

Gebeliğinizin kaçıncı haftasındasınız?

Günün Yazıları

İlginizi Çekebilecek Diğer Haberler

Sıradaki Haber

Türkiye’nin haber yaşam platformu Milliyet Dijital yenilendi!

Uygulama ile devam et, gündemi kaçırma!

Şimdi DeğilHemen Keşfet