Geri Dön

Sahur beslenmesi nasıl olmalı?

Kavurucu yaz sıcaklarının herkesi bunalttığı şu günlerde daha kolay bir oruç için sahurda ne yemeli ne yememeli?

Sahur beslenmesi nasıl olmalı?

Sahurda sıkı kahvaltı yapmak sağlığınız için çok önemli!

Sahurda yenilen yemeğin de fazla ağır olmaması gerekiyor. Uzmanlar sahuru erken kahvaltı gibi düşünerek gün boyunca tok tutacak, kan şekerinizin düzenli seyretmesini sağlayacak protein içeriği yüksek besinlerden oluşan bir kahvaltı hazırlanmanız tavsiyesinde bulunuyor. Yörsan Gıda Mühendislerinden Nilüfer Hakarayan, sahurun kahvaltı öğünü gibi düşünülüp kahvaltıda yenilen tarzda yiyeceklerin tercih edilmesini ve bol miktarda sıvı tüketilmesini öneriyor.

Sahur kahvaltısında ne yemelisiniz?

Sahur önemlidir, çünkü tüm gün boyunca sahurda yenen yemekler kullanılır. Protein içeriği fazla gıdalar, midenin boşalma süresini uzatarak acıkmayı geciktirdikleri için tercih edilmelidir. Aynı zamanda tokluk hissi de sağlayan bu besinler, sahurda unutulmamalıdır. Yumurta, yoğurt, süt ve peynir gibi gıdalar; sahur için ideal seçimler arasındadır.

Yörsan Gıda Mühendislerinden Nilüfer Hakarayan,, sahurda börek ya da iftardan kalma yağlı yemekler tüketmenin, sindirim güçlüğüne ve mide rahatsızlığına neden olduğunu söyledi. Ramazan sırasında sahurda yenilen hamur işleri, kızartmalar vb. yiyecekler gece yatmadan önce yenilip yatıldığı için sabah kalkınca midede ağırlık, ekşime, yanma hissedilmesine neden olur.

Metobolizmamız gece yavaşladığı için gece yenilen yemeklerin vücudun yağlanmasını artıracağı unutulmamalı. Bu durumu engellemek için sahurda hiç yemek yememe yerine sütlü veya sulu çorbalar, kahvaltı türü yiyecekler tercih edilmelidir. Sahurda mideyi daha geç terk eden, kan şekerini çok hızlı değiştirmeyecek besinler tercih edilmeli. Zira protein içeriği yüksek olan besinler midenin boşalma süresini uzatarak acıkmayı geciktirir.

Her sahurda en az 60 gr. kadar peynir tüketilmelidir. Ayrıca bol sebzeyi sahurda bulundurmak gerekir. Çünkü bol sebze vitamin-mineral ihtiyacını karşılaması bakımından önem taşır. Beyaz ekmekler yerine tam buğday ekmekleri tercih edilmelidir. Hem daha tok tutarlar hem de B grubu vitaminlerce daha zengindirler. Haşlanmış yumurta da haftada 2-3 kez tüketilebilir. Yağlı yiyecekler tüm gün susama ihtiyacını arttırır. Bu nedenle yağlı yiyeceklerden uzak durulmalı ve bol su içilmelidir. Sahurda en az 600–700 ml su içilmelidir.

Sağlığınız için protein içerikli gıdaları tercih edin!

Sahur menüsünde peynir çeşitleri ve yumurta protein kaynağı olarak yer almalı. Sucuk, salam ve sosis gibi şarküteri ürünleri sahur için oldukça ağır ve yağlı besinlerdir, bu nedenle tüketmemek daha yerinde olur. Ayrıca baharat içerikleri ile gün içerisinde daha fazla susamanıza neden olurlar. 2–3 dilim tam buğday ekmeği, söğüş sebzeler ve 1–2 porsiyon meyveyi de sahur sofrasına eklemeyi ihmal etmeyin. Şekerli ürünler erken saatlerde acıkmanıza neden olacağından bu besinler için olan hakkınızı akşama bırakın. Zeytin hususunda da dikkatli olun ve 5-6’dan aşırıya kaçmayın. Çünkü zeytinlerin tuz içerikleri yüksektir ve susuzluk hissinin erken uyanmasına yol açarlar. Sahur sofrasının başlangıcını ve bitişini su ile yapın.

1 bardak süt içmek 5 saat boyunca tok tutuyor!

Süt hem protein içeriği yüksek olan bir besin olması nedeniyle tokluk hissedilmesine yardımcı olur, hem de sıvı ihtiyacının karşılanmasına destek sağlar. ABD'li bilim adamları, insan bünyesinin açlığa olan ihtiyacını azaltan besinler arasında ilk sırada sütü gösteriyor.

1 bardak sütün mide boşluğunu hissettirmeden insanı 5 saat boyunca tok tuttuğu belirtiliyor. Yörsan Gıda Mühendislerinden Nilüfer Hakarayan, bu durumu şu şekilde açıklıyor: “Sütte bulunan şeker laktozdur. Laktoz açlıkta kullanılan glikojen depolarına destek olarak vücudun enerji ihtiyacının karşılanmasına da yardımcı olur. Sütün bileşimindeki yağ da mideden uzun sürede uzaklaşması nedeniyle tokluk duygusunun uzun sürmesinde etkili olur, kalsiyum başta olmak üzere Ramazanda da mineral ve vitamin gereksinimini karşılar.”

Şiddetli Sevgi: Flört Şiddeti | Av. Cansen Erdoğan anlatıyor“Ailene benimle birlikte olduğunu söyleyeceğim! Abine aramızdakileri anlatacağım! Gönderdiğin fotoğrafları İnternet’te yayınlayacağım! Okulda kimseyle konuşmayacaksın! Arkadaşlarınla görüşmeni istemiyorum! Oraya gidemezsin! Bensiz hele bir git, görürsün sen dünya kaç bucakmış…” Bu sözler tanıdık geldi mi? Av. Cansen Erdoğan flört şiddeti kavramını, hangi davranışların flört şiddeti kapsamına girdiğini ve flört şiddetinin ceza hukukundaki yerini Pembenar izleyicileri için anlattı.

Astroloji

KOÇ
BOĞA
İKİZLER
YENGEÇ
ASLAN
BAŞAK
TERAZİ
AKREP
YAY
OĞLAK
SAKA (KOVA)
BALIK
Bugün

Çalışma hayatınızdaki işlerinizde ilerleme kaydetmek için mücadele içinde olabilirsiniz. Öğle saatlerinde daha fazla sorumluluk almak isteyebilirsiniz. Kendinizi göstermek için daha fazla çaba sarf edebilirsiniz. İlerleyen zamanlarda eşinizle ilgili konular gündeminizi meşgul edebilir. İkili ilişkilerde uyum içinde olmak isteyebilirsiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Gün içinde keyifli olacağınız yerlerde bulunmak isteyebilirsiniz. Güzel olan şeyler için harcamalar yapabilirsiniz. Hobilerinizle ilgileneceğiniz zamanlar var. Öğle saatlerinde daha rahat ilerleme kaydedebilirsiniz. İşlerinizde kısmetli bir dönemdesiniz. İlerleyen zamanlarda sorumlu olduğunuz konularla ilgili yönünüzü netleştirebilirsiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Ailevi konular gündeme gelebilir. Geçmişe ait konuların içine girmemeye özen gösterin. Emlak işlerinizle ilgili gelişmeler yaşayabilirsiniz. Öğle saatlerinde akıcı temalar söz konusu. Önemli kararlar alacağınız zamanlar olabilir. Emin olamadığınız konularda iç sesiniz size yol gösterecektir. Akşam saatlerinde sevdiğiniz insanlarla plan yapabilirsiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Bugün iletişim yönünden yoğun bir gündesiniz. Hayatınızdaki engelleri aşmak için mücadele içinde olabilirsiniz. Gün içinde aksaklıklar meydana gelebilir, tepkilerinize dikkat etmeniz gerekebilir. Yakın çevrenizdeki değişiklikler gündeminizi etkileyebilir. Akşam saatlerinde ev hayatınızla ilgilenmek durumunda kalabilirsiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Gün içinde maddi konular gündeminizi meşgul edebilir. Uğraştığınız işlerde karar almanız gereken zamanlar var. Sorumluluklarınız artabilir. İlerleme kaydetmek istediğiniz konularda akıcı temalar söz konusu. Aile ile ilgili mevzularla ilgilenmeniz gerekebilir. Akşam saatlerinde yakın çevrenizdeki kişilerle organizasyon yapabilirsiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Sorumlu olduğunuz konularda yeni başlangıçlar yapmak isteyebilirsiniz. Kişisel açıdan önem verdiğiniz konularla ilgileneceğiniz bir gündesiniz. Bedensel sağlığınızı ihmal etmeyin. Gün içinde sorumluluklarınızda artış olabilir. Ciddi kararlar almanız gereken zamanlar olabilir. İlerleyen zamanlarda alacağınız desteklerle rahatlayacaksınız.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Sorumlu olduğunuz konularda endişe içinde olabilirsiniz. Elinizde olmayan nedenlerden kayıplar yaşayacağınız zamanlar var. Kontrolünüzü kaybetmemeye özen gösterin. Sorumluluklarınız artabilir. Akşama doğru kişisel hassasiyetinizde olan konular gündeminizi meşgul etmeye başlayabilir. Yeni başlangıçlar yapabilirsiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Gün içinde gelecek beklentilerinizle ilgili konularda sorumlu olabilirsiniz. Ciddi karar lamanız gereken zamanlar var. Doğru kararları alabilmek için iç sesinizi dinleyebilirsiniz. Şans sizden yana olacaktır. Bazı konularda daha hızlı ilerleme kaydedebilirsiniz. İlerleyen saatlerde elinizde olmayan nedenlerden dolayı endişe duyabilirsiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

İş hayatınızda tanınmak için mücadele içinde olabilirsiniz. Üstlerinizle iletişiminizin yoğun olacağı zamanlardasınız. Sorumlu olduğunuz konularda akıcı koşullar söz konusu. Gün içinde doğru kararlar alabileceksiniz. Annenizle ilgili konuları ihmal etmeyin. İlerleyen zamanlarda gelecek ümitlerinizle ilgili başlangıçlar yapmak isteyebilirsiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Gün içinde yolculuklar planlayabilirsiniz. İlgilendiğiniz konularda bütünü görmek daha kolay olabilir. İçsel uyumunuzun tam olduğunu hissedebilirsiniz. Uluslararası konular gündeminizi meşgul edebilir. Düşüncelerinizi paylaşmak için arkadaşlarınızla zaman geçirebilirsiniz. İlerleyen zamanlarda sorumluluklarınız yoğunlaşabilir.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Gün içinde endişe duyduğunuz konular gündeminizi meşgul edebilir. Ortaklı konular sizi yorabilir. Sorumlu olduğunuz konularda daha hızlı ilerleme kaydetmek isteyebilirsiniz. Parasal anlamda yeni kararlar almak isteyeceğiniz zamanlar var. Ailenizle ilgili konularla ilgilenmek zorunda kalabilirsiniz. Duygusal yönden bağlayıcı koşullar söz konusu.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Eşinizle ilgili konularla ilgileneceğiniz zamanlar var. İlişkilerinizle ilgili kararlar almanız gerekebilir. Karşıdan gelebilecek tepkilere hazırlıklı olmalısınız. İç uyumunuzu dengede tutmak isteyeceğiniz zamanlar var. Sorumlu olduğunu konulara yönelmek ve mücadele etmek isteyebilirsiniz. İlerleyen zamanlarda endişe duyduğunuz konular dikkatinizi dağıtabilir.Devamını Oku

Devamını Oku
Hafta Hafta Gebelik

Gebeliğinizin kaçıncı haftasındasınız?

Günün Yazıları

İlginizi Çekebilecek Diğer Haberler

Sıradaki Haber

Türkiye’nin haber yaşam platformu Milliyet Dijital yenilendi!

Uygulama ile devam et, gündemi kaçırma!

Şimdi DeğilHemen Keşfet