Genel Sağlık Camdan tabutta diri diri 7 gün! Sebebi akılalmaz, 'hastalık' internetten bulaştı

Camdan tabutta diri diri 7 gün! Sebebi akılalmaz, 'hastalık' internetten bulaştı

22.12.2023 - 06:43 | Son Güncellenme:

7 gün boyunca kendisine lazım olabilecek her malzemeyi içerisine yerleştirdi. Damacanadan tuvalet kağıdına tüm temel ihtiyaçlar elinin altındaydı. Sonra takım elbisesini giydi ve şaşkın bakışlar altında elindeki bir demet gülle camdan tabutuna uzandı. İşte işin uzmanına göre "Bir insan kendine neden bunu yapar?" sorusunun cevabı.

Camdan tabutta diri diri 7 gün Sebebi akılalmaz, hastalık internetten bulaştı

Betül Yasemin Keskin / Milliyet.com.tr - Youtuber'ların daha çok takipçi kazanmak için çektiği birbirinden tuhaf videolara her geçen gün yenisi ekleniyor. Bu tuhaf videolardan biri de ABD'li Youtuber Jimmy Donaldson'a ait. 'MrBeast' adıyla tanınan 25 yaşındaki Donaldson, bir süredir ülkesini ayağa kaldırmış durumda. Daha önce Afrika'da kuyu inşa eden, hatta tam 7 gün boyunca denizin ortasında hayatta kalmayı deneyimleyen MrBeast, geçtiğimiz günlerde bambaşka bir çılgınlığa daha imza attı. Diri diri toprağın altına giren çılgın Youtuber, günlerce toprağın altında kalarak takipçilerini şoke etti. İşte tüm dünyanın konuştuğu MrBeast'ın tuhaflıkta çığır açan videosunun detayları.

Haberin Devamı

Camdan tabutta diri diri 7 gün Sebebi akılalmaz, hastalık internetten bulaştı

'TAM ANLAMIYLA ZİHİNSEL ISTIRAP'

Geçtiğimiz günlerde yayınladığı bir videoyla herkesi şaşırtan MrBeast, 'zihinsel ıstırap' olarak adlandırdığı bir deneyimi takipçileriyle paylaştı. Uma Thurman'ın "Kill Bill" filmindeki karakterine benzer şekilde, 7 günlük dayanıklılık testi için gönüllü olarak 10 metre yerin altına gömülen Youtuber'ın yaşadıkları anbean takip edildi. Tabutun içine yerleştirilen kameralar sayesinde durumuyakından izlenen MrBeast, bir anda herkesin konuştuğu birine dönüştü.

Henüz 20'li yaşlarındaki Donaldson, tuhaf 'meydan okuma' videoları sayesinde dünyanın en popüler Youtuber'larından oldu. Genç adamın ayda 3 ila 5 milyon dolar (yaklaşık 87 ila 145 milyon lira) arası reklam geliri elde ettiği biliniyor.

Haberin Devamı

DAHA ÖNCE DE DİRİ DİRİ GÖMÜLMÜŞTÜ

Bu garip tecrübe aslında MrBeast'in ilk çılgınlığı değildi. ABD'li Youtuber, çok değil sadece 2 yıl önce de yine bir tabutta 50 saat geçirmişti. Son denemesiyle kendi rekorunu kırmayı hedefleyen Youtuber, bunu başardı.

Camdan yapılmış tabutunun içinde yok yoktu. Ekibi tabutla gömülmeden önce 7 gün boyunca kendisine lazım olabilecek her malzemeyi tabutun içine yerleştirdi. Damacanadan tuvalet kağıdına tüm temel ihtiyaçlar oradaydı. Tabut özel havalandırma sistemiyle tasarlandı. İçeride kameralar ve dışarıyla iletişim kurması için bir telsiz vardı. Günü gelince MrBeast takım elbisesini giydi ve eline bir buket gül alarak tabutun içine yattı. 7 günlük mezarı kazıldı ve ekip arkadaşları tabutla birlikte onu yerin 10 metre altına gömdü. Üzerini hızla toprakla kapadılar. Ardından rekor başladı. MrBeast yerin 10 kat altında, ekip arkadaşları da yerin üzerindeydi. 7 gün boyunca kamp kurdular ve olası bir durumda onu toprağın altından çıkarmak için nöbet tuttular.

Camdan tabutta diri diri 7 gün Sebebi akılalmaz, hastalık internetten bulaştı

7 gün süren bu deneyim her anlamda oldukça zordu. İçeride yapacak hiçbir şey olmadığından vaktinin çoğunu uyuyarak değerlendirdi. Saatler geçti, günler geçti, işler giderek zorlu bir hal aldı. Alınan tüm koruma önlemlerine rağmen yerin altındaki tabutun içinde olmak onu psikolojik açıdan olumsuz yönde etkiledi.

Gönüllü gömülmesine rağmen tabuttan çıktığında birçok kez gözyaşlarına boğuldu. Ayrıca kapalı alanda uzun süre yatmaktan bacaklarında kan pıhtısı oluşması nedeniyle ayağa kalkamayacağı endişesi de onu çepeçevre sarmıştı. Fakat öyle olmadı, tabuttan çıktıktan sonra oldukça sağlıklıydı.

100 MİLYON İZLENMEYİ GEÇTİ

MrBeast'in milyonlarca takipçisinin içinde onu takdir edenler kadar eleştirenler de vardı. Son videosu başta olmak üzere daha önce Afrika'da su kuyusu inşa ettiği videosuna da çeşitli eleştiriler gelmişti. MrBeast, kendisine yöneltilen bu eleştirilerin onu yıldırmayacağını, insanlara yardım etmek ve insanlara ilham olmayı hedef aldığı videolarını yayınlamaya devam edeceğini vurguladı. YouTuber'ın son çılgınlığı şu ana kadar 100 milyonu aşkın kişi tarafından izlendi.

Haberin Devamı

Dönem dönem Youtube gibi çeşitli dijital mecralarda takipçi sayısı yüksek kullanıcıların olağan dışı denemelerine ve neredeyse hayatlarını tehlikeye atacak kadar endişe verici içeriklerine şahit oluyoruz. Milyonlarca kişinin bu videoları izlediğini düşünecek olursak uzmanlar bu tip denemelerin tehlikeli olabileceği konusunda uyarılarda bulunuyor. 

Camdan tabutta diri diri 7 gün Sebebi akılalmaz, hastalık internetten bulaştı

'YAŞADIKLARINA 'DİVA SENDROMU' DİYEBİLİRİZ'

Klinik Psikolog Atila da MrBeast gibi içerik üreticilerinin içinde bulundukları durumu şu şekilde özetledi: "Eğer bir konuda belli bir çıtanın üstüne çıktıysanız o çıtanın altına düşmemek için sınırlarınızı zorlayabilirsiniz. Binlerce, milyonlarca beğeni ve abone çıtasına ulaşan sosyal medya fenomenleri de bu çıtanın altına düşmemek için sınırlarını zorlayabiliyorlar. Bunun son örneğini de MrBeast adlı Youtube'daki içerik üreticisinin cam içindeki bir kapsülün içinde 7 gün boyunca yerin altında kalarak çektiği video ile görmüş olduk. Bu videoda reklamlar, sponsorlar, ürün yerleştirmeler yer almıyor ve 200 milyon abone hedefine ulaşılmış olması da ayrıca kutlanıyor."

Haberin Devamı

"Kazanılan para, sahip olunan abone sayısı ve videonun izlenme sayısı bir çıtadır. Bu çıtanın altına düşmemek için sınırları zorlamaya devam etme durumuna 'Diva Sendromu' diyebiliriz. Sahip olduğu şöhreti, parayı, takipçiyi ve imkânları kaybetmemek ya da kaybedilen bu durumları yeniden elde etmek için tehlikeli ve farklı videolar çekilebiliyor." - Klinik Psikolog Murat Atila

'GENÇLERİN ÇOĞU YOUTUBER OLMAK İSTİYOR'

Murat Atila, bu tarz videoların popülerliğine ilişkin son olarak, "Gelecekte ne olmak istedikleri sorulan çocuk ve gençlerin çoğu artık Youtuber ya da influencer olmak istediklerini söylüyor. Sınırları zorlayan tehlikeli videoların daha çok abone topladığını gören çocuk ve gençler tehlikeli, saçma ve dikkat çekici videolar çekerek abone sayılarını artırmayı tercih edebiliyorlar. Bu nedenle ebeveynlerin bu konuda dikkatli olmaları gerekiyor. Çocuklarını kaliteli içerik üreten YouTuber'ları ve kanalları takip etmelerini teşvik edebilirler" uyarısında bulundu.

Yazarlar