Bedeni kışın ağırlığından arındırıp, yaza hazırlamanın tam vakti! Kışlık kıyafetlerinizi raflara kaldırıp dolaplarınızı temizlerken, bedeninizi de temizleyip arındırmaya ne dersiniz?

Bahar detoksu aslında çok eski dönemlerden bu yana devam eden bir gelenek diyebilirim.  Çünkü yılın bu zamanlarında kan akışını hızlandıran, kanı temizlemek için detoks olarak adlandırılmış olan bu temizlik yapılmaktaymış. Hatta Çin tıbbına göre de ilkbahara giriş karaciğer zamanı ilan edilmiş. Örneğin karahindiba bitkisini karaciğer toniği olarak her baharda kullanırlarmış.

Haydi gelin ‘5 adımda en etkili ilkbahar detoksu’ önerilerimi hep birlikte inceleyelim…

Hazır Gıdalara Elveda Deyin!

Biliyorsunuz ki detoks gün içerisinde hiçbir şey yememek ve sadece detoks sıvıları ile beslenmek demek değil. Tabii sağlıklı ve temiz bir şekilde gıdaları tüketmeniz de gerekmektedir. Önemli olan bu gıdaların işlenmiş ve paketli ürünler olmamasıdır. Bunun için bol sebze ve meyve ağırlıklı olan bir beslenme planı uygulamanız gerekmektedir. Örnek olarak; ıspanak, pazı, maydanoz, yeşil lahana, karahindiba yeşilliği ve kuşkonmaz gibi sebzelere merhaba diyebilirsiniz. Tamamen doğal olan her gıdanın size sonsuz fayda sağlayacağını göz önüne alırsanız sebzeleri de detoks karışımlarınızda kullanarak toksinlerinizden arınabilirsiniz. Açlık anlarınızda ambalajlı ürünlere yönelmek yerine bu karışımlar ile daha uzun süre tok kalırken, yüksek oranda vitamin ve mineral depolayarak bağışıklığınızı da arttırmış olursunuz.

Alerjen Gıdalara Ara Verin!

Bahar detoksu ile bedendeki endojen ve eksojen dediğimiz toksik maddeleri vücudunuzdan uzaklaşılabilirsiniz. Bu sebeple alerjen etki gösteren gıdalardan olan gluten, soya, mısır, fındık dışında süt ve süt ürünlerine de bir süre ara verebilirsiniz. Bununla beraber şeker, beyaz un içeren gıdalar ve yüksek oranda tuz içerenleri de hayatınızdan çıkartmanızda fayda var. Yoğun kafein tüketimi de aynı şekilde detoks döneminde ara verilmesi gereken etkenlerdendir. Alkol, sigara ve tütün ürünlerine de bu dönemde ara vermeniz yine faydanıza olacaktır.

Sağlıklı Ara Öğünler Tüketin!

Beslenmenizdeki sağlıklı ve doyurucu ana öğünler dışında ara öğünlerinize de dikkat etmelisiniz. Bir porsiyon taze meyve ya da doğal olarak hazırlanmış olan meyve kurusu yanında 3-4 adet ceviz içi veya 4-5 adet bademi rahatlıkla tüketebilirsiniz. Bu sayede tokluk hissiniz artacak ve ana öğünlerde bedene yüklenmeden daha hafif hissedebilirsiniz.  Bu dönemde eğer laktoz intoleransınız da var ise laktozsuz ürün tüketimi yerine, süt ve süt ürünleri tüketimine kesinlikle ara vermelisiniz.

Kaliteli Uykuya Özen Gösterin!

Günlük hayatta önemli olduğu kadar detoks zamanlarınızda da uyku oldukça önemlidir. Çünkü bu dönemlerde beden daha fazla dinlenmeye ihtiyaç duyar. Bunun en büyük sebebi vücudunuzun yeni mevsim geçişine olan adaptasyon sürecidir. Beden, kendini en iyi uyku boyunca dinlendirir ve onarır. Özellikle gece 12 ve 2 saatleri arasında melatonin seviyenizde bir artış görülür. Bu saatlerde uyku halinde olmanız hem vücudunuzda bir onarım süreci başlatır hem de gün içerisinde kendinizi daha enerjik hissetmenize yardımcı olur. Hal böyle olunca çok geç saatlerde değil, erkenden yatıp erken uyanmak daha sağlıklı olacaktır.

Stresten Uzak Durun!

Gün içerisinde doğru nefes alıp verdiğinizi düşünseniz de aslında çoğu zaman bedenin ihtiyacı olan temiz havayı yani yeterli oksijeni alamayabilirsiniz. Bu durumu düzeltmek adına detoks süreci size yardımcı olabilir. Günde sadece 10 dakika huzurlu bir ortamda sakince oturarak yavaş şekilde nefes alıp verin. Alacağınız birkaç derin nefes ile de kalp ve akciğerlerinize kan akışı hızlanmış olacaktır. Bu teknik ile bedeniniz kadar zihninizde stresten uzaklaşmış olur. 

Sağlıkla kalın…

 

Yüksek Gıda Mühendisi

Merve Karataşlı

Türkiye’nin haber yaşam platformu Milliyet Dijital yenilendi!

Uygulama ile devam et, gündemi kaçırma!

Şimdi DeğilHemen Keşfet