Geri Dön

Sıcak ve nemli havada spor yaparken dikkat edilmesi gerekenler

Yaz sıcaklarının iyice bastırdığı şu günlerde açık havada spor yapmak isteyenlerin sayısı da artıyor. Ancak burada dikkat edilmesi gereken bazı önemli noktalar var. Uzmanlar, sıcak ve nemli havada yapılan egzersizlerin vücut sıcaklığını daha da artırdığı için dikkatli olunması gerektiğini söylüyor. Kalp, şeker ya da tansiyon gibi kronik rahatsızlığı olanlar ise spora başlamadan önce mutlaka doktoruna danışmalı. Peki, sıcak ve nemli havada spor yapmak neden tehlikeli, nelere dikkat edilmesi gerekiyor? Spor yaparken maske takılmalı mı? Terleme ile kaybedilen su nasıl yerine konulur? Tüm bilinmesi gerekenler...

Sıcak ve nemli havada spor yaparken dikkat edilmesi gerekenler

Özellikle havaların ısınmasıyla birlikte açık havada spor yapanların sayısı artmaya başladı. Ancak sıcak ve nemli havalarda egzersiz yaparken sağlığı tehlikeye atmamak gerekiyor.

Sabri Ülker Vakfı’nın derlediği bilgilere göre, sıcak ve nemli havada yapılan egzersizler vücut sıcaklığının daha da artmasına neden olabilir. Aşırı sıcakta vücut kendini soğutmak için terlemeye başlar. Ancak nem de fazlaysa, soğumak oldukça zordur. Çünkü solunumla birlikte cilt üzerinden suyun buharlaşması kolay olmaz. Kalp atımı daha da hızlanarak vücudun soğuma hızı kolaylaştırılmaya çalışılır.

Kalp hastalığı ve diyabet gibi kronik rahatsızlığı bulunanların, sıcak ve nemli havalarda egzersiz yapmadan önce doktorlarına danışmalarında ve genel bir sağlık kontrollerinden geçmelerinde yarar var. Yine ideal kilosunun üzerinde olanlar, çocuklar, yaşlılar ve hamile/emzikli kadınların sıcak havalarda egzersiz yapmaması ve havanın daha da sıcak olduğu öğle saatlerinde dışarı çıkmaktan kaçınması gerekiyor.

Terleyerek kaybedilen suyu böyle yerine koyun: Ayran, tarçın, limon...

Egzersiz sırasında vücut çok fazla terleyeceği için, sıvı alımı daha da önem kazanır. Kaybedilen su yerine konmazsa yorgunluk, halsizlik gibi belirtiler görülebilir, egzersiz performansı düşebilir. Ağırlıktaki her 500 g’lık azalma için 3-4 su bardağı su içmek kaybedilen suyun yerine konmasına yardımcı olacaktır.

Sıcak ve nemli havada spor yaparken dikkat edilmesi gerekenler

Egzersiz sonrasında tüketeceğiniz ayran, kefir, soda, taze sıkılmış meyve suları, hijyenik kurallara uyarak evde hazırlayacağınız yeşil elma, tarçın, limon, nane gibi içeriklerin yer aldığı soğuk veya ılık su ve soğuk çorbalar da susuzluğunuzu gidererek enerji verirken, vitamin-mineral içerikleri ile terleyerek kaybettiğiniz mineralleri almanızı destekler.

Spor yaparken maske takmak doğru mu?

Dünya Sağlık Örgütü (DSÖ) yapığı bilgilendirmelerde egzersiz yaparken maske kullanılmaması gerektiğini vurguluyor. Yazın sıcak ve nemli havalarda maske takmak, harcanan fazla efor ve sıcağa bağlı terleme ve nefes almakta zorlanma gibi bazı sorunlara yol açabilir. Ayrıca, terleme ile birlikte maske daha çabuk ıslanıyor, bu da nefes almayı zorlaştırırken mikroorganizmaların çoğalmasını teşvik ediyor. DSÖ, açık havada egzersiz sırasında COVID-19’dan korunmak için en önemli önleyici tedbirin, diğer insanlardan en az bir buçuk metre sosyal mesafeyi korumak olduğunu belirtiliyor.

Daha kaliteli bir egzersiz için mutlaka yapın

Sıcak havanın yanı sıra kilo yönetiminde ve sağlığı geliştirmede önemli bir yöntem olan fiziksel aktivite sırasında bazı risklerden kaçınmak gerekir. Tercih edilen aktivite için uygun ortamı seçmek ve aşağıdaki uyarıları göz önünde bulundurmak daha kaliteli bir egzersiz için gereklidir:

-Kaldırımlar ya da yürüyüş yolları gibi motorlu araçlardan ayrılmış alanları kullanmaya çalışın.

-Trafiği yavaşlatan hız kesici önlemlerin alınmış olduğu mahallelerde koşu veya yürüyüş yapın.

-İyi ışıklandırılmış alanları seçin.

-Çukurlar veya engeller olmayan bakımlı oyun sahaları ve kortları tercih edin.

-Bir egzersiz programına başlamadan önce, programa uygun olarak ihtiyaçlarınızı karşılayacak kıyafetler ve teçhizatlar temin etmeye çalışın.

 

Eda İle Ne Konuştuk? - Sibil ÇetinkayaSempatik tavırları ve giyim tarzı ile birçok kişinin beğenisini kazanan Sibil Çetinkaya, Eda Özdemir'in bu haftaki konuğu oldu.
Astroloji
KOÇ
BOĞA
İKİZLER
YENGEÇ
ASLAN
BAŞAK
TERAZİ
AKREP
YAY
OĞLAK
SAKA (KOVA)
BALIK
Bugün

Bugün yüksek bir enerjiniz var. Ay burcunuzda ilerlemekte. Yenilikler içindesiniz. Ancak kaza yaratabilecek durumlara da dikkat etmelisiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Bugün kendinizi kontrolsüz durumlar içinde bulabilirsiniz. Çok fazla bilmediğiniz konularda aşırı hırslı ya da istekli olmamaya özen gösteriniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Bugün gruplar ve arkadaşlıklar içinde samimi ancak fazla tepkisel durumlar gündeme gelebilir. Biraz daha sakin düşünmeye çalışınız.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Bugün kendinizi oldukça girişken ve cesur hissedebilirsiniz. Sizi öne çıkaran imkanlar var. Daha çok dikkat çekeceksiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Gün içinde yeni keşifler ve başlangıç enerjisi hakim. Duygusal açıdan daha coşkulu olabilirsiniz. Yolculuklar da gündeme gelebilir.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Duygusal açıdan biraz daha sakın kalmaya bakmalısınız. Ortaklaşa konularda gereksiz risklere girmemeye bakın. Sağlığınıza da özen gösterin.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Bugün karşılıklı konularda, olası tartışmalarda daha sakin kalmaya bakmalısınız. Daha fazla düşünmeye, sakinliğe ihtiyacınız olabilir.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Bugün sizi fiziksel açıdan uğraştırabilecek durumlar var. Enerjiniz yüksek ancak bu arada olası kazalara da dikkat etmelisiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Enerjinizi doğru yönde kullanmaya bakın. Sevdiklerinizle, çocuklarla daha ilgili olabilirsiniz. Ancak aşkta tartışmalar da gündeme gelebilir.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Bugün evde kendinizi daha enerjik hissedebilirsiniz. Ancak bu arada evde huzursuzluk kaynağı olabilecek konulara da dikkat etmek gerek.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Bugün zamanınızı daha çok kendi özelinizde geçirebilir ya da psikolojik açıdan içe dönüş yaşayabilirsiniz. Bazı gizli konular da gündeme geliyor olabilir.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Bugün içinizden geldiği gibi harcama yapabilirsiniz. Ancak düşünmeden gereksiz masraflara da girmeniz çok olası. Daha yapıcı düşünün.Devamını Oku

Devamını Oku
Hafta Hafta Gebelik

Gebeliğinizin kaçıncı haftasındasınız?

Günün Yazıları

İlginizi Çekebilecek Diğer Haberler

Sıradaki Haber