Geri Dön

Strese karşı durmak sizin elinizde

Eğitmen Tuba Küçükaksu stresli geçen günlerde meditasyon ile dinginleşmenin mümkün olduğunu söylüyor. Tıp doktorlarının da önerdiği meditasyon özellikle bu tip dönemlerde kişinin ruhsal ve bedensel olarak dengede kalması için fayda sağlıyor.

Strese karşı durmak sizin elinizde

Meditasyon deyince aklınıza çok şey gelebilir. Basitçe zihni dinginleştirmek diyebiliriz. Uzak Doğu kültürlerinden günümüze gelen meditasyon, çok uzun zamandır özellikle pek çok farklı kültürde kabul görüyor. Modern tıbbın da salık verdiği meditasyon tam da bu zamanlarda için içsel denge sağlamak için kullanılabilir.


Bir süreden beri sosyal mesafeyi koruyarak yaşıyoruz bir süre daha böyle yaşayacağımız konusunda herkes hemfikir. Bu zamanda içe dönen toplumlar ve insanlar kendilerini yeniden keşfetmek için müthiş bir olanağa sahip.


Bilindiği üzere son yıllarda meditasyon ve yoga gibi beden egzersizlerinin bağışıklık sistemini güçlendirdiği ortaya çıktı. Ayrıca araştırmalara göre stres ve buna bağlı oluşan depresyon da yine meditasyon ile hafifletilebiliyor.


İşte bu tüm sağaltıcı etkileri göz önüne alındığında meditasyon yapmak önem taşıyor. En azından daha önce hiç meditasyon yapmadıysanız şu günleri bir fırsat bilip meditasyonu deneyebilirsiniz.

Strese karşı durmak sizin elinizde


Peki, size minik bir deneme için alıştırma önermeme ne dersiniz?

Düşünceleriniz sizi rahat bırakmıyor ve düşünmekten yorgun düşmüş olabilirsiniz. Böyle bir anda kendinizi rahat hissedeceğiniz bir ortamda rahatça oturun. Cep telefonunuzu sessize alarak sizi meşgul etmeyecek bir yerde omurga dik biçimde bağdaş kurun, sandalyede de oturabilirsiniz ya da bu sizin için daha iyiyse sırt üstü uzanın. Gözlerinizi kapatıp sadece yavaş ve uzun nefesler alıp verin.

Nefesi alırken karnınızın oksijenle dolmasına izin verin sonra da aldığınız nefesi ağzınızdan verin. Bunu yaparken yavaş olmaya özen gösterin. Bedeniniz biraz rahatladıktan sonra nefesi burundan alıp burundan vermeye devam edin. Aslında kendinizi rahat bıraktığınızda nefes size nasıl olacağını gösterecektir. Nefesinizi takip edin aklınıza gelen düşüncelerin gelip gitmesine izin verin sadece nefesinize yoğunlaşın. Hazır hissettiğinizde ofiste yazıcıda belge tarar gibi tüm duyularınızı kullanarak ayak parmak uçlarınızdan başlayarak başınızdan başlayarak bedeninizi yavaşça aşağıdan yukarıya doğru tarayın.

Tarama esnasında bedeninizde ağrıyan bölgeler fark ederseniz nefesinizin o bölgeye gittiğini hayal edin. Vücudunuzdaki varsa rahatsızlıkları tespit edin ve her nefesinizi sırayla bu bölgeye gönderdiğinizi hayal edin. Bir süre sonra rahatlayacaksınız. Dilediğiniz kadar yapın. Bitirmek istediğinizde ani ve hızlı hareketler yapmadan yavaşça kalkın ve bir bardak su için. Çıkarken yavaş olmaya özen gösterin. Hızla kalkıp hayata kaldığınız yerden devam etmek yerine yavaşça devam etmeye özen gösterin.
Şu anda duygularımız daha yoğun.

Özellikle hastalık ve korku duyguları hepimizi yoruyor. İşte meditasyon uygulamaları sizi yavaşlatıp bu duyguları dinginleştirmenize yardımcı olacaktır. Meditasyon esnasında farklı duygular hissedebilirsiniz her defasında çok mutlu olmaya odaklanmayın. Nasıl hissettiğiniz konusunda aklınızı ve bedeninizi rahat bırakın. Günde ilk etapta 10 dakika bir meditasyon yapmanız ideal olacaktır. Ama ilk başladığınızda bu süre size uzun geliyorsa 3 dakika da yapabilirsiniz. Alacağınız sonuç size devam etmeniz konusunda gerekli hissi verecektir emin olun. Yapmak istemiyorsanız da kendinizi zorlamayın başka bir zaman diliminde tekrar deneyip hislerinize bakın. Meditasyon mücadele edilecek bir eylem değildir ve yanlış ya da doğru diye bir şey yoktur.

Başlangıçta düzenli olarak meditasyon yapmanız ve bunu rutine dönüştürmeniz size yardımcı olacaktır. Evinizin çok kullanmadığınız bir yerini seçmeniz ve mümkünse günün aynı saatinde yaparak düzenli bir rutin hale getirmeniz alışmanızı kolaylaştıracaktır. Aynı zamanda ve yerde yapmanız meditasyonunuzu daha konforlu hale getirebilir. Ve her seansta süreyi biraz daha uzatabilirsiniz.
Meditasyonu tek başınıza yapabileceğiniz gibi online olarak gruplarla da yapabilirsiniz. Bu konuda pek çok kurum ya da kişi online meditasyon seansları yapıyor. Ayrıca telefonunuzdan da uygulama indirip meditasyon yapmanız mümkün.
Budist meditasyonlarında zihne ve bedene sevgi göndermek gelenektir. Başlangıçta bir niyette bulunmak her zaman işe yarar. Meditasyonların çok farklı teknikleri mevcut bunları araştırarak bulabilir ve size en uygun olanını deneyimleyebilirsiniz. Yine meditasyon eğitimi almak isterseniz de pek çok seçenek var.

Hayatınıza, bedeninize, kalbinize ve zihninize dair pek çok şeyi meditasyon ile bulmanız olası.
Gerçek şifacı sessiz bir zihindir.
Denemeye değer!

Şiddetli Sevgi: Flört Şiddeti | Av. Cansen Erdoğan anlatıyor“Ailene benimle birlikte olduğunu söyleyeceğim! Abine aramızdakileri anlatacağım! Gönderdiğin fotoğrafları İnternet’te yayınlayacağım! Okulda kimseyle konuşmayacaksın! Arkadaşlarınla görüşmeni istemiyorum! Oraya gidemezsin! Bensiz hele bir git, görürsün sen dünya kaç bucakmış…” Bu sözler tanıdık geldi mi? Av. Cansen Erdoğan flört şiddeti kavramını, hangi davranışların flört şiddeti kapsamına girdiğini ve flört şiddetinin ceza hukukundaki yerini Pembenar izleyicileri için anlattı.
Astroloji
KOÇ
BOĞA
İKİZLER
YENGEÇ
ASLAN
BAŞAK
TERAZİ
AKREP
YAY
OĞLAK
SAKA (KOVA)
BALIK
Bugün

Gün içinde ortaklı konular gündeminizi meşgul edebilir. Korktuğunuz konulara karşı daha fazla tepki gösterebilirsiniz. Gün içinde ani değişikler olabilir. Gizli kalmış konularla ilgilenmek durumunda kalabilirsiniz. Sorumlu olduğunuz konularda daha istikrarlı davranabilirsiniz. Ciddi kararlar alacağınız zamanlar olabilir.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Gün içinde uğraştıran konulara karşı dikkatli olmanız gereken zamanlardasınız. Plan programlarınızda değişiklik yapmak zorunda kalabilirsiniz. İlişkide olduğunuz kişilerle gizli koşullar söz konusu olabilir. Sorumlu olduğunuz konu veya kişiler üstünde etkin olmaya çalışabilirsiniz. Biraz akışa bırakmayı denemelisiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Gün içinde çalışma hayatınızda sorumlu olduğunuz konulara hız kazandırmak isteyebilirsiniz. İş arkadaşlarınızla birlikte başarılı bir olaya adım atabilirsiniz. Bugün ciddi kararlar alacağınız zamanlar olabilir. Uğraştığınız işlere yön vermek için çaba göstereceksiniz. Sizi yoran konulara karşı dikkatli olmalısınız. Sağlınıza özen gösterin.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Gün içinde kendinizi ikili ilişkilerinizde güçsüz hissedebilirsiniz. Yaşayacağınız değişim ve dönüşümler sizi etkileyecektir. Bazı konularda kararlı olmak ve istikrarlı davranmak isteyebilirsiniz. Gizli kalan konular içinde yön bulmakta zorlanabilirsiniz. Keyif aldığınız şeylere zaman ayırarak biraz kafanızı dağıtmak iyi gelebilir.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Gün içinde ailevi konulara daha fazla zaman harcayabilirsiniz. Emlak konusu gündeme gelebilir. Bazı konularda değişiklik yapmak ve karar almak isteyebilirsiniz. Sorumlu olduğunuz konulara da zaman ayırmalısınız. İşlerinizde gizli kalan koşullarla ilgilenebilirsiniz. Engelleri açmak için çaba göstereceğiniz zamanlardasınız.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Bugün yakın çevrenizdeki değişiklikler gündeminizi etkileyebilir. Hareketli zamanlar içindesiniz. Kardeşlerinizle ilgili konular önem kazanabilir. Gün içinde eğitimler düzenleyebilirsiniz. Zihinsel konularda değişiklikler yapmak isteyebilirsiniz. Sorumlu olduğunuz konularda önemli kararlar alabileceğiniz bir gündesiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Gün içinde kendinize zaman ayırmak için işlerinizi kolayca toparlamak isteyebilirsiniz. Parasal birikimlerinizle ilgili yeni fikirler yaratabilirsiniz. Yetenekli olduğunuz konularda hâkimiyet kurmak isteyebilirsiniz. Gün içinde gizli kalmış konular sizi rahatsız edebilir. Bunlarla başa çıkmak için dönüşüm gerçekleştirmek zorunda kalabilirsiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Bugün kişisel açıdan önem verdiğiniz konularla ilgilenmek isteyebilirsiniz. Kişisel hassasiyetiniz fazla olan olaylarda dönüşüm yaşayacağınız zamanlar olabilir. Sorumlu olduğunuz konularda daha ileri gitmek isteyebilirsiniz.  İstikrarlı bir başarı için işlerinizin yönlerini netleştirmek isteyeceksiniz. Sağlığınıza özen göstermeyi unutmayın.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Bugün bilemediğiniz konular gündeminizi meşgul edebilir. Gizli kalan olaylardan dolayı canınız sıkılabilir. Kontrolünüzü kaybetmeyin. Sabırlı olmanızda fayda var. Kendi iç dünyanızla ilgili konularla ilgilenebilirsiniz. Sorumlu olduğunuz işlerde daha fazla baskı hissedebilirsiniz. Mücadele içinde olacağınız zamanlar var.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Bugün gündeminizi gelecek beklentileriniz oluşturabilir. Yaptığınız planlarda değişiklikler meydana gelebilir. Bu durum keyfinizi kaçırabilir. Kişisel olaraktan kendinizi dönüşüm içinde hissedebilirsiniz. Sorumlu olduğunu konularda mücadele içinde olabilirsiniz. İş hayatınızda alacağınız destekler sizi rahatlatacaktır.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

İş hayatınızdaki gelişmeler gündeminizi etkileyebilir. İş arkadaşlarınızla ilgili konularda etkin olabilirsiniz. Gün içinde ön planda olmak isteyebilirsiniz. Bir olayı sonuca bağlayabilirsiniz. Bir işi geliştirmek için sorumluluk almak isteyebilirsiniz. Devletle ilgili konular ortaya gelebilir. İstikrarlı bir başarı için çaba göstermeniz gerekecektir.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Bugün yeni konular öğrenmek için uygun bir gündesiniz. Uğraştığınız işler hakkında daha fazla bilgi edineceksiniz.  Yolculuklar planlamak için uygun bir gün. Kendi sınırlarınızı aşmak isteyebilirsiniz. Sorumlu olduğunuz konuları daha fazla ileriye götürmek için mücadele verebilirsiniz. Uluslararası konular gündeme gelebilir.Devamını Oku

Devamını Oku
Hafta Hafta Gebelik

Gebeliğinizin kaçıncı haftasındasınız?

Günün Yazıları

İlginizi Çekebilecek Diğer Haberler

Sıradaki Haber