Geri Dön

Deniz ürünleri mutluluk hormonunu artırıyor

Bazı besinleri tüketerek mutluluk hormonu olarak bilinen serotonini artırmak mümkün. Deniz ürünleri de mutluluk hormanlarına etki eden besin gruplarından bir tanesi olarak karşımıza çıkıyor. Uzman Diyetisyen Mine Özkazanç Akren, mutluluğu artırıcı etkisi olan besinler hakkında bilgi verdi.

Deniz ürünleri mutluluk hormonunu artırıyor

Serotonin; balık, istiridye, ahtapot, kalamar, muz, ananas, erik, fındık, süt, hindi, ıspanak ve yumurta gibi besinlerde bulunan triptofanın ürettiği önemli bir nörotransmiterdir. Uyku, iştah ve dürtü kontrolünün düzenlenmesi serotoninin görevleri arasındadır. Artmış serotonin seviyesi, insanın ruh halinin iyi olması ile ilişkilidir.

Kabuklu yemişler Triptofan zengini

Sağlıklı yetişkinler için günde kilo başına yaklaşık 5 mg L triptofan tüketilmesinin önerilmektedir. Kaju fıstığı, ceviz, yer fıstığı, badem gibi kabuklu yemişlerin; susam, kabak çekirdeği ve ayçiçeği gibi çekirdeklerin; soya fasulyesinin ve buğday, pirinç ve mısır gibi tahılların da triptofandan zengin olduğu bilinmektedir. Proteinden zengin yemeklerin tüketilmesi kandaki çeşitli amino asitlerin seviyesi artırabilir.

Deniz ürünleri mutluluk hormonunu artırıyor

Sebze, meyve ve baklagiller 

Sebzeler, meyveler, baklagiller ve balıklar, daha fazla yemeye odaklanmamız gereken sağlıklı beslenme düzeninin önemli parçalarıdır. Sebzelerin kalorisi çok düşük ve vitaminleri yüksek olup, ruh halini yükselten bir diyet modeli için en iyi seçimdir. Gününüzü meyve ile tatlandırabilirsiniz. Lif ve vitaminlerle doludur ve harika bir atıştırmalıklardır.

Balık

Sağlıklı yağlar barındıran balığı haftada en az bir porsiyon yemek, hem serotin düzeyinizi artırarak sizin daha mutlu hissetmenize etki eder hem de kalp sağlığınızı fayda sağlar. Somon, ton balığı, uskumru, ringa balığı ve sardalya gibi yağlı balıklar, sağlıklı Omega-3 yağlarıyla dolu oldukları için mükemmel bir seçimdir. Bu nedenle haftada en az bir porsiyon sürdürülebilir kaynaklı balık yemeyi hedefleyin.

Deniz ürünleri mutluluk hormonunu artırıyor

Tam tahıllı ürünler

Tam tahıllı seçenekler, gün boyunca tok ve enerjik hissetmemizi sağlayan sağlıklı lif ve tahıllardan gelen besinleri içerir. Beyaz ekmek yerine tam tahıl veya çavdar ekmeği tercih edebilirsiniz. Beyaz pirinç ve makarnadan uzak durarak tam tahıllı makarnaya ve esmer pirince sofranızda yer açabilirsiniz. Beyaz un yerine tam buğday ununu kullanabilirsiniz. Yağ söz konusu olduğunda, doğru yağ türlerini seçmek önemlidir. Bunu yapmanın harika bir yolu, zeytinyağı ağırlıklı beslenmektir. Zeytinyağını yemeklerde ve salatalarda sos olarak kullanabilirsiniz. Süt ürünleri, süt, peynir ve yoğurdu içerir ve sağlıklı beslenme düzeninin önemli bir parçasını oluşturur. Çoğu diyet kılavuzu günde 2 porsiyon süt ürünü önerir.

Kırmızı et tüketimine dikkat 

Düşük kırmızı et alımı zihinsel sağlığı iyileştirebilecek sağlıklı beslenme modellerinin önemli bir parçasıdır. Daha az kırmızı et yemeye çalışın (sığır eti, kuzu eti gibi). Tavuk ve hindi gibi kümes hayvanları, kırmızı ete önemli bir alternatif olabilir. Yağsız kesimlerini seçin ve bol sebze, baklagillerle birlikte servis yapmaya çalışın. Et tüketimini azaltmak, kanser ve kalp hastalığı riskinizi azaltmaktadır. İşlenmiş etler sağlıklı bir diyetin parçası değildir ve kolorektal kanser riskini artırabilir.

Deniz ürünleri mutluluk hormonunu artırıyor

Sağlıklı bir beslenme düzeni

Sağlıklı bir beslenme düzeninin izlenmesi, Majör Depresif Bozukluğu (MDB) olan hastalarda depresif semptomların azaltılmasına yardımcı olabilir. Omega-3 takviyeleri (Günde 1 gramdan fazla EPA ve DHA), antidepresan kullanan MDB'li hastalarda depresif semptomlar üzerinde küçük bir faydalı etkiye sahip olabilir. Besin takviyelerinin insanların depresyon riskini azaltmada net bir etkisi olduğu söylenemez. Obezitesi olan kişilerde sağlıklı kilo kaybı, depresif belirtileri azaltabilir. D vitamini, vitamin B12 ile folat ve çoklu besin takviyeleri genel popülasyonda depresif semptomların azaltılmasında etkili değildir. Kilo verme denemelerinin yanı sıra bariatrik cerrahi denemelerinden elde edilen kanıtlar, kilo vermenin obezitesi olan kişilerde depresif belirtileri azalttığını göstermektedir. Sağlıksız beslenme kalıpları genel popülâsyonda depresyon gelişimi ile ilişkili görünmemektedir.

Şiddetli Sevgi: Flört Şiddeti | Av. Cansen Erdoğan anlatıyor“Ailene benimle birlikte olduğunu söyleyeceğim! Abine aramızdakileri anlatacağım! Gönderdiğin fotoğrafları İnternet’te yayınlayacağım! Okulda kimseyle konuşmayacaksın! Arkadaşlarınla görüşmeni istemiyorum! Oraya gidemezsin! Bensiz hele bir git, görürsün sen dünya kaç bucakmış…” Bu sözler tanıdık geldi mi? Av. Cansen Erdoğan flört şiddeti kavramını, hangi davranışların flört şiddeti kapsamına girdiğini ve flört şiddetinin ceza hukukundaki yerini Pembenar izleyicileri için anlattı.
Astroloji
KOÇ
BOĞA
İKİZLER
YENGEÇ
ASLAN
BAŞAK
TERAZİ
AKREP
YAY
OĞLAK
SAKA (KOVA)
BALIK
Bugün

Ortaklı parasal konularla meşgul olabileceğiniz bir gündesiniz. Finansal konularda yenilikler yapma üzerinde durmanız mümkün. Endişe yaratan durumların üzerinde çalışarak daha iyi hale getirmek isteyebilirsiniz. Duygusal yönden bağlayıcı koşullar sizi yorabilir. Çalışma hayatınızdaki sorumluluklarınıza daha fazla ilgilenmek durumunda kalabilirsiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Bugün ikili ilişkilerinizde sorunlar yaşayabilirsiniz. Sizi uğraştıran durumlara karşı dikkatli olmanız gerekebilir. Eşinizle ilgili konular gündeminizi etkileyebilir. Öğleden sonra paylaşımlarınızda daha fazla derinlik arayabilirsiniz.  Uğraştığınız konularla ilgili eksikleri kapatmak ve daha iyi hale getirmek için işlerinize yoğunlaşabilirsiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Çalışma hayatınızda sorumlu olduğunuz konuları daha iyi hale getirmek için gayret göstereceğiniz bir gündesiniz. Strese yaratan bazı konular bugün sonuçlanabilir. Öğleden sonraki zamanlarda duygusal yönden yoğun paylaşımlar içine girebilirsiniz. Gün içinde sağlığınızla ilgili konulara dikkat edin. Sizi yoran konulardan uzak durun.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Bugün kendinizi daha iyi ifade edeceğiniz bir gündesiniz. İşlerinizde eksikliklerinizi tamamlamak için girişimlerde bulunabilirsiniz. Gün içinde keyif alacağınız harcamalarda yapabilirsiniz. Öğle saatlerinde aşk hayatınız canlanabilir. Duygusal paylaşımlar içinde olacağınız zamanlar var. Hobilerinize zaman ayırabilirsiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Gün içinde ev hayatınızla ilgili stres yaratan koşullarla karşılaşabilirsiniz. Bu durum sizi güven arayışına itebilir. Geçmişe ait konular gündeminizi meşgul edebilir. Babanızla ilgili konuları ihmal etmeyin. Gün içinde duygusal zamanlar yaşayabilirsiniz. Çalışma hayatınızda ilgilendiğiniz konuları daha iyi hale getirmek için çabalayabilirsiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Bugün iletişim temponuz artabilir. Uğraştığınız konularla ilgili eğitimler alabilirsiniz. Yakın çevrenizdeki değişiklikler gündeminizi etkileyebilir. Çalışma hayatınızda daha hızlı ilerleyeceğiniz zamanlar içindesiniz. Öğlen saatlerinde kendinizi daha duygusal hissedebilirsiniz. Gün içindeki sıkışıklıklar moralinizi bozmasın.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Çalışma hayatınızda kişisel yeteneklerinizi kullanmanızı gerektirecek koşullarla karşılaşabilirsiniz. Sizi uğraştıran bazı işlerde bitişler yaşamanız mümkün. Maddi kaynaklarınızla ilgili düzenlemelere gidebilirsiniz. Sorumlu olduğunuz konulardaki yaşadığınız sıkışıklıklar sizi tekrar organize etmeye itebilir. Öğlen saatlerinde sevdiklerinizle derin paylaşımlarda buluşmak isteyebilirsiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Yeni başlangıçlar yapmak için hevesli ve enerjik olduğunuz bir gündesiniz. Sorumlu olduğunuz konularda ön plana çıkmak isteyebilirsiniz. Kişisel açıdan önem verdiğiniz konularda daha hızlı ilerleyebilirsiniz. Bazı konularda sıkışmalar yaşayabilirsiniz. Öğle saatlerinde kendinizi duygusal hissedebilirsiniz. Derin paylaşımlar içinde olmak isteyebilirsiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Uğraştığınız işlerde yaşanan belirsizlikler nedeniyle strese kapılabilirsiniz. Gizli düşmanlar gündeme gelebilir. Kontrolünüzü kaybetmemeye çalışın. Öğle saatlerinde daha fazla içe dönebilir, duygusal yoğunluk içinde olabilirsiniz. Çalışma hayatınızda sorumlu olduğunuz konularda eksiklikleri tamamlamak isteyeceğiniz zamanlar var.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Gelecek beklentilerinizin üzerine odaklanacağınız bir gündesiniz. Planladığınız işlerinizde bazı sonlanmalar yaşanabilir. Üzerinde çalıştığınız konuları daha iyi hale getirmek isteyebilirsiniz. İş hayatınızda alacağınız desteklerle daha hızlı ilerleyebilirsiniz. Gün içinde duygularınızın sizi yönlendirdiğini düşüneceğiniz zamanlar olabilir.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

İş hayatınızdaki sorumluluklarınızla ilgili konular gündeme gelebilir. Hedefleriniz için daha hızlı ilerlemek isteyebileceğiniz bir gündesiniz. Gün içinde yaşanan gerginlikler keyfinizi kaçırabilir. Bürokratik engellerle uğraşabilirsiniz. Üstlerinizle ilgili konular gündeminizi etkileyebilir. Gün ortasında duygusal paylaşım içinde olacağınız birilerini arayabilirsiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Yabancılarla ilgili konularda bazı sonlanmalar deneyimleyebilirsiniz. Yeni ufuklara açılma isteği içinde olabileceğiniz bir gündesiniz. Uğraştığınız işlerde ilerleme kaydedebilirsiniz. Yaratıcılık gerektiren işler ön plana çıkabilir. Arkadaşlarınızla yolculuklar planlayabilirsiniz. Öğle saatlerinde kendinizi daha duygusal hissedebilirsiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Hafta Hafta Gebelik

Gebeliğinizin kaçıncı haftasındasınız?

Günün Yazıları

İlginizi Çekebilecek Diğer Haberler

Sıradaki Haber