Geri Dön

Yeni başlayanlar için yağ yaktıran 6 egzersiz

Spor salonundan sıkılanlar ve istenilen verimi alamayanlar için, hem hızlı yağ yaktıran hem de evde yapabileceğiniz 6 egzersizi sizinle paylaştık. Bu egzersizleri yaptıkça ilerletebilir ve sayılarını arttırabilirsiniz. İşte yeni başlayanlar için yağ yaktıran 6 egzersiz...

Yeni başlayanlar için yağ yaktıran 6 egzersiz

Spora yeni başlayanlar için süper 6 egzersiz hareketini paylaştık. Spor salonuna gitmeye üşenenler ya da gitmek istemeyenler, hızlı bir şekilde kilo vermek isteyenler bu egzersizleri mutlaka uygulamalı. Listede gördüğünüz 6 egzersiz, hızlıca yağ yakmanızı sağlayacaktır, üstelik bu hareketleri evinizde kolayca yapabilirsiniz. İşte yeni başlayanlar için yağ yaktıran 6 egzersiz...

1. Plank hareketi

Yeni başlayanlar için yağ yaktıran 6 egzersiz

Plank egzersizi evde kendi başınıza yapabilieceğiniz en etkili hareketlerden biridir. Fazla zaman ya da enerji sarfetmenize gerek kalmaz, ayrıca gözle görülür sonuçlar elde etmeniz pek uzun sürmez. Core bölgesi kasları yani bel, kalça ve özellikle de karın kaslarınız güçlenir.

Peki, hızlıca yağ yakan bu hareketi yeni başlayanlar nasıl yapmalı?

-Ön kollarınızı yere, dirsekleriniz omuzların altına gelecek şekilde yerleştirerek başlayın.
-Kolları birbirine paralel tutun.
-Şınav pozisyonuna girerek vücudunuzu yukarıya kaldırın.

Bu pozisyonda yaklaşık 30 saniye kalın. İlerleyen zamanlarda düzenli yaptıkça, saniyesini arttırmayı unutmayın.

2. Bicycle crunches hareketi

Yeni başlayanlar için yağ yaktıran 6 egzersiz
Tüm karın kaslarını çalıştıran Bicycle Crunch egzersizini mutlaka deneyin.

Nasıl yapılır?

-Diz kalça eklemiyle 90 derece açıda sırtüstü yatılır.
-Eller baş arkasında, karın kasları sıkılı, gövde hafif yukarıda olacak.
-Tek bacak 45 derece ileriye uzatılırken sabit duran dize, tersi yönündeki dirsek değdirilir.
-Gövdede etkili bir dönme gerçekleştirilir. 7 kez tekrarlayın.

3. Russian Twist hareketi

Yan karın bölgelerinizde sıkıntı var mı? Russian twist hareketi bu konuda size oldukça yardım edecektir.

Nasıl yapılır?

-Yere oturun, dizlerinizi kırarak ayaklarınızı yukarı doğru kaldırın
-Sırt düz olacak şeklide ayaklarınız ile de V şeklinde olacak şekilde pozisyonunuzu alın
-Eller ileriye doğru uzatılıp birleştirilir. Belinizi kıvırıp önce sağa doğru sonra ise sola doğru dönün. -Ayaklarınız yere değmediği için hareketi yaparken alt karın kaslarınızın yandığını hissedeceksiniz. 7 kez tekrarlayın

4. Push Up hareketi

Push Up (şınav) egzersizi spor yapan her insanın yapabilmesi gereken hareketlerden biridir. Her ne kadar göğüs kaslarını fazlasıyla çalıştırsa da, tüm vücut kuvvetinin koordineli çalışmasının iyi bir göstergesidir.

Nasıl yapılır?

-Yüzüstü yere yatın. Ayaklarınızı uzatarak parmak uçlarınızı yere sabitleyin ve ellerinizi de göğüsün hemen yanında yere sabitleyin.
-Tüm vücudunuzu yerden kaldırın. Vücudunuz topuktan başa kadar gergin ve tek bir çizgi üzerinde olmalı.
-Beliniz de kesinlikle hiper lordoz(içe doğru çukur gibi düşünebilirsiniz) olmamalı.
-Dirsekler 90 derecelik bir açıya ulaşıncaya kadar gövdeyi yere indirin.
-Daha fazla direnç için dirseklerinizi vücudunuza yakın tutun.
-Vücudunuzu düz çizgi üzerin de tutun, kalçanızı düşürmeyin ve poponuzun havada asılı kalmasına izin vermeyin.
-Vücudunuzu mümkün olduğunca düz tutmak önemlidir. Kendini indirirken nefes almayı unutma. -10 kez bu hareketi tekrarlayın.

5. Reverse Crunch hareketi

Yeni başlayanlar için yağ yaktıran 6 egzersiz

Karın kaslarını çalıştıran Reverse Crunch egzersizini doğru şekilde uygulamak için dikkat etmeniz gerekenler:

-Eller vücudun yanında yerle temas haline getirin.
-Dizlerinizi 90 derece açıyla bükün ve belinizi yere sabitleyin.
-Dizlerinizi hafif öne doğru götürün.
-Karın kaslarınızı sıkarak kalça yerden kalkacak şekilde dizlerinizi geri çekin.
-Tekrar kalçanızı yerle temas edin ve 3 set olacak şekilde 10 kez yapın.

6. Mountain Climber hareketi

Mountain climber egzersizi; şınav pozisyonunda ilen bacakları karın bölgesine kadar çekerek yapılan bir yan karın egzersizidir. Vücut egzersiz boyunca şınav pozisyonunda kaldığı için omuz, arka kol, ön kol ve ön karın kasları negatif olarak çalışmış olur.

Nasıl yapılır?

-Şınav ya da klasik plank pozisyonunda harekete başlanır. Eğer karın kısmını izole çalıştırmak istiyorsanız plank, gelişime omuz, arka kol ve ön kol da dahil olsun istiyorsanız şınav pozisyonunu tercih edin.
-Pozisyonunuzu belirledikten sonra bir ayağınızı yukarı yani yan karına doğru çekmeye başlayın. -Bunu yaparken yan karın kaslarınıza iyice konsantre olun. Onları sıkıştırın.
-Ayağınız maksimum ölçüde yukarıya kadar geldikten ve yan karnınızı sıkıştırdıktan sonra geriye doğru itin ve diğer ayağınızı çekmeye başlayın. Aynı işlemleri ona da uygulayın.
-Nefes kontrolü ise; çekiş anında nefes vermek, itiş anında nefes almak tekrar sayınızı arttıracaktır.
-Yeni başlayanlar bu hareketi 1 dakika boyunca yapmalıdır.

Eda İle Ne Konuştuk? - Sibil ÇetinkayaSempatik tavırları ve giyim tarzı ile birçok kişinin beğenisini kazanan Sibil Çetinkaya, Eda Özdemir'in bu haftaki konuğu oldu.
Astroloji
KOÇ
BOĞA
İKİZLER
YENGEÇ
ASLAN
BAŞAK
TERAZİ
AKREP
YAY
OĞLAK
SAKA (KOVA)
BALIK
Bugün

Bugün ilgilendiğiniz işlerde yeni temeller atabilirsiniz. Sabah saatlerinde kendinizi gergin hissedeceğiniz durumlar yaşanabilir. Zevk aldığınız şeylere zaman ayırmak size iyi gelecektir. Hobileriniz için para harcayabilirsiniz. Aşk gündeminizde büyük yer tutabilir. Bugün kendinizi şanslı hissedebilirsiniz. Riske atılacağınız konularda dikkatli olmalısınız.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Sabah saatlerinde aile içinde gerginlikler yaşanabilir. Geçmişte kalan konular gündeminizi etkileyebilir. Gün içinde işlerinizde yapıcı enerjiler içinde olabilirsiniz. Kendinize duyduğunuz güvenle birçok işin altından kalkabileceğiniz bir gündesiniz. İlerleyen saatlerde iletişimden kaynaklı sürtüşmeler yaşanabilir.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Yakın çevrenizle ilgili konular gündeminizi oluşturabilir. İletişimde olduğunuz kişilerle ilişkilerinizi sağlamlaştıracağınız zamanlar var. Uğraştığınız işlerde kendinizi daha fazla göstermek isteyebilirsiniz. Ticari faaliyetlerinizde daha fazla özen göstermeniz gerekebilir. İlerleyen saatlerde hareketlenmeler olabilir. Olası tartışmalardan kaçının.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Maddi kaynaklarınızla ilgili dalgalanmalar olabilir. Bu konuyla ilgili temeller atmak isteyebilirsiniz. Sabah saatlerinde kendinizi gergin hissedebilirsiniz. Ani parlamalar olabilir.  İşinizle ilgili konularda kendinize güveninizi ortaya koyacağınız olaylar yaşayabilirsiniz. Parasal birikimlerinizi yönlendirmek için yeni arayışlara girebilirsiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Bugün sağlamlaştırmak istediğiniz işlerinizle ilgili yapıcı enerjiler söz konusu. Kişisel açıdan önem verdiğiniz konulara daha fazla özen gösterebilirsiniz. İlişkileriniz bugün ön plana çıkabilir. İlerleyen saatlerde yaşanabilecek sürtüşmelere karşı dikkatli olmalısınız. Sağlıkla ilgili problemlerinizle bugün ilgilenebilirsiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Sabah saatlerinde elinizde olmayan nedenlerden dolayı tartışma arasında kalabilirsiniz. Bu durum güne gergin başlamanıza neden olabilir. Ailenizle ilgili olaylar gündeminizi etkileyebilir. Çözüm bulamadığınız konulara karşı kabullenme içine girebilirsiniz. Gün içindeki yapıcı enerjiler olayları daha rahat atlatmanıza yardımcı olacaktır.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Sabah saatlerinde gerginlikten çıkabilecek tartışmalara karşı dikkatli olmalısınız. Arkadaşlarınızla birlikte plan yapmak keyfinizi yerine getirecektir. Gelecek beklentilerinizle ilgili temeller atmak isteyebilirsiniz. Kendinize duyduğunuz güven işlerinizi kolaylaştıracaktır. İş hayatınızda alacağınız destekleri göz ardı etmemelisiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

İş hayatınızda uğraştığınız işlerle ilgili temelleri sağlamlaştıracağınız bir gündesiniz. Kendinize duyacağınız güven ile hedeflerinize daha kolay ulaşabileceksiniz. Gün içinde ailevi konularla ilgilenmek durumunda kalabilirsiniz. Öğleden sonraki saatlerde gergin zamanlar yaşayabilirsiniz.  Olayları büyütmeyin.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Yeni ufuklara açılmak için yapıcı enerjiler söz konusu. Ruhsal olarak kendinizi tamamlanmış hissedebileceğiniz bir gündesiniz. Düşüncelerinizi paylaşmak için etrafınızdakilerle daha fazla iletişime geçmek isteyebilirsiniz. Bu hareketlilik bazı sürtüşmelere de yol açabilir. Gün içinde evinizle ilgili konulara ilgilenmek zorunda kalabilirsiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Ortaklı konular gündeme gelebilir. Sabah saatlerinde endişe duyduğunuz konularla ilgili gerginlik yaşayabilirsiniz. Parasal konularınızı sağlamlaştırmak isteyebilir ve yeni temeller atabilirsiniz. Kararlarınızı güvenle vereceğiniz bir gündesiniz. Duygusal yönden bağlayıcı koşullardan uzak durmanızda fayda var.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Sabah saatlerinde ikili ilişkileriniz de çatışmaya açık durumlar söz konusu. Gün içinde eşinizle ilgili konular gündeme gelebilir. Denge ve uyum içinde kalmaya özen göstermelisiniz. Kendinize güveniniz sayesinde ilgilendiğiniz işleri daha rahat halledebileceğiniz bir gündesiniz. Sizi uğraştırabilecek konulara karşı biraz daha özenli davranmalısınız.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Çalışma hayatınızda kendinize güveninizin yüksek olacağı bir gündesiniz. Yapıcı enerjiler sayesinde sorumlu olduğunuz konuların üstesinden çok rahat gelebileceksiniz. Sizi yoran konulara karşı dikkatli olmanızda fayda var. Gün içindeki hareketli saatler çalışma arkadaşlarınızla aranızda gerginlik yaratabilir. Çatışmalara girmemeye özen gösterin.Devamını Oku

Devamını Oku
Hafta Hafta Gebelik

Gebeliğinizin kaçıncı haftasındasınız?

Günün Yazıları

İlginizi Çekebilecek Diğer Haberler

Sıradaki Haber