Çöl sıcaklarında beslenme nasıl olmalı?

Sıcak havalarda yeterli su tüketimi ve beslenme oldukça önemli hale gelmektedir. Hava sıcaklığı ve nem ile terleyen vücutta su ve mineral kaybı meydana gelmektedir. Bu kayıplar tansiyonda dengesizlik, halsizlik, yorgunluk ve baş ağrısı problemlerine neden olabilir.

1. Yeterli su tüketin.

Günlük vücut ağırlığınız başına (kg) 30-35 mL su içmeniz önemli. Yani 60 kg bir bireyin 1800- 2100 mL su ihtiyacı bulunmakta... Bir su bardağı 200 mL olduğundan günlük 9-11 bardak arası bir su tüketimine denk gelmekte. Sizler de kendi değerlerinize göre bireysel su ihtiyacınızı hesaplayabilirsiniz. Özellikle yaşlı bireyler ve çocuklar için su hayati önem taşır.

2. Aşırı yağlı yiyeceklerden uzak durun.

Krema, mayonez, sakatatlar, ısıl işlem görmüş et ürünleri (salam, sosis vb) yaz aylarında yenilmemesi gerekenlerden. Çünkü hem bozulması kolaydır hem de yüksek yağ içeriği nedeniyle sindirim sistemi problemlerine yol açabilir.

Kızartma yerine fırınlama yöntemiyle besinleri pişirme bu mevsime daha uygun ve sağlıklı bir alternatiftir. Et grubunda az yağlı ya da yağsız tercihler kıymetli.

3. Sebze ve meyve tüketiminiz günlük 5-7 porsiyon olmalı.

Sebzeler ve meyveler günlük beslenmede su dışındaki önemli sıvı kaynaklarıdır... Hem günlük yeterli su ve mineral alımını destekler hem de içeriğindeki posa ile kabızlıktan korur.

4. Yazın favori tercihleri: ayran, yoğurt, cacık ve soğuk yoğurt çorbaları olsun.

Hem kaliteli protein, hem sıvı hem de mineral desteği sağlar.

Sağlıklı günler dilerim,

Uzman Diyetisyen Sevde Kahraman

E-Mail: sevde.kh@gmail.com

Instagram: http://www.instagram.com/dytsevdekahraman/

Facebook: http://www.facebook.com/diyetisyensevdekahraman/