Geri Dön

Strese karşı durmak sizin elinizde

Eğitmen Tuba Küçükaksu stresli geçen günlerde meditasyon ile dinginleşmenin mümkün olduğunu söylüyor. Tıp doktorlarının da önerdiği meditasyon özellikle bu tip dönemlerde kişinin ruhsal ve bedensel olarak dengede kalması için fayda sağlıyor.

Strese karşı durmak sizin elinizde

Meditasyon deyince aklınıza çok şey gelebilir. Basitçe zihni dinginleştirmek diyebiliriz. Uzak Doğu kültürlerinden günümüze gelen meditasyon, çok uzun zamandır özellikle pek çok farklı kültürde kabul görüyor. Modern tıbbın da salık verdiği meditasyon tam da bu zamanlarda için içsel denge sağlamak için kullanılabilir.


Bir süreden beri sosyal mesafeyi koruyarak yaşıyoruz bir süre daha böyle yaşayacağımız konusunda herkes hemfikir. Bu zamanda içe dönen toplumlar ve insanlar kendilerini yeniden keşfetmek için müthiş bir olanağa sahip.


Bilindiği üzere son yıllarda meditasyon ve yoga gibi beden egzersizlerinin bağışıklık sistemini güçlendirdiği ortaya çıktı. Ayrıca araştırmalara göre stres ve buna bağlı oluşan depresyon da yine meditasyon ile hafifletilebiliyor.


İşte bu tüm sağaltıcı etkileri göz önüne alındığında meditasyon yapmak önem taşıyor. En azından daha önce hiç meditasyon yapmadıysanız şu günleri bir fırsat bilip meditasyonu deneyebilirsiniz.

Strese karşı durmak sizin elinizde


Peki, size minik bir deneme için alıştırma önermeme ne dersiniz?

Düşünceleriniz sizi rahat bırakmıyor ve düşünmekten yorgun düşmüş olabilirsiniz. Böyle bir anda kendinizi rahat hissedeceğiniz bir ortamda rahatça oturun. Cep telefonunuzu sessize alarak sizi meşgul etmeyecek bir yerde omurga dik biçimde bağdaş kurun, sandalyede de oturabilirsiniz ya da bu sizin için daha iyiyse sırt üstü uzanın. Gözlerinizi kapatıp sadece yavaş ve uzun nefesler alıp verin.

Nefesi alırken karnınızın oksijenle dolmasına izin verin sonra da aldığınız nefesi ağzınızdan verin. Bunu yaparken yavaş olmaya özen gösterin. Bedeniniz biraz rahatladıktan sonra nefesi burundan alıp burundan vermeye devam edin. Aslında kendinizi rahat bıraktığınızda nefes size nasıl olacağını gösterecektir. Nefesinizi takip edin aklınıza gelen düşüncelerin gelip gitmesine izin verin sadece nefesinize yoğunlaşın. Hazır hissettiğinizde ofiste yazıcıda belge tarar gibi tüm duyularınızı kullanarak ayak parmak uçlarınızdan başlayarak başınızdan başlayarak bedeninizi yavaşça aşağıdan yukarıya doğru tarayın.

Tarama esnasında bedeninizde ağrıyan bölgeler fark ederseniz nefesinizin o bölgeye gittiğini hayal edin. Vücudunuzdaki varsa rahatsızlıkları tespit edin ve her nefesinizi sırayla bu bölgeye gönderdiğinizi hayal edin. Bir süre sonra rahatlayacaksınız. Dilediğiniz kadar yapın. Bitirmek istediğinizde ani ve hızlı hareketler yapmadan yavaşça kalkın ve bir bardak su için. Çıkarken yavaş olmaya özen gösterin. Hızla kalkıp hayata kaldığınız yerden devam etmek yerine yavaşça devam etmeye özen gösterin.
Şu anda duygularımız daha yoğun.

Özellikle hastalık ve korku duyguları hepimizi yoruyor. İşte meditasyon uygulamaları sizi yavaşlatıp bu duyguları dinginleştirmenize yardımcı olacaktır. Meditasyon esnasında farklı duygular hissedebilirsiniz her defasında çok mutlu olmaya odaklanmayın. Nasıl hissettiğiniz konusunda aklınızı ve bedeninizi rahat bırakın. Günde ilk etapta 10 dakika bir meditasyon yapmanız ideal olacaktır. Ama ilk başladığınızda bu süre size uzun geliyorsa 3 dakika da yapabilirsiniz. Alacağınız sonuç size devam etmeniz konusunda gerekli hissi verecektir emin olun. Yapmak istemiyorsanız da kendinizi zorlamayın başka bir zaman diliminde tekrar deneyip hislerinize bakın. Meditasyon mücadele edilecek bir eylem değildir ve yanlış ya da doğru diye bir şey yoktur.

Başlangıçta düzenli olarak meditasyon yapmanız ve bunu rutine dönüştürmeniz size yardımcı olacaktır. Evinizin çok kullanmadığınız bir yerini seçmeniz ve mümkünse günün aynı saatinde yaparak düzenli bir rutin hale getirmeniz alışmanızı kolaylaştıracaktır. Aynı zamanda ve yerde yapmanız meditasyonunuzu daha konforlu hale getirebilir. Ve her seansta süreyi biraz daha uzatabilirsiniz.
Meditasyonu tek başınıza yapabileceğiniz gibi online olarak gruplarla da yapabilirsiniz. Bu konuda pek çok kurum ya da kişi online meditasyon seansları yapıyor. Ayrıca telefonunuzdan da uygulama indirip meditasyon yapmanız mümkün.
Budist meditasyonlarında zihne ve bedene sevgi göndermek gelenektir. Başlangıçta bir niyette bulunmak her zaman işe yarar. Meditasyonların çok farklı teknikleri mevcut bunları araştırarak bulabilir ve size en uygun olanını deneyimleyebilirsiniz. Yine meditasyon eğitimi almak isterseniz de pek çok seçenek var.

Hayatınıza, bedeninize, kalbinize ve zihninize dair pek çok şeyi meditasyon ile bulmanız olası.
Gerçek şifacı sessiz bir zihindir.
Denemeye değer!

Eda İle Ne Konuştuk? - Sibil ÇetinkayaSempatik tavırları ve giyim tarzı ile birçok kişinin beğenisini kazanan Sibil Çetinkaya, Eda Özdemir'in bu haftaki konuğu oldu.
Astroloji
KOÇ
BOĞA
İKİZLER
YENGEÇ
ASLAN
BAŞAK
TERAZİ
AKREP
YAY
OĞLAK
SAKA (KOVA)
BALIK
Bugün

Eşinizle ilgili konular gündeminizi oluşturabilir. Sabah saatlerinde olaylara karşı daha iyimser tavır sergileyebilirsiniz. Gün boyu enerjilerin akıcı olması sizin dengede kalmanızı sağlayacak. İkili ilişkilerde bazen küçük tartışmalar yaşanabilir. Ruhsal ve bedensel uyumunuz sayesinde bu durumların üstesinden kolayca gelebilirsiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Bugün çalışma hayatınızdaki olaylar gündeminizi etkileyebilir. Sabah erken saatlerinde kendinizi güven içinde hissedebilirsiniz.  İşlerinizle ilgili riskler almak isteyeceğiniz zamanlar var. Akademik konularla ilgilenmeniz gerekebilir. Çalışma ortamınızda yaşayacağınız gerginliklere karşı dikkatli olmalısınız. Beslenmenize de özen göstermelisiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Gündeminizi aşk, yaratıcılık, heyecan duyduğunuz konular oluşturuyor. Kendinizi ifade etmek isteyeceğiniz, yaratıcılığınızı kullanacağınız uğraşlara yönelebilirsiniz. Harcamalarınızı abartmamaya özen göstermelisiniz. Şans oyunlarında kısmetiniz açık olabilir. Gün içinde eksik iletişimden doğan küçük tartışmalardan sakınmalısınız.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Ev hayatınızla ilgili konular ön planda olabilir. Dengeli enerjiler içinde olacağınız bir gündesiniz. Babanızla ilgili konularla ilgileneceğiniz zamanlar olabilir. Evinizle ilgili ufak tefek işlerinizi halletmek isteyebilirsiniz. İştahınızı kontrol etmekte zorlanabilirsiniz. Çıkmak istediğiniz seyahat planlarınız gündeme gelebilir.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Bugün hareketli bir gün geçirebilirsiniz. Yakın çevrenizdeki olaylar gündeminizi etkileyebilir. Genel olarak iyimser bir ruh hali içinde olabilirsiniz. Öğrenmeye açıksınız. Yanlış anlaşılmalardan doğan bazı gerilimler yaşanabilir. Sakinliğinizi korumanızda fayda var. Ticari konularla ilgili yapacağınız yazışmalara özen göstermelisiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Maddi konularla ilgili dalgalanmalar gündeminizi etkileyebilir. Harcamalarınızı gözden geçirmek isteyebilir. Yeni bir bütçe planlamasına gidebilirsiniz. İşlerinizde başarılı sonuçlar elde edeceğiniz zamanlar var. Şanslı bir gününüzdesiniz. İş hayatınızda başkalarından alacağınız destekle gün içinde daha rahat ilerleyebileceksiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Kişisel açıdan önem verdiğiniz konularla ilgilenmek isteyebilirsiniz. Enerjisi yüksek bir gündesiniz. Yeni başlangıçlar yapmak isteyeceğiniz zamanlar olabilir. Fikirlerinizi paylaşmak isterken, karşınızdakinin düşüncelerine de önem vermeniz faydalı olacaktır. Yanlış anlaşılmalardan kaynaklanan tartışmalardan sakının. Risk alıp, yeni hedefler koyma isteği içinde olabilirsiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Hayatınızda fark etmediğiniz konular, bir anda gündeminizi etkileyebilir. Olayları kabullendiğiniz sürece iç uyumunuzu koruyabileceksiniz. Yaşanacak küçük sürtüşmeler üzerinde fazla takılmamanızı öneririz. Gün içinde akıcı enerjiler var. Yaşayacağınız olaylarda bütünü görmek size kolaylık sağlayacaktır.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Sosyal konularınızla ilgilenmek isteyeceğiniz bir gündesiniz. Arkadaşlarınızla zaman geçirmek size iyi gelecektir. Birlikte yolculuk planlara yapabilirsiniz. Dernek işlerinize ayıracağınız zamanlar var. İşten gelecek destekler olabilir. İkili ilişkilerde sakin olmakta fayda var, huzursuzluklar yaşanabilir. Risk almaktan çekinmeyeceğiniz bir gündesiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

İş hayatınızla ilgili konular gündeminizi oluşturabilir. Sabah saatlerinde kendinizi daha güvende ve huzurlu hissedebilirsiniz. Gün boyu dengeli enerjiler söz konusu. Çalışma hayatınızda başkalarından destek alabileceğiniz zamanlar var. İletişim içinde olduğunuz kişilerle anlaşmazlıklar olabilir, sakin kalmakta sizin için iyi olacaktır.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Bugün yeni ufuklara açılmak arzusu içinde olabilirsiniz. Yeni şeyler öğrenmek, kendinizi geliştirmek isteyeceğiniz, keyifli bir gündesiniz. Uluslararası konularla ilgileneceğiniz zamanlar var. Düşüncelerinizi etrafınızdaki insanlarla paylaşmak için istekli olabilirsiniz. İkili ilişkilerde öngörülü olmak, çıkacak tartışmaları önleyebilir.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Duygusal yönden bağlayıcı koşullarla ilgilenmeniz gereken bir gün yaşayabilirsiniz. Kriz yaratan durumlarda sakinliğinizi korumanızda fayda var. İlişkilerde çıkacak huzursuzluklar gündeminizi etkilemesine izin vermeyin. Genel anlamda akıcı enerjiler var. Parasal konularınızla veya banka işlerinizle ilgilenirken özen göstermelisiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Hafta Hafta Gebelik

Gebeliğinizin kaçıncı haftasındasınız?

Günün Yazıları

İlginizi Çekebilecek Diğer Haberler

Sıradaki Haber