Geri Dön

Bel Ağrısına Ne İyi Gelir, Nasıl Geçer? Şiddetli Bel Ağrısı Neden Olur?

Bel ağrısı günümüzde sıklıkla karşılaşılan bir sağlık problemidir. Kişilerin sosyal ve iş hayatını olumsuz derecede etkileyen şiddetli bel ağrısı bazı sağlık problemlerinin habercisi olabilir. Hamilelerde de görülebilir. Zorlama, sürekli masa başında oturanlarda duruş bozukluğu ve bel zorlanması sonucu kişilerin bel kaslarına, eklemlerine ve bağlarına hasar veren bir ağrı çeşididir. Evde yapılabilecek basit egzersizler ile ağrıyı azaltmak mümkün olabilir. Bel ağrısına ne iyi gelir, nasıl geçer? diyorsanız şiddetli bel ağrısı neden olur? İçeriğimizden detaylara ulaşabilirsiniz.

Bel Ağrısına Ne İyi Gelir, Nasıl Geçer? Şiddetli Bel Ağrısı Neden Olur?

Baş ağrısından sonra dünya genelinde ikinci olarak karşımıza çıkan bel ağrısı zorlama,  duruş bozukluğu ve bel zorlanması sonucu kişilerin bel kaslarına, eklemlerine ve bağlarına hasar veren bir ağrı çeşididir. Hamilelerde de sıkça görülen bel ağrıları kişilerin yaşam kalitesini olumsuz yönde etkileyebilir. Evde yapılabilecek bazı egzersizler ile ağrıyı azalmak mümkün olabilir.  

Tıp dilinde kullanılan lumbago yani bel ağrısı, bel bölgesinde beliren türlü ağrıları ve sancıları tanımlamaktadır. Günümüzde pek çok kişinin iş gücü kaybına sebep olan lumbago, genel kitlenin %80 kadarını etkileyen sağlık sorunudur. Bu ağrılar aniden ortaya çıkabileceği gibi zaman içerisinde donuk ve hafif şekilde de ortaya çıkabilir.

Bel bölgesi vücudumuzun en önemli bölgesidir. Yapısal destek, belirli vücut dokularının koruması ve hareket kabiliyetinin neredeyse tamamı bel bölgesinin işlevlerindendir. Bel ağrısının nedeni ise bu bölgede yer alan omurlar arasında bulunan disklerden, omurga kemiklerinden, omurilikten, omurganın etrafındaki bağlardan ve sinirlerden kaynaklanıyor olabilir.

Bel Ağrısı Neden Olur?

Bel ağrısının sebeplerine baktığımızda en yaygın görülen bilgisayar başında yanlış oturmak, gereğinden fazla oturmak ve böylece bel bölgesindeki sinirlerin tahriş olmasıdır. Diğer yandan beli zorlamak, kemik ve eklem rahatsızlıkları, omurilik kaynaklı sorunlarda bu ağrıların baş göstermesinde büyük rol oynar.

Belin Zorlanması: Bel zorlandığında bu bölgedeki bağlar, tendonlar ya da kaslar gerilir. Bu gerilme nedeniyle mikroskobik yırtılmalar söz konusu olur. Beli zorlamak, ağır kaldırmak ağrıların en büyük nedenlerinden biridir.

Sinirlerin Tahriş Olması: Omurgadan çıkan sinirler, mekanik basınç nedeniyle tahriş olabilirler. Bu tip durumlarda belde disk kayması, zona enfeksiyonlarına bağlı olarak sinirlerde meydana gelen iltihaplanmalar ve kemik problemleri görülebilir. Bunlarda bel ağrısının oluşmasına sebebiyet verir.

Lomber Radikülopati: Bel bölgesinde omur aralarındaki disklerin kayması ya da zarar görmesi sonucunda meydana gelen bir sinir tahrişidir. Diskin zarar görmesi; disklerin dış halkalarında aşınmaya, travmatik yaralanmalara, yıpranmaya ve tamamından da kaynaklanabilir.

Kemiklerin Baskısı: Bel bölgesindeki omurların genişlemesi ya da yer değiştirmesi sonucunda, bitişik omurilik ve sinirler için boşluğu sınırlandırır. Böylece kemikler baskı yapar ve bel ağrıları görülür.

Kemik ve Eklemler: Doğumdan kaynaklanan kusurlar, zaman içerisinde aşınma, yıpranma ve yaralanmalar, eklemlerde meydana gelen iltihaplanmalar bel ağrısına neden olmaktadır.

Artrit: Belde ve kalçada yer alan eklemleri etkileyen iltihaplanmanın artrit tipidir. Reiter hastalığı olarak bilinen reaktif artrit bel ağrısına sebebiyet vermektedir.

Bel Ağrılarını Engellemek İçin Neler Yapılmalıdır?

Masa başı çalışanların devamlı olarak yaşadığı bu sağlık sorununu engellemek için, masada dik oturmaları gerekmektedir. Masaya doğru eğilmemeli ve saat başında biraz ayakta durup gezinmelidir. Ayrıca sırtını dik tutmalı ve içe doğru hafif kırılmalıdır. Omuzlar her zaman aynı hizada kalmalı ve kollar masaya düz bir şekilde temas etmelidir.

Stres ise bel ağrısının en büyük nedenlerinden biridir. Kendinizi stresli hissettiğinizde her şeyi bırakıp biraz rahatlamaya çalışmak gerekir. Aynı zamanda gevşeme hareketleri yapılabilir ve bol miktarda su içilmesi gerekmektedir.

Uzun süre aynı pozisyonda ya da aynı şekilde durmayın. En fazla 40 dakikadan sonra 5'er dakikalık yürüyüşler yapmak gerekmektedir. Ani kalkışlarda ise kalp krizi ve felç geçirme gibi büyük sorunlarla karşılaşmak mümkündür.

Çanta kullanımlarında ise ağır yüklerden kaçınmak gerekir. Çantaya sadece ihtiyaç duyulan şeyler konulmalı ve tek taraflı taşınmamalıdır. Sırt çantaları kullanmak her zaman daha sağlıklıdır. Ayrıca sırt çantasını her zaman arkadan değil pek çok kez önden takmayı denemek gerekmektedir.

Gün içerisinde en az bir kez bel, sırt, kol ve bacak egzersizleri yapılmalıdır.

Ağırlık kaldırmaktan genel olarak kaçınılmalıdır. Eğer zorunlu ise kol ve bel ağırlığını kullanmak yerine vücuttan destek alınmalı ve hareket edilmelidir.

Bel Ağrısına Ne İyi Gelir?

Bel ağrıları çağımızın en büyük problemlerinden biri haline geldi. Bireyin başta kişisel yaşamı olmak üzere işini, eğitimini de büyük ölçüde engellemektedir. Bel ağrısını hafifletmek için yapılabilecek pek çok uygulama vardır.

Egzersiz: Pek çok kişi egzersiz yapmayı ertelemektedir. Fakat egzersizler olmadan vücudumuz zindeliğini koruyamaz. Bel ağrısı çekenler ayağa kalkarken ya da hareket ederken zorlanabilir. Tüm bunları engellemek için kısa yürüyüşler, yüzme ve yoga gibi spor aktiviteleri yapılmalıdır. Egzersizler gergin kasların gevşemesine, eklem ağrılarının azalmasına ve bel ağrısını hafifletmede büyük rol oynar

Sıcak ve Soğuk Kompres: Bel ağrısından kurtulmanın en etkili yollarından biri de sıcak ve soğuk kompres uygulamalarıdır. Belin zorlanması gibi durumlarda bölgeye buz tatbiki yapmak yararlı olacaktır. Havlu içerisine buz torbası koyup, sararak ağrıyan bölgeye uygulanmalıdır. 15 dakika kadar sonra sıcak su torbası yine bir havluya sarılarak bölgeye uygulanabilir.

Germe Hareketleri: Çok çeşitli germe hareketleri sayesinde de bel ağrılarını hafifletmek mümkündür. Bu hareketler 30 saniye kadar süreyle yapılmalıdır.

Ayak parmaklarına dokunma,

Kobra duruşu (Yukarı bakan köpek)

Çocuk duruşu,

Özellikle yoga da yapılan aşağı bakan köpek duruşu da bel ağrılarına iyi gelecektir.

Ergonomi: Çalışma alanları konforu sağlamak amacıyla ergonomik şekilde tasarlanmalıdır. Bilgisayar başında ekranı görmek ya da fareyi hareket ettirmek için öne doğru eğilmemeli ve kambur durulmamalıdır. Her zaman beli desteleyen bir sandalye ya da yastık kullanılmalıdır.

 Bel Ağrısı Nasıl Geçer?

Bel ağrısından kurtulmak için yardım almak isteniyorsa, bazı tıbbi yöntemlere başvurmak gerekmektedir. Bunlar;

- Fizik tedavi,
- Akapunktur,
- Spinal manipülasyon,
- Masaj,
- Yoga ve Tai Chi,
- PRP enjeksiyonları,
- Proloterapi enjeksiyonları gibi tıbbi yöntemler bel ağrılarının neredeyse tamamen ortadan kaybolmasını sağlamaktadır.

Bel Ağrısı Egzersizleri

Bel ağrısı için egzersiz yapmak ağrıyı azaltmanın en sağlıklı yollarından biri.  Uzman kontrolünde rutin şekilde yapılan bel ağrısı egzersizleri bel ağrılarını hafifletip, yeni ağrıların oluşmasını engeller. Bel ağrısı için egzersizler konusundaki videomuzda nasıl egzersiz yapmanız gerektiğini öğrenebilirsiniz.

Bel Ağrısına Ne İyi Gelir, Nasıl Geçer Şiddetli Bel Ağrısı Neden Olur

Bel Ağrısı İçin Egzersiz Programı

Bel ağrısı egzersizleri yaparak, bel ağrılarınızı hafifletebilirsiniz.

- Normal pozisyonda sırt üzeri yatın.
- Başınızı öne kaldırıp her iki ayağınızı kendinize doğru çekerek 5'e kadar sayın.
- Gevşeyerek normal pozisyonda sırt üzeri yatın.
- Başınızı öne kaldırıp her iki ayağınızı size kendinize doğru çekerek 5'e kadar sayın.
- Gevşeyerek normal pozisyonda sırt üzeri yatın.

Bel Ağrısı İçin Alternatif Egzersizler

- Omuzlarınız ve topuklarınızdan destek alarak belinizi 4- cm olacak şekilde yukarı kaldırıp 5'e kadar sayınız.
- Gevşeyerek normal pozisyonda sırt üzeri yatın.
- Her iki programı da günde 2 kez 10'ar kez uygulayın.

Şiddetli Sevgi: Flört Şiddeti | Av. Cansen Erdoğan anlatıyor“Ailene benimle birlikte olduğunu söyleyeceğim! Abine aramızdakileri anlatacağım! Gönderdiğin fotoğrafları İnternet’te yayınlayacağım! Okulda kimseyle konuşmayacaksın! Arkadaşlarınla görüşmeni istemiyorum! Oraya gidemezsin! Bensiz hele bir git, görürsün sen dünya kaç bucakmış…” Bu sözler tanıdık geldi mi? Av. Cansen Erdoğan flört şiddeti kavramını, hangi davranışların flört şiddeti kapsamına girdiğini ve flört şiddetinin ceza hukukundaki yerini Pembenar izleyicileri için anlattı.
Astroloji
KOÇ
BOĞA
İKİZLER
YENGEÇ
ASLAN
BAŞAK
TERAZİ
AKREP
YAY
OĞLAK
SAKA (KOVA)
BALIK
Bugün

İş hayatınızda hedeflere ulaşmak için kendinizi daha çok ön plana çıkarmaya çalışacağınız bir gündesiniz. Üstlerinizle ilişkileriniz gündeme gelebilir. Gün içinde ikili ilişkilerinizde sıkışıklıklar meydana gelebilir. Ortaklı konulara daha fazla dikkat etmeniz gereken süreçler yaşayabilirsiniz. Sizi yoran konulara karşı dikkatli olmanızda fayda var.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Yeni ufuklara açılmak isteyebilirsiniz. Toplumsal olaylardan daha fazla etkileneceğiniz bir gündesiniz. Gün içinde ilişkilerde gerginlikler olabilir. Tartışmalara karşı dikkatli olmanızda fayda var. Daha kolay risk alabileceğiniz bir gündesiniz. Finansal konulara yöneleceğiniz zamanlar olabilir. Akşam saatlerinde ilişkiler daha akıcı ve keyifli.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Bugün ortaklı para konuları gündeminizi meşgul edebilir.  Kriz yaratan koşullara karşı temkinli olmanızda fayda var. Finansal konularda yeniden düzenlemeye gitmek isteyebilirsiniz. Gün içinde ilişkilerinizdeki gerilim, akşam saatlerinde daha rahatlayacaktır. Maddi konularda riske girmeden önce tekrar düşünmeniz gereken durumlar olabilir.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Bugün eşinizle ilgili konularda bazı sorunlar yaşayabilirsiniz. Tartışmalara karşı dikkatli olmalısınız. Denge ve uyum içinde kalmaya özen gösterin. Ortaklı işlerden kaynaklı bazı sıkıntılar ortaya çıkabilir. Korktuğunuz durumlarla karşı karşıya kalabilirsiniz. Gün içinde yaşanan toplumsal olaylar zorlayıcı bir hal alabilir.  Akışta kalmaya çalışın.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Bugün sorumluluklarınızın üzerine gitmeniz gereken bir gündesiniz. Çalışma arkadaşlarınızla fikir tartışmalarına girmemeye özen gösterin. Gün içinde ilişkileriniz biraz gergin olabilir. Akışta kalmaya özen göstermelisiniz. Finansal konuları organize etmek istediğiniz zamanlar olabilir. Akşam saatlerinde yeni organizasyonlar yapabilirsiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Bugün yaptığınız işlerde kendinizi daha çok göstermek, fikirlerinizi daha çok ifade etmek isteyebilirsiniz. Keyif aldığınız konularda harcama yapabilirsiniz. Ancak abartıya kaçmamaya özen gösterin. İşlerinizde risk almaya yatkın olabilirsiniz. Bazı konularda aksiyon almak sizin için daha kolay olabilir. Çocuklarınızla zaman geçirmek size iyi gelecektir.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Bugün hayatınızda ailevi konular ön plana çıkabilir. Toplumsal olaylardan kaynaklı kırılgan durumlar oluşabilir. Zaman zaman zorlandığınızı hissedebilirsiniz. Ev hayatınızdaki olaylara yeniden yön vermek isteyebilirsiniz.  İlişkilerinizde sıkışmalar yaşanabilir. Akşama doğru hafta sonu için yeni planlar yapmak isteyebilirsiniz.  Abartılı hareketlerden kaçınmalısınız.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Bugün yoğun bir iletişim temponuz olabilir. Yakın çevrenizle ilgili konular gündeminizi etkileyebilir. Gün içinde kardeşleriniz veya kuzenlerinizle bir araya gelebilirsiniz. Alacağınız yeni haberler planlarınızda değişiklik yapmanıza neden olabilir. Ortaklı para konuları sizi uğraştırabilir, dikkatli olmanızda fayda var. Akşam saatlerinde kadın arkadaşlarınızla birlikte plan yapabilirsiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Gün içinde maddi kaynaklarınızla ilgili gelişmeler gündeme gelebilir. Kişisel yeteneklerinizi kullanarak bir yerlere varmak isteyebilirsiniz. İş hayatınızda alacağınız destekler sizi rahatlatacaktır. İlişkinizde sabırlı olmanızda fayda var. Ufak anlaşmazlıkları büyütmeyin, akşam saatlerinde daha akıcı koşullar söz konusu. Akışta kalın.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Bugün kişisel hassasiyetiniz olan konular ön plana çıkabilir. Yeni başlangıçlar yapmak için hevesli olduğunuz bir gündesiniz. Bedeninize ait konuları ihmal etmemeye çalışın. Eşinizle ilgili konularda gerginlikler yaşayabilirsiniz. Gün içinde riske girmeye yatkınsınız. Rahatça aksiyon alabilirsiniz. Akşam saatleri program yapmak için uygun.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Nedenini bilemediğiniz konularla ilgili kayıplar yaşayabilirsiniz. İlişkinizde belirsizlikler stres yaratabilir. Elinizde olmayan nedenlerden dolayı tartışmalar çıkabilir. Akışta kalmaya özen gösterin. Ortaklı konular gündeminizi etkileyebilir. Sizi gerecek ve uğraştıracak durumlardan uzak durmaya çalışın. Akşam saatlerinde daha keyifli ve enerjik programlar yapabilirsiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Bugün sosyal gruplar içinde olmak isteyeceğiniz bir gündesiniz. Gelecek ümitlerinizi gerçekleştirmek için rahatça planlar yapabilir, aksiyon alabilirsiniz. İlgilendiğiniz işlerle ilgili riske girebilirsiniz. Gün içinde olası tartışmalara karşı dikkatli olmanızda fayda var. Akşam saatlerinde sevdiğinizle birlikte zevk aldığınız programlar yapabilirsiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Hafta Hafta Gebelik

Gebeliğinizin kaçıncı haftasındasınız?

Günün Yazıları

İlginizi Çekebilecek Diğer Haberler

Sıradaki Haber