LGS bitti, ya sonrası…

LGS sınavı geride kalmış ve sonuçlar açıklanmış dahi olsa kimi çocukların kaygılanmaya devam ettiğini görüyoruz. Özellikle yenilikler karşısında zorlanan çocuklar şimdiden yeni okullarını düşündükçe endişelenebiliyorlar. Yeni bir okul, yeni bir ortam, yeni arkadaşlar, yeni öğretmenler olduğu düşüncesi onları zorlayabiliyor. Ne ile karşılaşacaklarını düşünüyorlar, olumsuz bir şey deneyimlemekten korkuyorlar. Böyle bir durum karşısında çocuğun aklına özellikle hangi düşüncenin geldiğini sormak önemlidir.

Konuşurken çocuğun yalnız olmadığını, okulda ona destek olacak birimler ve öğretmenlerin olacağı söylenmelidir. Öğretmenleri ve arkadaşlarını tanımak için zamana ihtiyaç olduğu hatırlatılabilir ve yeniliklerin olumlu tarafları vurgulanabilir.

Sonuç bazı çocuklar için beklediklerinden daha kötü olmuş olabilir. Sınavda fazla kaygılanma, yetersiz hazırlanma gibi nedenlerle istemedikleri sonuçlarla yüzleşmiş olabilirler. Çocuklarla ne olursa olsun mücadele etmeye devam etmelerini konuşmak gerekir. Hayat tek bir sınavdan ibaret değil ve sınav tek bir başarı göstergesi değil. Çocuğun önünde bundan sonra sayısız seçenek olacak. Hiçbir sonucun çocuğun mutluluğundan ve ruh sağlığından önemli olmadığını unutmamak gerekir. Bununla beraber eğer istenmeyen bir sonuç doğmuşsa bunun nedenleri konuşulmalı ve hatalarından nasıl ders çıkarabileceğini, bundan sonra neler yapabileceğini düşünmesi sağlanmalıdır.

Tercih edilecek okula çocukla beraber karar verilmesi gerekir. Bu yaş çocuklarda kendisine hiç danışmadan onun için en iyisi olduğunu düşünerek karar vermek çocuğun okula aidiyet duygusunu azaltacak, motivasyon kaybına yol açacaktır. Bununla beraber karar aşamasında okulların iyice araştırılması, gerekiyorsa gidilip görülmesi konularında ebeveynlerin desteği ve yönlendirmesi de önemlidir. Okul seçimi hafife alınmamalıdır. Özellikle çocuğun karakterine ve gelecek beklentisine uygun okul özellikleri dikkate alınmalıdır. Herkesin gitmek istediği popüler bir okul her çocuk için en uygunu olmayabilir. Oldukça farklı okul tipleri mevcuttur. Çocuğun ihtiyaçları ve öğrenme biçimi, okulun müfredatı, olanakları hatta nerede olduğu bile kişisel olarak değerlendirilmelidir.

Okullar açılmadan bir iki hafta önce alışkanlıkları gözden geçirmek faydalı olacaktır. Özellikle uyku ve ekran saatlerini tekrar düzenlemek yeni okul sürecine uyumu kolaylaştıracaktır.

Türkiye’nin haber yaşam platformu Milliyet Dijital yenilendi!

Uygulama ile devam et, gündemi kaçırma!

Şimdi DeğilHemen Keşfet
akıllı banner