Sigarayı bırakmanın en etkili yolları

Sigara içmek, sadece size zarar vermekle kalmaz aynı zamanda sigara dumanını soluyan yakınlarınıza da ciddi zararlar verebilir. Birçok insan, sigarayı sadece stresi azaltabilmek amacıyla kullansa da kısa bir süre sonra bu durum, önemli bir bağımlılığa dönüşebilir.

Sigara gibi kötü bir alışkanlığı bırakmayı istediğiniz zaman ilk olarak azimli olmanız gerekir. Hiçbir yöntem, azminiz olmadan sizi sigaradan kurtaramaz. Bir süre boyunca kendinizi yoksunluk belirtilerine hazırlayabilmeniz, size kalıcı ve tutarlı sonuçlar kazandıracaktır. Doğal yollarla sigarayı bırakmak için şu yöntemleri takip edebilirsiniz:

Sigarayı Bırakmak İçin Liste Yapın

Neden sigarayı bırakmak istediğinizin bir listesini yapmanız sigarayı bırakmanın ilk ve en önemli adımlarından biridir. Sigara içme dürtünüzü kontrol edebilmek amacıyla yeteri oranda güçlü bir neden seçtiğinizden emin olmalısınız.

Aktif Olun

Evden çalışma, pandemi sürecinden dolayı birçoğumuz için yeni bir çalışma biçimi oldu. Bu durum, nikotin arzunuzu sürekli olarak tetikleyebilecek çok önemli bir neden olabilir. Aktif olmanız, sigarayı bırakmanın en etkili yoludur. Kendinizi futbol, basketbol, egzersiz, yüzme ve paten yapma gibi bir aktiviteye dahil etmeniz gerçekten de çok faydalı olabilir. Çünkü aktif bir yaşam, isteklerinizin zihninizde sürekli olarak dolanması için çok az zaman bırakır.

Sağlıklı Bir Diyet Yapın

Sigarayı bırakmaya kesin bir şekilde karar vermenizle beraber yaşam tarzınızda yapacağınız değişikliklerden hemen sonra sağlıklı bir diyet rutini de gereklidir. Beslenmenize taze sebze ve meyveleri dahil etmeniz, nikotin isteğinizi yüksek oranda kontrol edebilmenize yardımcı olacaktır.

Bol Su Tüketin

Su içmeniz, vücudunuzu büyük oranda detoksifiye edebilmenize yardımcı olur. Bu nedenle sigarayı bıraktıktan sonra gün içerisinde en az 3 litre su içmelisiniz. Sigarayı kesin olarak bırakmanın en etkili yollarından bir de bol su içmektir.

Yeşil Çay Tüketin

Yeşil çay, genel vücut sağlığınızı teşvik edecek çok önemli bileşiklere sahiptir. Bu bileşiklerden dolayı yeşil çay, sigarayı kalıcı olarak bırakmak için çok etkili bir çözümdür. Yeşil çay, aklınızı sigaradan uzaklaştırmaya yardımcı olur. Ayrıca, sigaranın vücudunuza verdiği hasarlardan da kurtulmanızı sağlar.

C Vitamini Alın

Sigarayı kalıcı olarak bırakacağınız ilk haftalar, sizin için en stresli ve zorlu süreçtir. Bu süreç, desteğe en fazla ihtiyaç duyacağınız zamandır. C vitamini, içeriğinde yer alan antioksidanlar, vücudunuzdaki zararlı toksinlerin tamamen atılmasını sağlar. Bu nedenle C vitamini, bir nevi çöp toplayıcı olarak da isimlendirilir. C vitamini, vücudunuzu yüksek oranda temizleyerek nikotin ihtiyacınızı da giderir.

Sarı Kantaron Bitkisi

Sarı kantaron, sigarayı kalıcı olarak bırakmaya yardımcı olabilecek en etkili bitkisel yöntemlerden biridir. Bu bitki, depresyon tedavisi için popüler olarak tercih edilen bir bitkidir. Sarı kantaronda yer alan yüksek dozlardaki antioksidanlar, özellikle de sigarayı bırakma aşamasında nikotin arzunuzu tamamen kontrol etmenize yardımcı olacaktır. Sigarayı bırakmak amacıyla nikotin replasman tedavisini istemeyen kişiler için kullanılabilecek önemli bir seçenektir.

Not: Sarı kantaron bitkisinin kullanımı son derece güvenli olsa da hamile veya emziren kadınlar ile beraber çocuklar için uygun değildir. Doktorunuza danışmalısınız.

Uçucu Yağlar

Sigarayı bırakmanız, sizi duygusal olarak çok ciddi oranda etkileyeceği için gerçekten de kolay değildir. Stresli yaşam, sigara tiryakilerinin ortak nedenlerinden biridir. Esansiyel yağların etkileri ise kişiden kişiye değişir. Uçucu yağlar, zihninizi büyük oranda sakinleştirir ve nikotin yoksunluğundan sizi uzaklaştırabilir. Nane, biberiye, okaliptüs, lavanta ve karabiber uçucu yağlarını tercih edebilirsiniz.

Egzersiz Yapın

Egzersiz, her yaştaki insan için çok önemlidir. Egzersiz, vücudunuzun rahatlamasını sağlar ve sigarayı bırakmanız için en iyi yöntemlerden biri olarak kabul ediliyor. Egzersiz yapmak, nikotin isteğinizi kontrol edebilmenize yardımcı olur.

Önemli Not: Bu yazıda bahsedilen bütün bilgiler, sadece öneridir ve profesyonel tavsiye yerine geçemez. Yeni bir yöntemi denemeden önce mutlaka doktorunuza sormalısınız.