Kadın girişimcinin E-ticarete başlarken dikkat etmesi gereken şeyler

Pandemi öncesi ve sonra daralan piyasalar, ekonomi ve hayat şartları yaşamayı  daha zor hale getirdi, getiriyor. Sokağa çıkma yasakları, maske uygulamaları  ve insanların birebir temas edeceği yerlerde daha dikkatli davranıyor olması ister istemez yapılan ticareti ve şartlarını da değiştirdi. Artık daha dijital çözümler olmak zorunda.  Her ne kadar hayatımız dijitalleşmeyle kendi hücre hayatımıza kısılıp kalıyor olsa da önümüzdeki dönemde ticaret adına doğal seleksiyon dönemi yaşayacağımız kesin gibi duruyor.

Burada yapılacak en kolay hamle işlerinizi dijitalleştirmek olabilir.

İşin girişimcilik kısmına baktığımızda;  işinden olan veya evde çocuklarıyla ilgilenmek  zorunda kalan binlerce beyaz yakalı kadın var.  Hepsi bir çıkış arıyor.   Dijital öyle bir dünya ki  doğru hamlelerle istediğiniz işi, mekan kısıtı olmadan yapabiliyorsunuz.  Bu çıkış arayan kadın girişimci için bulunmaz bir ortam.

Kadın zaten doğası itibariyle üretkenlik genlerini iyi kullanırsa ortaya farklılık yaratan,  hedefi iyi belirlenmiş girişimler ortaya çıkıyor.

Yeni girişimde bulunacak veya bulunmayı düşünenler için aşağıdaki e-ticaret ile ilgili bilgilerin yararlı olacağını düşünüyorum .

Öncelikle birkaç konuda netleşmek gerekir. 

İnternette veya çevrenizde var olan bir iş veya girişim size sadece ilham vermek için var.  Onlar gibi olmak için değil.  Öncelikle bu düşünceden kurtulmak gerekir. Diğer türlü o rakibinizin sadece dümen suyunda devam eden kopya bir işiniz olur.  Para kazanır mısınız? Cevabı evet olabilir ama çok uzun sürmez.

Rakibinizin iş yapış şekli sizin sadece neyi nasıl yapmanız gerektiğini veya yapmamanız gerektiğini anlamanız için var.  Kendinizden bir şeyler katmadığınız ve  maliyet, operasyon gibi konulara hakim değilseniz bin bir emek ve hayalle kurduğunuz işletmeniz kısa sürede  sonlanabilir.  İstatistikler de bu yönde zaten.

İşe başlamadan önce mutlaka hitap edeceğiz pazarı ve hedef kitlenizi iyi analiz etmelisiniz. Pazardaki dinamikleri iyi gözlemleyip ona göre stratejiler oluşturmalısınız.

Eğer bir beyaz yakalıysanız ve kendi online  girişiminizde bulunacaksanız yani e-ticaret yapacaksanız artık işinizin patronusunuz.  Bu çok güzel bir şey yalnız belli sorumlulukları da var elbet.  Devlet açısından artık KOBİ sınıfındasınız ve vergi, SGK, Bağkur, kira vs gibi ek giderleriniz var demektir.  Bunları iyi hesaplamanız gerekir . Zira satacağınız her ürünün üzerinde bu maliyetleri de koymanız gerekecek.

Onun için işin başlangıcından sonuna tüm olasılıkları iyi görüp İyi bir planlama ile başlamalısınız ve planınızı sadece var olan imkan ve hareket kabiliyetinize göre yapın.  Hayaller güzel ama yere basan, net bir planlama yapmalısınız.  Ayağınızı yorganınıza göre uzatarak planınız hazırlayın. Planınız sizin  hazmedeceğiniz şekilde adımlarla olsun.  Dışarıda kimin ne yaptığı veya ne kadar kazandığı  sizi ilgilendirmesin.  Dış bölenlerden uzak durun.

Elbette rakiplerinizi gözden kaçırmayın.  Bunun için ürününüz ve hizmetiniz için internette bulabileceğiniz her türlü bilgiyi toplayın. İşinizi geliştirmek için bu bilgileri kullanacaksınız.  Üstüne koymak ve hedef kitlenizi tanımak için çok işinize yarayacak bilgiler edineceksiniz.

Ürün ve hizmetinizin tedarik kanallarını iyice öğrenin. Rakibinizin nereden aldığı önemli olduğu kadar size maliyet avantajı da getirecektir.  Sevkiyat, operasyon vs. opsiyonlarını inceleyin ve size uygun olanı seçin.  Hatta rakiplerinizden daha iyi fiyatlar talep edin.  Tedarik kanallarınızla sağlam ilişkiler kurun.

Yaptığınız her şeyi kanun dahilinde, kurallara uygun yapın ve kaydedin.   Yaptığınız işlere istatistiksel yaklaşın. Yani geçmiş oluşturun. İhtiyacınız olduğunda geri dönüp sorabileceğiniz bilgi bankanız oluşur.

Maliyetlerinizi düşürmek için her opsiyonu düşünün ve uygulayın.  Bu fiyatlarınızı olumlu etkileyecektir.  Neredeyse markaların %95’i rekabeti  fiyatlama üzerinden  yapar. Ürününüzün katma değeri  ve fiyatınızın rekabetçi olması  markanızı öne çıkarır.

Maliyeti düşürmenin bir yolu da stok yapmaktır. Belki ilk dönemde değil ama sonradan oluşturduğunuz istatistiklere göre ürün satış hızlarına  göre kabul edilebilir stok maliyetlerinizi düşürür.

Satış politikanızı fiyat üzerinde değil sağladığınız fayda üzerine yapın. Pazarlık fiyat üzerine dönse de dönüp dolaşıp geleceği yer faydadır.  Fayda maliyet hesabını iyi yapmanız satışınızı artırır.  

Tek bir sektöre odaklanın  ve onun üzerinden devam edin. Eğer çok farklı sektörlerde birden fazla sektörün ürününü satmak istiyorsanız önce en iyi bildiğiniz en çok sevdiğiniz ve de en hızlı satış yapabileceğiniz sektörü ilk olarak seçin. Çünkü bir sektörle başlayıp o sektörün ürün satışını gördükten ve rayına oturttuğunuz hissettikten sonra diğer sektörler ile ilgil araştırmanız ile sitenize bu sektörlerinde ürünlerini ekleyin.

Reklam bütçenizi ve genel bütçenizi reel şartlarınıza uygun yapın.  Bu sizin ayakta kalma sürenizi artırır.

Ürün ve hizmetlerinizi tanıtmak için reklamınızı yapın. Hedef kitlenizin bulunduğu mecralarda yoğunlukla bulunun ve sizin de pazarda olduğunuzu bilsinler.

Reklam Yapın; Google, Facebook ve Instagram gibi etkisi kuvvetli reklam alanları için reklam bütçeniz olmalıdır. Tanıtım reklam yapamayacağınız bir durumda iseniz o zaman sitenizin rakipleri karşısında avantajlı olması için iyi sonuçları da beraberinde getirecektir.

Profesyonel  bir web sitesine sahip olun, Alt yapısı sağlam, yazılımı kuvvetli  bir site sizin  en büyük yardımcınız olacaktır.  Bu arda size bir web sitesi tavsiyesinde bulunmak istiyorum. http://websitesi360.com/ Bu web sitesi üzerinden online olarak ihtiyacınız olabilecek her türlü hizmet ve ürünü bulabilirsiniz. Güzel planlanmış ve neredeyse her türlü ihtiyacınızı bulabileceğiniz şekilde tüm hizmetleri bulabilirsiniz. http://websitesi360.com/ ile logonuzu yaptırabilir veya sosyal medya ile ilgili ihtiyaçlarınızı karşılayabilirsiniz.  Hatta siteniz için seo çalışması yapacaksanız SEO’ya uygun içeriklerinizi de http://websitesi360.com/   yazdırabilirsiniz. Kullanışlı bir site. Uzun zamandır rastladığım iyi hizmetlerden biri.

Sitenizin mimarisi düzgün olursa alacağınız tıklama ve dönüşüm de ona göre olacaktır. Onun için Yazılım, görsel, ve içerik dengesi birbirini tamamlayıcı olmalı. Yani markanız her mecrada her şekilde iyi görünmeli.

Web sitenize gelen müşterinizle iletişimi her şekilde deneyin , sadece istediği kanaldan devam ettirin. Bu bir dost tavsiyesidir.

Sosyal medyayı  en iyi kullanmayı öğrenin ve kullanın. Dijital sosyalitenizi artırın. Hem sitenize hem de sosyal medyaya zaman ayırın.  Mekan kısıtı olmadığı için işten ve disiplininizden kopmayın.

Sıkıştığınız yerde mutlaka profesyonel destek alın. BU sizin o ana kadar getirdiğiniz işe farklı bir bakış açısı getirir. Zaten sorun dediğiniz şey  sanki tek çözümü varmış gibi gözüken şey değil mi?

Son olarak; ne yaparsanız yapın; nasıl yaparsanız yapın ve sonuçları ne olursa olsun enerjinizi ve motivasyonunuzu en üst düzeyde tutun.  Sonucu bir noktadan sonra sizin enerjiniz ve işe bakışınız değiştirecek. Elbette zorlayıcı zamanlar, durumlar olacaktır.  Zaten kolay olacağını kimse söylemedi değil mi?

Girişimde bulunmuş veya bulunacak olan bol kazançlar diliyorum

 

Selamlar

Tuna Cankurtaran

Dişital Medya

https://disitalmedya.com/

tuna@disitalmedya.com