Sağlıklı Yaşam Keyifli Bir Seçim Olsun

Uzun zamandır bize hiç durmadan hizmet eden bir bedenimiz var. Peki ona nasıl teşekkür ediyoruz? Bugüne kadar bizim için çalışan ve çalışmaya devam eden bu bedenlerin bize verilmiş çok kıymetli bir armağan olduğunu hatırlamalıyız.

Bizler ise iş, ev koşturmacası içinde kendimize iyi bakmayı ihmal ediyoruz. Hatta bunu ek bir iş olarak görüyoruz. Stres oldukça daha çok yiyor, yedikçe aldığımız kilolardan daha çok stres oluyoruz. Kısır bir döngü içinde yuvarlanıp gidiyoruz. İşler daha da kötüye gitmeden bir yerden başlamanın zamanı gelmedi mi?

Mükemmel bir tasarım olan bedenimiz doğasına uygun yaşamayı hak ediyor. Öncelikle buna izin vermeliyiz. Ona teşekkürü en başta işlerini daha da zorlaştırmayarak başlayabiliriz. Abur cuburlar, şekerli içecekler, işlenmiş paketli gıdalar tükettikçe bedeni daha fazla yoruyoruz. Vücut aldığı toksinleri atmaya çalışarak hem enerji hem de zaman kaybediyor. Bu enerjiyi vücudu iyileştirmek ve onarmak için kullanmaya tasarlanmışken, bizim gönderdiğimiz çöpleri temizlemekle harcamak zorunda kalıyor. Siz de bu durumun farkındasınız hatta sağlıklı yaşamak istiyor fakat zor olacağını düşünüyorsunuz değil mi?

Peki sağlıklı yaşama yeni bakış açısı sağlayacak 3 madde ile başlamaya ne dersiniz?

1- Basite odaklan

Gelin bedenimize iyi bakalım ve bunu basite odaklanarak yapalım. Basit olan her daim ve en stresli günlerinizde bile sürdürülebilir olandır. Zor tarifler, zor antrenmanlarla başlamak zorunda değilsiniz. Bugün sağlıklı yaşamak için en basit ne yapabilirim diye sorun kendinize. Mesela günde 1 litre su içiyorsanız bunu 1,5 litreye çıkarmaya ne dersiniz? Zamanla günde 2-2,5 litre su içmeye başladığınızı göreceksiniz.

Unutmayın siz iyi oldukça gün içinde performansınız da olaylara tepkileriniz de daha iyi olacaktır.

2- Kendine karşı şefkatli ol

Sağlıklı beslenirken aniden önünüze gelen bir dilim pastaya hayır diyemeyip yediğiniz için kendinize kızmayın. Bir hafta düzenli egzersiz yaparken bir pazartesi spor yapamadınız diye suçlu hissetmeyin. İçinizde hissedeceğiniz pişmanlık ve suçluluk duygusu size pastadan da sporsuz geçen bir günden de daha çok zarar verecektir. Hiçbir şey boşa gitmedi! Kendinize karşı yumuşak ve anlayışlı olun. Hemen o gün kaldığınız yerden sağlıklı tercihler yapmaya devam edin.

3- Aza hürmet et.

Hedefinizi hep küçük tutun. Mesela kısa yürüyüşler yapabilirsiniz. 20 dakika diye çıktığınızda yürümenin sizi ne kadar rahatlattığını göreceksiniz. Egonuz çok yorgunum, kısa bir yürüyüşün ne faydası olacak diye konuşmaya devam edecektir. Bırakın konuşsun. İradeniz siz ona rağmen yürüdükçe daha çok güçlenecek. Yürüyüş dolaşımı düzenler, metabolizmayı hızlandırır, stresi azaltır ve daha birçok vücuda sağlık ve zindelik kazandırır. Aza hürmet ettikçe kazanımlarınız daha da büyüyecek.

Bu ilkeleri ufak ufak hayatınızda uygulamaya başlayın. Sağlıklı yaşamın bir zorunluluk değil sizin seçiminiz olmasına izin verin.

Kendinize keyifle iyi bakın.