Bağışıklığı güçlendiren gıda takviyeleri

Bedeni güçlü tutmak için dengeli ve sağlıklı beslenme, kaliteli uyku ve düzenli spor yapmak bağışıklık sistemini güçlü tutmak oldukça önemlidir. Bunların yanında beslenme bazen yetersiz kalabilmektedir. Hal böyle olunca da vitamin ve mineral desteği daha fazla önem kazanmaya başlamıştır.

Günlük yeterli ölçüde gıda takviyesi alınması, enfeksiyon riskine karşı bedeni korumada oldukça etkilidir. İşte bağışıklığı güçlendiren gıda takviyeleri…

Çinko

Demirden sonra bedeninizde en fazla bulunan mineraldir. Eksikliğinde enfeksiyon ve hastalıklarda yüksek oranda artış görülebilmektedir. Çinko, bedendeki hücre üretiminde görevlidir. Bu sayede de bütün bağışıklık fonksiyonlarında kullanılmaktadır. Vücudun üretemediği veya depolayamadığı bir mineraldir. Bu sebeple de besinler dışında takviye olarak da alınmasında fayda var.

Sambucus Nigra (Kara Mürver)

Antiviral etkisi ile öne çıkan kara mürver bitkisinin meyvelerinden elde edilen ekstreler enfeksiyonlara karşı kullanılmaktadır. Yapılan birçok çalışmada kara mürverin bağışıklık sistemini uyararak enfeksiyon sürelerini kısalttığı belirtilmiştir. Özellikle de soğuk algınlığı, influence ve herpes de yani viral sorunlarda yüksek oranda etkilidir.

D Vitamini

D vitamini eksikliğinin bağışıklığı düşürdüğünün kanıtlanmış olduğunu göz önüne alırsanız, vücut için ne denli önemli olduğunu anlayabilirsiniz. Beyaz kan hücrelerinin patojenlere karşı savaşmasına yardımcı olmaktadır. Üst solunum yolu enfeksiyonlarına karşı koruyucu etki göstermektedir. Beden iççin fazlasıyla önemli bir vitamindir.

Probiyotikler

Bütün hastalıkların bağırsakta başladığını göz önüne alırsanız yeterli ve düzenli miktarda probiyotik içerikli gıda tüketmeniz veya takviye kullanmanız bağışıklığınızı güçlendirecektir. Çünkü yararlı bakteriler vücutta hastalığa neden olan zararlı bakterileri yok ederek bağışıklığı arttırmada görevlidir.

Selenyum

Bağışıklık için çinkodan sonra gerekli olan en önemli vitamindir. Antiviral özellik gösterdiği yapılan çalışmalarla kanıtlanmıştır. Gıdalardaki selenyum bazı durumlarda bedene yetersiz gelebilmektedir. Uygun miktarda takviye olarak almakta fayda var.

Gingko Biloba

Ginko Biloba, güçlü antioksidanlar içeren ve enfeksiyona karşı koruyucu özellikte olan bir bitkidir. Beyin fonksiyonlarının gelişimine yardımcı olmasının yanı sıra, dolaşım sistemi üzerinde de olumlu etkileri bulunmaktadır. Yaprakları kullanılarak elde edilip gıda takviyesi formunda tüketilebilmektedir.

Beta Glukan

Kandaki kolesterol seviyelerini düzenleyerek kalp sağlığını koruyan bir diyet lifidir. Bedende bağışıklık sistemini uyararak enfeksiyonla savaşır. Ayrıca kan şekeri seviyesini de düzenler. Mayaların hücre duvarından elde edilerek gıda takviyesi olarak da tüketilebilir.

Takviyeleri Kullanırken Dikkat Edilmesi Gereken Noktalar!

Ginseng ve Gingko özleri takviyeleri uykusuzluk yapar. Bu sebeple sabah alınmalıdır. Aynı şekilde B12 takviyesini de sabah almanız yararınıza olacaktır.

Bağışıklığınızı arttıran takviyeler; D vitamini, C vitamini, Probiyotikler, Çinko, Selenyum ve Omega 3 gibi takviyeler iken; yorgunluk karşıtı bağışıklık destekleyici takviyeler ise B12 vitamini, Ginseng özleri, Gingko biloba özleridir.

Unutmayın!

Takviyeleri kür olarak almalısınız. Örneğin; Ginseng alıyorsanız 3 ay kullanıp 1 ay ara vermeniz gereklidir. Günde 5 adetten fazla takviye asla ve asla kullanmayın!

En önemlisi tabii ki de gıda takviyelerini kan tahlilleri sonucuna göre doktor kontrolünde alın lütfen.

 

Yüksek Gıda Mühendisi

Merve Karataşlı

Türkiye’nin haber yaşam platformu Milliyet Dijital yenilendi!

Uygulama ile devam et, gündemi kaçırma!

Şimdi DeğilHemen Keşfet